Stránka 1 z 1

Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 30. 11. 2010, 1:27
od Ruprecht
Momentálně provozuju jeden krokový motor zapojený sériově (šestivývodový, nezapojený střed obou vinutí).
Co získám a co ztratím zapojením jen polovin vinutí?
Děkuji

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 30. 11. 2010, 2:23
od PBr
Sedliacky rozum mi vravi,ze stratis indukcnost (co je dobre), ale stratis i krutiaci moment.

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 10:55
od Ruprecht
Při zapojení celých vinutí se mi od určité rychlosti ztrácejí kroky.
Chtěl bych prostě jezdit rychleji, což by snížená indukčnost měla umožnit, ale jestli bude moment dostatečný a uveze to... Asi musím vyzkoušet

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 12:27
od packa
možná tě nechápu ale jak chceš zapojit jen polovinu vinutí?
to je nesmysl!
Můžeš motor zapojit bud seriově nebo paralelně , ale když máš šestivývodový motor tak můžeš jem seriově nebo jej musíš vevnitř rozpojit a přepojit.

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 12:30
od Ruprecht
No, ten momentálně nezapojený drát je "střed" vinutí, tak místo A+/NC/A- vinutí zapojím A+/A-/NC...

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 12:47
od packa
tím zapojíš jen půlku vinutí a to je blbost můžeš zapojit jen tyto možnosti:
tvůj motor je ta spodní řada v té příloze

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 12:56
od Ruprecht
No já od začátku přece říkám "co se stane, když zapojím jen půlky vinutí?" :)

A šestivývodový motor je na obrázku nahoře uprostřed, momentálně mám zapojeny svorky 1,3 a 4,6 a dotaz zní co bude lepší a co horší, když zapojím 1,2 a 6,5... :)

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 12:59
od packa
já se do tý diskuse dostal až ted!!!!! a od začátku tvrdím že je to blbost!!
A k otázce co získáš?
získáš jen to že ti to už nepojede vůbec
, motor se bude nejspíš jen cukat a jestli se uráčí točit tak nebudé mít moment ani plynulý krok .
a co stratíš posud sám!

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 1:03
od Ruprecht
Jeden krokáč takhle provozuju a chová se úplně normálně. Jen nemám srovnání na stejném typu motoru, jak to bude při zapojení celých vinutí... :)

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 1:12
od Ruprecht
zapojeni_KM.jpg
Nezbývá, než vyzkoušet... :)

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 2:01
od PBr
Blbost to nie je, musi to fungovat.
Ale nie je predsa lepsie zapojit tie 2 polovicky cievky paralelne?
To stracanie krokov moze byt sposobene aj nevhodnym driverom, skus blizsie popisat ake motory mas...

Re: Zapojení poloviny vinutí

Napsal: 1. 12. 2010, 2:18
od ledvinap
Zapojit polovinu vinuti by urcite melo jit. Klesne indukcnost, takze se stejnym napetim muzes jet (pri nizkem zatizeni motoru) rychleji. Bohuzel ale prijdes o moment pri nizkych a strednich otackach, to chce vyzkouset.

Pekne je to popsane zde(konec stranky): http://www.nmbtc.com/step-motors/engine ... ation.html

shrnu:
unipolar: proud 100% moment 100%
bipolar series: proud 100%, moment 140% na nizkych otackach
bipolar half: proud 100%, moment 100% (stejne jako unipolarni zapojeni)
bipolar paralel: proud 140%, moment 140% (pres podobny rozsah jako unipolar/half)

Jen mam pocit, ze motory jsou take limitovany sycenim jadra, takze to bude o dost slozitejsi.