Ahoj,
uvazuji o aplikaci s 8I20
ma to nekdo?
podarilo se nekomu to nejak slusne rozhybat?
zajimalo by me pouziti na AC synchroni servo s encoderem
kdo ma MESA 8I20 2200W 3 Phase Amplifier
- Radek-B
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
"Jednoduchy" konkretni postup neni. Stravit pul dne psanim se mi opravdu nechce, nato neci cas ani chut.robokop píše:tak sem hod nejake konkretni info jak to ozivit jako plnohodnotn AC servo s encoderem
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jak jsem na to koukal tak to neni zalezitost na pul dne
ta 8I20 je jen chytre rizenej 3F mustek ale veskera ta chytrost mezi encoderem a tim mustkem chybi
neznam presne teorii toho rizeni ale je mi jasne ze je treba zmerit pootoceni mag. polu vuci encoderu a ridit predstih toho mag. pole podle aktualni polohy a ridit soucasne taky proud podle potreby
bohuzel se tomu nemuzu venovat i kdybych chtel, protoze na to nemam kdy ale dost by se mi to hodilo
ta 8I20 je jen chytre rizenej 3F mustek ale veskera ta chytrost mezi encoderem a tim mustkem chybi
neznam presne teorii toho rizeni ale je mi jasne ze je treba zmerit pootoceni mag. polu vuci encoderu a ridit predstih toho mag. pole podle aktualni polohy a ridit soucasne taky proud podle potreby
bohuzel se tomu nemuzu venovat i kdybych chtel, protoze na to nemam kdy ale dost by se mi to hodilo
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nasel jsem k tomu neco obecne teorie:
Řízení trojfázového synchronního servomotoru
Trojfázové synchronní servomotory jsou většinou napájené z trojfázové sítě 50 Hz přes měnič
kmitočtu se stejnosměrným proudovým mezistupněm. Kmitočet pulsního střídavého proudu určuje
otáčky a šířka impulsů výkon motoru. Snímač polohy rotoru předává informace elektronickému
řídicímu systému. Ten na základě úhlu a mezi vektorem magnetického toku točivého pole statoru a
vektorem magnetického toku pole kotvy řídí úhel otevření spínacích tranzistorů a tím šířku impulsů a
tím velikost magnetického toku kotvy, tedy výkon motoru v závislosti na zatěžovacím momentu.
(Zatěžovací moment mění úhel a). Mluvíme zde proto o vektorové regulaci (úhlu mezi vektory).
Snímač otáček (tachosnímač) předává informace do PI-regulátoru (proporcionálně integrální
regulátor, viz dále kapitola regulátory), který optimalizuje regulaci celého systému tak, aby řídicí
systém reagoval rychle a nekmital. I při skokových povelech měnících požadované otáčky npož
(řídicí veličinu regulátoru) mění řídicí systém otáčky pole jen tak rychle, aby stačila kotva tyto změny
sledovat, tj. aby úhel a nepřekročil polovinu úhlové rozteče mezi póly a kotva se neutrhla ze závěsu za
točivým polem. Tato regulace dává motoru vlastnosti shodné s vlastnostmi stejnosměrného motoru, ve
kterém se vektor magnetického toku kotvy odchyluje v závislosti na zatížení od pevného
(nerotujícího) vektoru magnetického toku statoru. V trojfázovém motoru s točivým polem sice oba
vektory (fázory) rotují, ale princip regulace jejich odchylky je stejný.
Řízení trojfázového synchronního servomotoru
Trojfázové synchronní servomotory jsou většinou napájené z trojfázové sítě 50 Hz přes měnič
kmitočtu se stejnosměrným proudovým mezistupněm. Kmitočet pulsního střídavého proudu určuje
otáčky a šířka impulsů výkon motoru. Snímač polohy rotoru předává informace elektronickému
řídicímu systému. Ten na základě úhlu a mezi vektorem magnetického toku točivého pole statoru a
vektorem magnetického toku pole kotvy řídí úhel otevření spínacích tranzistorů a tím šířku impulsů a
tím velikost magnetického toku kotvy, tedy výkon motoru v závislosti na zatěžovacím momentu.
(Zatěžovací moment mění úhel a). Mluvíme zde proto o vektorové regulaci (úhlu mezi vektory).
Snímač otáček (tachosnímač) předává informace do PI-regulátoru (proporcionálně integrální
regulátor, viz dále kapitola regulátory), který optimalizuje regulaci celého systému tak, aby řídicí
systém reagoval rychle a nekmital. I při skokových povelech měnících požadované otáčky npož
(řídicí veličinu regulátoru) mění řídicí systém otáčky pole jen tak rychle, aby stačila kotva tyto změny
sledovat, tj. aby úhel a nepřekročil polovinu úhlové rozteče mezi póly a kotva se neutrhla ze závěsu za
točivým polem. Tato regulace dává motoru vlastnosti shodné s vlastnostmi stejnosměrného motoru, ve
kterém se vektor magnetického toku kotvy odchyluje v závislosti na zatížení od pevného
(nerotujícího) vektoru magnetického toku statoru. V trojfázovém motoru s točivým polem sice oba
vektory (fázory) rotují, ale princip regulace jejich odchylky je stejný.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Myslim, ze takto se ridi servo s tachogeneratorem. Pokud ma motor HAL sondy (nebo jde podobny signal odvodit od encoderu) je rizeni o neco snazsi. Vzdy je znama poloha rotoru, takze je mozne generovat magneticke pole otocene o 90 stupnu (elektricky). Na komutovani staci jednoducha tabulka, pres PID se pouze ridi pozadovany kroutici moment motoru(skalar). Vstupem pro PID je odchylka od pozadovane polohy z encoderu.robokop píše:nasel jsem k tomu neco obecne teorie:
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak lepe tady:
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=15293" onclick="window.open(this.href);return false;
myslim ze tady je jasne o cem to je
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=15293" onclick="window.open(this.href);return false;
myslim ze tady je jasne o cem to je
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)