Stránka 1 z 1

Řemenice

Napsal: 3. 9. 2010, 4:56
od nemo
Ahoj,
otázka: když si dělám řemenice, jedna bude mít 1500ot./min, bude na motoru, prům. 70 a 140mm.
Druhá bude na vřetenu max. 3000 otáček, prům.140 a 70mm. Je potřeba obě vyvažovat?
Díky za názor, N.

Napsal: 3. 9. 2010, 6:19
od sidonie
Pokud se jedná o klínovou řemenici, tak nějaké větší vyvažování nemá moc smysl. Pokud jsou řemenice rozumně vysoustruženy, tak to bude stačit. Na průmyslových vrtačkách jsou o dost větší řemenice a pochybuji že by byli nějak vyvažovány.

Napsal: 3. 9. 2010, 8:52
od Krutor
Dle mých zkušeností vibrace převodů s klínovými řemeny způsobuje hlavně ten řemen. Nejhorší je, když stroj dlouho stál - řemen jakoby ztuhne v určitém tvaru, a pak chvíli hází, než se zase rozhýbe.

Vyvažování myslím nemá smysl, protože klínové řemeny nelze honit na takových otáčkách, aby se projevila nevyváženost například vlivem nedokonale homogenního materiálu.

Napsal: 3. 9. 2010, 9:11
od RaS
nevim jak u stroju, ale vyrabim remenice pro spalovaci motory ktere toci cca 8000 a ackoliv je to udelane na jendo upnuti z tycoveho materialu tak diky nehomogenite materialu jsou tam nevyvazenosti i 10g a na motoru to znat urcite je.. kdyz vidim co stoji vyvazeni, tak dnes vyvazuju vse

Napsal: 4. 9. 2010, 9:20
od sidonie
RaS píše:nevim jak u stroju, ale vyrabim remenice pro spalovaci motory ktere toci cca 8000 a ackoliv je to udelane na jendo upnuti z tycoveho materialu tak diky nehomogenite materialu jsou tam nevyvazenosti i 10g a na motoru to znat urcite je.. kdyz vidim co stoji vyvazeni, tak dnes vyvazuju vse
Do pěti tisíc otáček za minutu nemá smysl nic vyvažovat, hlavně nevím jak chceš vyvážit klínový řemen, který je schopen vytvořit nevyváženost klidně v řádu stovek gramů.

Napsal: 4. 9. 2010, 6:33
od RaS
pokud dam nevyvazenou remenici na kliku motoru tak je to sakra znat a to ma hmotnost proti samotne klice se setrvakem zanedbatelnou.. jednou jedinkrat jsem dal do motoru omylem nevyvazenou kliku to byl hukot.. ja proste jezdim vyvazovat casto tak bych nad necim nevyvazenym proste ani neuvazoval..

Napsal: 5. 9. 2010, 10:09
od Pavel R
Jen poznámka z praxe - běžně jsou vyvažovány i řemenice určené na hřídel motoru o 2800 ot./min. U těch, co běží rychleji je to samozřejmost. Pro úplnost dodávám, že se píši o dřevoobráběcích strojích.

Napsal: 5. 9. 2010, 10:50
od prochaska
RaS píše:pokud dam nevyvazenou remenici na kliku motoru tak je to sakra znat a to ma hmotnost proti samotne klice se setrvakem zanedbatelnou.. jednou jedinkrat jsem dal do motoru omylem nevyvazenou kliku to byl hukot.. ja proste jezdim vyvazovat casto tak bych nad necim nevyvazenym proste ani neuvazoval..
Sice to zatím nepotřebuju ale pro zajímavost, kde se dá vyvážit třeba taková řemenice?

Napsal: 5. 9. 2010, 10:56
od sidonie
Pavel R píše:Jen poznámka z praxe - běžně jsou vyvažovány i řemenice určené na hřídel motoru o 2800 ot./min. U těch, co běží rychleji je to samozřejmost. Pro úplnost dodávám, že se píši o dřevoobráběcích strojích.
Více jak otáčky spíše rozhoduje obvodová rychlost, která jak víme se mění s průměrem. Pak ještě rozhoduje jak je daný stroj zatěžován, pokud dochází k rázům, bylo by dobré řemenici vyvážit. Pokud se budeme bavit o řemenici o celkové hmotnosti 150 gramů a nebo 1500 gramů, tak je to také o něčem jiném. Všichni máme v podstatě pravdu, jen si každý z nás představuje jinou řemenici a v tom je kámen úrazu.

Napsal: 5. 9. 2010, 3:57
od RaS
prochaska píše:
RaS píše:pokud dam nevyvazenou remenici na kliku motoru tak je to sakra znat a to ma hmotnost proti samotne klice se setrvakem zanedbatelnou.. jednou jedinkrat jsem dal do motoru omylem nevyvazenou kliku to byl hukot.. ja proste jezdim vyvazovat casto tak bych nad necim nevyvazenym proste ani neuvazoval..
Sice to zatím nepotřebuju ale pro zajímavost, kde se dá vyvážit třeba taková řemenice?
firem co vyvazuji je spousty, rozdil je v presnosti, nekdo povazuje vyvazenou remenici se zbytkovou nevyvazenosti 5g jako vyvazenou a nekdo vyvazuje na 0,1g ja jezdim s ohlednutim kvality a ceny az do libereckeho kraje