netradiční uchycení servomotoru na kuličkový šroub
Chtěl bych se zeptat místních odborníků na názor na jedno z netradičních řešení spojení kuičkového šroubu s motorem, vzhledem k tomu že řeším nedostatek místa v ose šroubu napadlo mě místo klasické spojky na konci kuličkového šroubu udělat ukončení šroubu jako svěrné pouzdro, kde by v konci šroubu průměru 30mm byla díra 19H6 (motor má výstupní hřídel 19h6) hřídel by byl rozříznut, do ní vsazen motor a přes to nasunuto svěrné pouzdro které by to stáhlo
získal bych tím cca 80mm místa v ose šroubu
otázkou je jestli může být nějaký problém s takovýmto řešením? mě nic nenapadá a zdá se mě to jako jednoduché řešení za předpokladu že stejně budu mít na zakázku dělaný šroub
nějaké názory? děkuji
získal bych tím cca 80mm místa v ose šroubu
otázkou je jestli může být nějaký problém s takovýmto řešením? mě nic nenapadá a zdá se mě to jako jednoduché řešení za předpokladu že stejně budu mít na zakázku dělaný šroub
nějaké názory? děkuji
když přidělám motor přes silentbloky tak jsem tam kde jsem nechtěl být na začátku, prostě vznikne chyba to už je jednodušší původně myšlené řešení kdy dám na šroub řemenici a přeženu to přez ozubený řemen a motor dám pod šroub obráceně tím ušetřím nejvíc místa..
Vždy se tady doporučovalo mít šroub spojený s motorem přes nějaký tlumič rázů, ať už spojku nebo ozubený řemen na zachytávání mechanických špiček a vyrovnávání případných nesouosostí. Je tedy otázkou, co to ve skutečnosti po čase udělá. Vařím z vody ale myslím, že bude více trpět šroub právě kvůli špičkám.
někdo je zase toho názoru že řemenice s řemenem díky pružnosti vnášeji chybu polohování.. tak babo raď nicméně pro mě je z hlediska rozměrové zástavby lepší dát motor pod šroub a převod ozubenýmí řemenicemi průměru cca 75mm ušetřím si tak cca 150mm místa
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak toto se týká krokových motorů, právě proto že jsou krokové. Ovšem nevím, zda se to týká i serv řízených pomocí step/dir?PetrNC píše:Vždy se tady doporučovalo mít šroub spojený s motorem přes nějaký tlumič rázů
Jinak mně to řešení připadne v pohodě. Samozřejmě všechny uvedené výtky ohledně nesouososti jsou pravdivé, není to úplně 100% košér, ale ruku na srdce - kdo z nás je schopen tady zbytek mašiny udělat tak přesně, že by nějaká ta setina nesouososti byl ten největší problém? Nemyslím si, že by Ti kvůli tomu měla za týden odejít ložiska v servu ...
Petr Spáčil
šroub bude broušený v IT3 v KS Kuřim, přesnost výroby myslím že bude tedy dostačující a těžko si představit něco lepšího, klasické řešení šroub spojka motor je sice nejjednodušší ale prostě zástavbově nejdelší, jaké nelinearity a chyby tomu dá ozubený řemen nevím ptám se? slyšel jsem názor že si nemusím hrát s tak přesným šroubem když ho takhle zabiju, tak vymýšlím něco jiného.. jedna věc je mít válcovanej šroub v IT7 kde je to asi jedno..
samozřejmě otázka je naco šroub v IT3.. odpověď asi zbytečně, jenže cenový rozdíl zakázkového šroubu v IT5 nebo IT3 je "zanedbatelný" běžný šroub použít nelze, pokud tedy nechci ze šroubu 20mm skončit na 12mm ložiskách
mimoto druhý šroub je taky v IT3
samozřejmě otázka je naco šroub v IT3.. odpověď asi zbytečně, jenže cenový rozdíl zakázkového šroubu v IT5 nebo IT3 je "zanedbatelný" běžný šroub použít nelze, pokud tedy nechci ze šroubu 20mm skončit na 12mm ložiskách
mimoto druhý šroub je taky v IT3