Stránka 1 z 1

Korekce Z - nerovnost obrobku

Napsal: 10. 10. 2010, 9:14
od bebar
Zdravim,

uvodem velke uznani za toto forum. Skoda jen, ze jsem o nem nevedel drive, nez jsem zacal na kolene stloukat svoji kapesni masinku, vyvaroval bych se mnoha chyb.

Resim nasledujici problem :
Do MACH3 naimportuji DXF a vesele strouham.
Material (v tomto pripade kuchynske prkenko) je vsak obcas nerovny (v tomto pripade je ohnute do luku). Vrchol luku je cca 1,5mm, vzhledem k tomu, ze chci gravirovat jen asi 0,5mm, je to problem.

Ma otazka je tedy nasledujici :
Existuje moznost otukat si par bodu na obrobku a nechat "necim" G kod prepocitat?
Pocitam, ze by se to dalo resit 3D modelem, ale do techto vod se hodlam ponorit az pozdeji (a hlavne mi to prijde jako ztrata casu, modelovat kvuli prkenku:).
Nebo existuje jiny zpusob, ktery me, jako nestrojare, nenapada?

Diky vsem

Napsal: 10. 10. 2010, 10:23
od bobik
Bohužel, řekl bych, že neexistuje. Jedině si upravit 3D model. Např SolidWorks nebo T-Flex umí ohnout už vytvořený model.
Lépe ohnutá prkénka nepoužívat. :D Nebo gravírovat do kapsy.

Napsal: 10. 10. 2010, 12:03
od robokop
co to zkusit resit mechanicky
uz se to tu probiralo

Napsal: 10. 10. 2010, 12:20
od prochaska
Jednou jsem to dělal a byla to spíš taková ruční práce - nejdřív jsem si musel vyboulení popsat rovnicí (aproximace polynomem) a pak jsem napsal program který přepočítal korekci v Z u každé cílové souřadnice. Fungovalo to ale jen díky tomu, že dráhy byly krátké a nebyla tam žádná kruhová interpolace.

Napsal: 10. 10. 2010, 2:55
od bebar
Mechanickou cestou bych sel nerad.
Zkusim tedy modelovat nebo ohybat na parou :)

Diky vsem

Napsal: 10. 10. 2010, 6:43
od RaS
to je takovy problem to prkno nejdriv zfrezovat nez vymejslet podle me mnohem slozitejsi ?

Napsal: 10. 10. 2010, 8:38
od tumlik
:D napadlo mě to stejné jak Rase
přesně jako s tím matematickým výpočtem objemu 100W žárovky :wink:

Napsal: 11. 10. 2010, 7:36
od bebar
Ja vim, jen jsem hledal (i do budoucna) reseni od klavesnice.