Zaskrabanie klz. lozisk SV 18
Zdravim Vas.Potreboval by som poradit od skusenejsich ako spravne zaskrabnut klzne loziska na vretenniku sv 18nasky.
Aka ma byt geometria loziska-stycne plochy ,konecne vole,postup atd.Nemate s tym niekto skusenost?
Za kazdu radu budem vdacny
Aka ma byt geometria loziska-stycne plochy ,konecne vole,postup atd.Nemate s tym niekto skusenost?
Za kazdu radu budem vdacny
Naposledy upravil(a) miso 4x4 dne 2. 2. 2011, 8:57, celkem upraveno 1 x.
sústruh,frézka,vŕtačka
Toto je postup jak jsme to dělaly na generálkách v Prostějově. Vřeteno pokud je zadřené obrousit co nejpřesněji ale stím jsem se nesetkal
.Pouzdra vymontovat pořádně vyprat a místo vedle místa přeškrabat. Plech který je vložený do drážky obrousit na magnetce cca o 0,05 podle toho jak je pozdro jeté. namontovat pozdra scitem stáhnout a natřít červenou barvou s olejem hodně slabou vrstvu nejlíp filcem nebo kůží v podstatě to jen zašpinit aby bylo pouzro matné( používaly jsme suřík ale je jedovatý a později se už prý nedal sehnat, koupili nám nějakou ekolog. barvu ale už to nebylo ono.)vložit vřeteno a stáhnout aby se sním dalo ztuha točit, párkrát pootočit a vytáhnout. V pouzdře bude pěkně vydět lesklá místa kde vřeteno setřelo barvu. Zaškrabat trojhranným šábrem ty lesklá místa nelíp do kříže nenadělají se vruby.Vyčistit, natřít, označit, zaškrabat, pořád dokola až budou plošky po celém pouzdru, pouzdro nafest utažené ve vřetenu a vřetenem půjde s citem lehce otáčet. To znamená postupně zbrušovat vložený plech a zaškrabávat. Někdo tam ten plech nedá a vůli v pouzdře seřizuje maticemi ale to je špatně nemá to potom tuhost. Takto zaškrabané pouzdro je velice tuhé a musí se v provozu postupně zabíhat. Na nejvyšší otáčky tak za rok. Dělal jsem si to před osmi lety doma a ještě teď můžu nejvyšší otáčky používat až se mašina pořádně zahřeje, ale taky jsem neslyšel že by někdy zadrnčela.

- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22896
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja jsem slysel neco o tom ze se uvnitr dela mirny lavor a u kraju natesno kvuli oleji ale to asi plati na beznem ulozeni transmisi
u vreten bude vyssi pozadavek na vetsi tuhost ulozeni
u vreten bude vyssi pozadavek na vetsi tuhost ulozeni
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ahoj.Dik za postup.No mohla by na to byt aj modra farba,cervenu nemaju.Ale ja som zas pocul ze sa ta farba ma nanasat na vreteno,teda na cep,ale ked ste to robili tak na opravach tak to bude asi ok.Trojhranny skrabak mam a cez vikend volaco poriesim,lebo vola je tam asi 4stovky a pri upichovani to niekedy zadrnci a neni to ono aj s kvalitov povrchu.Este sa chcem spytat ako by sa dala zaskrabanim upravit geometricka presnost vretena teda rovnobeznost z osou pozdlznych sani.Vreteno zadrene neni je na nom iba vylestena plocha od loziska.
sústruh,frézka,vŕtačka
Tady je odkaz na zaškrabávání http://www.youtube.com/user/MuellerNick ... Jd8Zwd9L1k Mimochodem ten chlapík má zajímavá videa i dalších postupů.
Modrá barva může být a ta se nanáší na vřeteno ,ale hůř se s ní pracuje. Hodně záleží jaká vrstva a jak rovnoměrně se rozetře. Slabá vrstva a nic se Ti neoznačí ,silná barva se utrhne a rozmázne po celém pouzdře a zas nic nevidíš. Můj parťák vždycky říkal že nejodbornější na zaškrabávání je barvení. Ten fígl na videu s válečkem je zajímavý to jsem ještě neviděl, Taky je tam pěkně vidět škrabání olejových klínů, taky jsme to dělaly ,ale u SV 18 je to sporné má jen jednu drážku. Poloha vřetena vůči saním se zaškrabáváním neupravuje musel by jsi z toho moc odebrat pouzdra jsou hodně daleko od sebe a ten kdo by tu mašinu později generálkoval Tě prokleje. Pokud je lože vyběhané a dělá Ti to kužel v díře což je největší problém tak buď přebrousit lože nebo podložit vřeteník což se běžně u takovýchto oprav na místě dělá. Samozřejmně to není ideální a strojnické ale jiná možnost není. Znám spoustu mašin kde si tak pomohli a pořád na nich jedou.miso 4x4 píše:Ahoj.Dik za postup.No mohla by na to byt aj modra farba,cervenu nemaju.Ale ja som zas pocul ze sa ta farba ma nanasat na vreteno,teda na cep,ale ked ste to robili tak na opravach tak to bude asi ok.Trojhranny skrabak mam a cez vikend volaco poriesim,lebo vola je tam asi 4stovky a pri upichovani to niekedy zadrnci a neni to ono aj s kvalitov povrchu.Este sa chcem spytat ako by sa dala zaskrabanim upravit geometricka presnost vretena teda rovnobeznost z osou pozdlznych sani.Vreteno zadrene neni je na nom iba vylestena plocha od loziska.
To s tym nanasanim farby je ozaj umenie.Zatial som skrabal len jeden mali suport a farbu som nanasal takim velice tvrdim filcom.Bolo to ok,ale to boloa dobre dostupna ploch este aj rovna.Predsa len to vreteno je gulate a do puzdra zase taky dobry pristup neni.Nuz uvidime.Ze by som si sustruh primontoval na nieake polohovadlo ako na tom videu to mal ten manik
Alebo to myslis ako aj medzi jednotlivimi skrabaniami to puzdro vitahovat von a tak skrabat?
A to stou rovnobeznostou mi v horizontalnej rovine klesa smerom dole na 500mm asi 0,1mm zato som rozmyslal skrabat trochu viac vrch loziska aby sa to zdvihlo

Alebo to myslis ako aj medzi jednotlivimi skrabaniami to puzdro vitahovat von a tak skrabat?
A to stou rovnobeznostou mi v horizontalnej rovine klesa smerom dole na 500mm asi 0,1mm zato som rozmyslal skrabat trochu viac vrch loziska aby sa to zdvihlo
sústruh,frézka,vŕtačka