Stránka 1 z 1

Přílišné zahřívání motorů

Napsal: 14. 11. 2010, 11:17
od audiman
čau, zřejmě bych potřeboval radu s řízením motorů, nedávno mi došla z e-bay deska řízení krokových motorů pro 3 osy s TB6560 ( ta klasická modrá s profilem uprostřed a větrákem na ní ) Vše jsem nastavil dle manuálu pro MACH ( výstupy, vstupy, enable,.... ) krokování mám na včech osách 1/2 při proudovém omezení na 50%. Motory mám od vexty typu PK266A ( 6 vývodů, 1,1Nm ; 2A ). při přiojení k machu se zdá být vše OK, akorát jeden z morotů, jak při chodu tak při klidovém režimu dosáhne teploty téměř 70° ( kdybych ho neodpojil bylo by to i více ) ale je to jen 1 ze 3, nevíce co bych mohl mít špatně???

Napsal: 14. 11. 2010, 11:27
od packa
proměř si ty malé přepínače na desce pro nastavení toho proudu, někdy pěkně blbnou, osobně jsem je dal do háje a mám tam pevné svitche jako u pc

Napsal: 14. 11. 2010, 11:46
od pájač
Skús zameniť motory a vylúčiť jednu z možností : motor - driver

Napsal: 14. 11. 2010, 5:59
od audiman
Tak jsem vyloučil chybu na elektronice... motory jsem proházel a pokaždý hřál ten stejnej. Tak jsem teda zkusil změřit odpor na cívkách motorů a na 2 se pohybuje odpor na cívce A i B kolem 7.5 Ohm a na tom co topí okolo 19Ohm....zřejmě to bude ta chyba...ale nevím co stím

Napsal: 14. 11. 2010, 6:20
od packa
tenmotor je stejnej jako ty dva? amá stejný odpor na obouch fázích?

Napsal: 14. 11. 2010, 6:23
od audiman
všechny motory jsou úplně stejný, 2 mají stejnej odpor a třetí se liší ( dva mají kolem 7ohm a ten třetí 19ohm - vše na obou fázích )

Napsal: 14. 11. 2010, 7:00
od pájač
Motory môžu vypadať mechanicky stejne, ale elektricky sa môžu líšiť . Pokiaľ ale majú štítkové údaje rovnaké , tak ten jeden je vadný , ale z najväčšou pravdepodobnosťou bude dobrý , len bude na menší prúd ako ostatné dva.

Napsal: 14. 11. 2010, 7:02
od packa
tak to je dost divný kdyby byl švihlej měl by odpor menší a to jen v jedné fázi, až na to že hřeje se točí normálně? jo kolik něho trčí drátů? nevrtal se vněm někdo? protože třeba já osobně jsem si motory skoušel převinout na větší moment, jenže vsledek byl: dvojnásobný odběr a moment narost o 15 procent ale jen v nízkých otáčkách :lol:

Napsal: 14. 11. 2010, 7:10
od audiman
štítkově je identický, co se týče točení, zdá se mě vše ok jako u ostatních, jen mám asi trochu blbě nastavenej mach, pač nechce ani jeden běžet do vyšších otáček ( točí se, a když přidám rychlost tak se kousne a piští ) jo jinak když pohnu s hřídelí při nezapojeným motoru u toho co se hřeje, tak jde hodně ztuha, kdežto u těch ostatních jde s nimi točit uplně lehce

Napsal: 14. 11. 2010, 7:32
od packa
těžko říct, muže to byt mechanicky - třeba ložisko nebo jestly nespadl a není prasklý magnet, a nebo skrat ve vinutí. protože když si skusíš dát dobrý motor do skratu tak ti pujde taky stuha