Převod na frézce

mechanika k motorům
Odpovědět
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

26. 9. 2010, 4:27

Ahoj,
řeším otázku, jaký použít převod mezi horizontálním vřetenem na frézce
FAu 3 a vertikální hlavou. Zda použít ozubená kola, nebo ozubený řemen. Vertikální hlava
je uložena na horizontálním ramenu frézky, aby byl převod jednoduše
snímatelný a horizontální vřeteno se mohlo kdykoli použít, aniž by se musela sundávat vertikální hlava. Rozteč mezi osami je 285 mm.
Díky za názor, nebo radu.N.
Přílohy
osy fu3.jpg
Není vedení jako vedení.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8339
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2010, 7:28

Není tohle spíš práce pro sadu klínových řemenů? Nebo možná i jeden klíňák. Tuším že by to mohlo být nejjednodušší.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1016
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2010, 8:04

prochaska píše:Není tohle spíš práce pro sadu klínových řemenů? Nebo možná i jeden klíňák. Tuším že by to mohlo být nejjednodušší.
Určitě by to bylo nejjednodušší a nejlevnější, ale obávám se, že u obzvláště nízkých otáček a tudíž vysokých kroutících momentů by mohlo dojít k prokluzu řemenů. Ozubená kola jsou jistota, pokud jsou dobře nadimenzovaná, a pokud možno kalená a broušená. Ozubený řemen je zase tišší.

Já osobně bych ale šel cestou druhého motoru určeného pro vertikální vřeteno, protože instalace převodu a jeho krytu pokaždé, když budeš chtít frézovat jiným vřetenem, Tě bude otravovat. Nevýhodou je naopak nutnost druhé převodovky nebo frekvenčního měniče, nejlépe pak obojího.
Petr Spáčil
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

26. 9. 2010, 9:21

Motor a frekvenční měnič je ideál, ale to chce alespoň motor 2,5Kw a k tomu měnič, to už je pěkná garda, tak kolem 8000 kč. To nemám.
Ty ozubený kola, proč by měly být broušené? Myslím, že tady stačí nějaká běžná tolerance na odvalovce. U řemenic , to by asi měli být dvouřenenovky.
Tak nevím.N.
Není vedení jako vedení.
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

26. 9. 2010, 9:23

Motor a frekvenční měnič je ideál, ale to chce alespoň motor 2,5Kw a k tomu měnič, to už je pěkná garda, tak kolem 8000 kč. To nemám.
Ty ozubený kola, proč by měly být broušené? Myslím, že tady stačí nějaká běžná tolerance na odvalovce. U řemenic , to by asi měli být dvouřemenovky.
Tak nevím.N.
Není vedení jako vedení.
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“