Stránka 1 z 2

pretačanie brzdovych kotúčov na auto

Napsal: 16. 10. 2010, 7:36
od peter1
..celkom by ma zaujimalo ako robite takuto robotu ako je prerovnavanie brzdovych kotučov .. ja to robim asi trochu netradične tak že si ten brzdovy kotúč len pritlačim hrotom konika na presustruženu plochu ktora by mala byt rovna tym padom že je presustružená a takto potom presustružim obidve strany naraz..nemusim to tim padom centrovať na hodinku robil som to zo 5 krat ale raz som mal reklamaciu to je pravda.

Napsal: 16. 10. 2010, 4:21
od petrL
S takovou prací kdo za mnou přijde tak ho hned vyhodím. Je to nevděčná práce a navíc zbytečná. Např nový brzdový kotouč na Favorita má 11mm minimální tloušťka je 9mm tzn. je možné vzít z každé strany 1.5mm. Jenže brzdové destičky vydřou kotouč tak že po přesoustružení jsi na min. hodnotě nebo nedaleko od ní. Přesto se najdou tací co si takové kotouče nasadí a zjistí že jim kope pedál a jdou ti taky nakopat za to že jsi jim to špatně stočil a ještě za to chtěl zaplatit. Ale neuvědomí si že se ten kotouč díky minimální tloušťce začne vlivem tepla "vlnit". Navíc dnešní ceny náhradních dílů jsou tak příznivé že se to vzhledem i k bezpečnosti nevyplatí dělat.

.

Napsal: 16. 10. 2010, 5:56
od Pavelono
Pravda jednou jsem i viděl jak chtěl jeden ušetřit tak jsi je nechal stočit a kotouč se rozpůlil při břždění. A mě se zase po sjetí brzdových bubnu rozpůlili bubny za jízdy.

Napsal: 16. 10. 2010, 6:53
od gamas
peter1 zaspals dobu. Tyto praktiky jsme provadeli pred patnacti lety, pak uz to nemelo cenu. Rekni na jaky auto chces novy kotouc, ja Ti reknu cenu a pak si porovnej cenu soustruznicke prace :? . Dneska uz to fakt nema cenu nehlede na bezpecnost.

Napsal: 16. 10. 2010, 7:06
od peter1
ja som to sustruzil v praci jednemu kolegovi za dva kotuče pretočene som si zapytal 3 eura žeby sa dali nove kupiť par za tri eura?mi sme tu trochu za opicami sto rokov to je pravda ja som len bol zvedavy na nazor ako je lepšie točit kotuče či centrovať upnute v sklučovadle alebo stači pritlačiť konikom lebo u nas čo viem kazdy to upina do sklučovadla ale u nas to ešte robia take veci pretačaju sa tie kotuče brzddove.

Napsal: 16. 10. 2010, 7:43
od gamas
No a prave jsi rekl sam, proc se to nevyplati. Zapomnels totiz, ze jsi to delal v praci a pracovni dobe jako fusku. Kdybys mel firmu na obrabeni, sakra rychle bys prehodnotil ceny, protoze zdr. a soc. bys tahal ze sve kapsy, nehlede na ostatni rezijni naklady. :D :D

Napsal: 16. 10. 2010, 7:46
od robokop
kdyby slo jen o zdravotni a socialni

Napsal: 16. 10. 2010, 7:48
od gamas
No prave :D :D :D :D :D :D :D

Napsal: 16. 10. 2010, 8:04
od peter1
za pretočenie kotučov sa u nas berie na koruny 100 až 120 korun za kotuč to je pre mna dobra cena lebo sa to da velmi rychlo urobiť .neviem si zohnať robotu na sustruh takže nepreberam si velmi.

Napsal: 16. 10. 2010, 8:45
od gamas
O.K. kdyz Ti to vychazi, tak podnikej. :D Akorat jedna rada zaverem. Dobre studuj min. tloustky sten brzdovych kotoucu, nez Ti prejede spona, abys mel dost ecek na soudniho obhajce, az prijde do tuhyho. Takovej rozletnutej kotouc je smrtelnej. Pripady jsou. :cry:

Napsal: 16. 10. 2010, 9:27
od Citronek
Ahoj, já myslím, že je to práce jako každá jiná - když za ní dostaneš zaplaceno tak aby mělo smysl vzít si montérky, tak proč ne.
Já upínám kotouče do univerzálky, srovnám a jedu všechny tři povrchy na jedno upnutí. Není to z mé hlavy a funguje to 100%. Pokud nesrovnáš i třetí co dosedá na unašeč (ten musí někdo očistit od rzi) tak to dost často "kope".
Minimální sílu kotouče si podle mého musí kontrolovat ten, kdo to montuje. Těžko bude mít soustružník přístup na Autodata :).
Jinak jako přežitek dob minulých bych to neklasifikoval. Ve spoustě případů na kotoučích naroste rez a pak brzdí třeba jen 30% plochy a přitom je tloušťka OK. Taky ty levný kotouče někdy nemají rádi intenzivní brždění a zvlní se, pak přetočení rozhodne o jejich dalším osudu. Taky je pár výrobců jednoúčelovek na stáčení kotoučů přímo na autě bez demontáže. Stojí to raketu, ale údajně se prodávají dobře. Při montáži nových desek na tahače je to předpis.
Jednoduše soustružník má točit kličkama a brzdy ať skládá automechanik, jak mu odvaha dovolí.

Napsal: 16. 10. 2010, 11:09
od Josef
Když to zkoušet přerovnat, tak na větší BK. Pak to nepere a má to parádní povrch.

Napsal: 17. 10. 2010, 7:43
od peter1
no citronek napisal to čo som chcel čitať diki za info..

Napsal: 17. 10. 2010, 9:04
od 613ziza
gamas píše:peter1 zaspals dobu. Tyto praktiky jsme provadeli pred patnacti lety, pak uz to nemelo cenu. Rekni na jaky auto chces novy kotouc, ja Ti reknu cenu a pak si porovnej cenu soustruznicke prace :? . Dneska uz to fakt nema cenu nehlede na bezpecnost.
Tatra 613. Kolik? ( NE girlingy!)

Napsal: 17. 10. 2010, 3:41
od tumlik
Citronek píše:Minimální sílu kotouče si podle mého musí kontrolovat ten, kdo to montuje.
Na většině těch kotoučů je ta min tloušťka vyražená na obvodu ,u jednoduchých většinou "min 9mm th." (thickness) :wink:
jinak za přetočení cca 300kč kus,nebo jak v tom vtipu FIDORKU :lol: :lol: :lol: