LASER VS PRERUSOVANY MATERIAL
Zdravím, čo je pravdy na tom že laser nemôže prechádzať mimo materiál zo zapnutým lúčom ( perforovaný plechy ) do firmy sa kúpil jeden a školiteľ tvrdí že vždy sa lúč vypne prejde nad materiál tam sa zapáli a pokračuje ďalej až po ďalšie prerušenie kde sa vypne aťď... ked som bol na jednom veľtrhu tam bol laser čo si nerobil problém s tým že tam mal prerušovaný materiál tiež to bol perforovaný plech 1mm s otvormi 3mm a na 100% sa ten laser nevypínal ale rezal plynule a ešte jedna otázka musí sa lúč zapáliť len nad materiálom alebo aj mimo? jedna sa o CO laser TRUMPF 3030. Ja nie som obsluha a ani programátor ale veľa veci čo mal ten laser robiť podla technika a školiteľa laser nedokáže. ĎAKUJEM za odpovede
SolidWORKS 2012 + SolidCAM 2012
-
CNC sustruh pohánanými nástrojmi
5oska DMU eVo 40
a nejaké tie 3osé mašinky :)
-
5oska DMU eVo 40
Podle mě to dokáže. Dělal jsem na 3030 a nebyl problém řezat síta atd. Taky když si ručně odřezáváš odpad ze sítě a nastavuješ tu dráhu pomocí bodů, můžeš začít a končit kousek od plechu, jenom je třeba dát bacha abys si nerozřezal rošty. Problém by asi byl kdybys chtěl přejet nad velkou dírou, myslím že tam funguje princip indukčního čidla a hlídá si vzdálenost nad plechem, tzn. něco vodivýho musí okolo trysky bejt(v blízkým okolí, proto třeba síta řezat jdou). Bejt tebou tak to zkusím, tyhle systémy jsou blbuvzdorný co se týče obsluhy, pokud bude nějakej problém tak se to prostě zastaví...
-
- Kontaktovat uživatele:
Tiež sa mi nezdá pravdepodobné, aby to nešlo, ale keď je výrobca nemec, tak to môže byť kvôli bezpečnosti naozaj takto.
Technik / školiteľ bude určite vedieť, ako to obísť, aby sa dalo ísť s lúčom mimo materiálu, ale je to určite zásah do konštrukcie a tým pádom strata záruky. IMHO je to niečo podobné, ako dvere na CNC centrách - stroj sa nezapne, kým nie sú zavreté...