Frézování fazety na ALU

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Jiří Malena

19. 9. 2010, 11:18

Zdravím odborníky na tomto fóru. Chci si postavit obyčejnou ohraňovačku na ALU díly a to z truhlářské horní frézky a nějakého podélného vedení s mot.posuvem a potřeboval bych poradit. Jsem naprostý laik ve vašem oboru, o to více si budu vážit vaší pomoci.
Díly jsou nábytkové kování z nějaké slitiny ALU o rozměrech cca 500x20X5mm a já potřebuji z pohledové strany odfrézovávat po celém obvodu 1mm okrasnou fazetku s pokud možno co nejhladším povrchem. CNC by bylo nejvhodnější , ale nemám na ně finance ani hlavu :(
Nejradeji bych koupil hotový stůl s podélným mot.posuvem (nebo rovnou 2D frézku) a nějakým svěrákem.(Díly by se tedy bohužel musely na každou hranu otáčet). Uvažuji i o jeho výrobě z kuličkových posuvů Hettich Quantum, ale s mot.posuvem bych si asi neporadil. Poraďte nebo nabídněte,prosím.
Dále potřebuji poradit s výběrem frézy na tuto pohledovou okrasnou fazetku.Předpokládám frézování bez chladící kapaliny(max.chlazení vzduchem-bude následovat lakování). Díky za každou informaci.
Lak
prochaska
Sponzor fora
Kontaktovat uživatele:

19. 9. 2010, 12:10

Nebylo by lepší udělat jen stůl s příložkou a přísuv materiálu do záběru řešit čistě ručně (pomocí dřevěného nebo plastového přípravku)? Mám na mysli něco jako truhlářskou spodní frézku ale menší.

Nástroj samozřejmě monolitický karbidový, povlakovaný, speciál na hliník. Ten by možná fungoval i bez toho chlazení (či spíše mazání, u hliníku je důležitější mazat než chladit).
Aleš Procháska
ivčo
Sponzor fora

19. 9. 2010, 12:52

milimetrovou fazetku uděláš bez CNC a bez dalších vymýšlenin horní frézkou. Lepší bude, když bude upevněná do stolu a podle pravítka to krásně půjde. Jako to doporučuje kolega prochaska o příspěvek výše. Srážel jsem takto hrany u některých dílů na svém CNC :D Zbytečně si nekomplikuj život.
Nebo to prodává např.FERM, jestli se nepletu..
Jiří Malena

19. 9. 2010, 2:19