Stránka 1 z 6
Regulace otáček SV18 RD
Napsal: 29. 10. 2010, 12:10
od loprajs
Nedokázal by tady někdo poradit s opravou regulace RSU 01, případně nějaký kontakt kdo by to dokázal opravit?
Jednoho dne jsem potřeboval reverz a motor se netočil, jen cvakala relátka a tak jsem na nich očistil kontakty a od té doby nejde ani normální chod.
Po zapnutí chodu to ihned vyrazí pojistky.

Napsal: 30. 10. 2010, 7:42
od Krutor
Co jsem tu tak četl, tak to nikdo spravit nedokáže, je to naprostá zběsilost. Dle mého názoru je nejlepší to celé vyhodit, motor nahradit asynchronním a dát tomu měnič. Ten stejnosměrný motor prý váží skoro 200 kg, a ve šrotu za něj dostaneš 15 Kč/kg, takže si skoro vyděláš na ten 3-fázový. Měnič bude trošku pálka, ale vyplatí se to.
Napsal: 30. 10. 2010, 8:15
od loprajs
No ponalu se s tím smiřuju, jen nevím jestli nechat původní stejnosměrný motor a k tomu měnič Mentor a nebo dát střídavý motor a nějaký měnič.
Taky nevím jak je to náročné to zkompletovat.
Memá s tím někdo zkušenost?

Napsal: 30. 10. 2010, 9:45
od Mad_BOXs
Nafoť nitřek té skříně, co tam je za regulátor, cpali do toho ruzné regulace. Některé jsem opravoval a nebylo zas tak složité. Na starý typ bych snad sehnal i schéma.
Napsal: 30. 10. 2010, 11:30
od loprajs
No je to RSU01A
Problém je podle mě v tom modulu reverzního chdu POM.
Večer se pokusím to nafotit.
Napsal: 30. 10. 2010, 2:31
od Mad_BOXs
Hodně často na těhlech stroječkách odcházelo tachodynamo - kartáče. A to že ti to zlobilo při reverzu, by tomu odpovídalo. V tom tachu nejsou uhlíky ale drátky, asi 4ks vedle sebe. Ty se časem předřely a při reverzu se jakoby zapíchnou do komutátoru a tím se shrnou. Zkus to přeměřit, jak ohmicky tak napěťově. Když připojíš měř.př. na vývod z toho tacha, tak při zatočení s ním musí dávat plynulé DC napětí.
Napsal: 30. 10. 2010, 5:04
od loprajs
To tachodynamo je podle mě dobré, měřil jsem ho a při točení na jednu stranu jde do + a na druhou do -
Napsal: 31. 10. 2010, 5:28
od Gustavson
loprajs píše:No ponalu se s tím smiřuju, jen nevím jestli nechat původní stejnosměrný motor a k tomu měnič Mentor a nebo dát střídavý motor a nějaký měnič.
Taky nevím jak je to náročné to zkompletovat.
Memá s tím někdo zkušenost?

Dej tam Mentora.Přecejen ten motor má 14kW a velikej točivej moment při malejch otáčkách.A stějně by si na ten asynchroňák musel pasovat tacho.Takhle to máš už všechno hotový.
Napsal: 31. 10. 2010, 7:40
od loprajs
No taky se mě ten původní potor zamlouvá víc a hlavně je tam napasovanej.
Jak moc je potom náročný to zapojení Mentora?
A kolik tak asi stojí?
Jednou jsem viděl na veletrhu generálkovanou SV18RD s Mentorem a tak jsem se ptal na cenu jen výměny té regulace a řekl mě 100tis

Napsal: 31. 10. 2010, 7:51
od robokop
uff
za 100 000 ti na to sezenu celou elektroniku na CNC
Napsal: 31. 10. 2010, 7:57
od loprajs
pokusím se to ještě opravit a když to nepůjde, tak se začnu zajímat o toho Mentora
Re: Regulace otáček SV18 RD
Napsal: 21. 3. 2011, 8:02
od turuk
Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli už jste opravil regulátor RSU 01a.
Možná,že bych uměl poradit.
Re: Regulace otáček SV18 RD
Napsal: 8. 1. 2012, 9:54
od loprajs
Tak soustruh mám už dávno opravený a tak jsem tady dlouho nebyl.
Opravil mě to pan Šulek z Trenčína. Kdysi pracoval v TOSce a tak na tom dělával.
Dnes má v Trenčíně firmu na oravy a modernizace strojů.
Dovezl jsemmu jen tu regulační bednu a on si ji tam připojil a zjistil co to dělá.
Zatím naprostá spokojenost.
http://www.igorsulek.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Není to reklama, ale jen rada ostatním.
Re: Regulace otáček SV18 RD
Napsal: 10. 1. 2012, 6:55
od Phoenix47
Chtěl bych se zeptat zkušených, pokud bych chtěl u soustruhu SV 18RD vyhodit motor a nahradit ho slabším třeba 4KW a ovládat ho frekvenčním měničem, je to možné? Co všechno by to vyžadovalo?
Re: Regulace otáček SV18 RD
Napsal: 10. 1. 2012, 8:37
od coroner
Znamenalo by to vyhodit celou regulační bednu do šrotu, motor tamtéž a pořídit jiný asynchronní motor a k němu podle výkonu frekvenční měnič a pozapojovat. Přijdeš o regulační potenciometr u suportové skříně, ale to je asi jasné.
Motor cca 5000Kč,-, měnič cca 15000,-Kč - nové se zárukou, jinak lze samozřejmě sehnat levněji. No a pak to tam jen napasovat a sehnat někoho, kdo zapojí el. a naprogramuje měnič.