Stránka 1 z 2
Generálka rotora
Napsal: 14. 3. 2011, 9:16
od Juro
Potrbujem niekoho kto by bol schopný jemne presústružiť rotor z vretena poprípade ho nejak dostať do stavu aby bol schopny vysokých otáčok. Je to rotor z origoš vysokootáčkového vretena ale rozbili sa ložiska a trocha sa to všelijako poobrúsovalo. Ďalej by som chcel na ten rotor prirobiť , dorobiť ,upraviť ,vymyslieť klieštiny ER25. Prípadny neuspech budem znášať ja lebo viem že sa to nemusí podariť. Dodám komplet cely motor. Rozmery rotora 390 x 44 mm.
Súúúúrne!!!!!
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 4:54
od packa
pokud nemáš možnost rotor znovu vyvážit tak k soustružení vůbec nepřistupuj, pokud jsou v něm jen rýhy tak je přebrus ručně jen smirkem ale rozhodně nesoustružit, mohl bys jej rozhodit.
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 6:18
od robokop
znacne by jsi ztratil vykon
ta vzduchova mezera je u dnesnich motoru delana nesmirne mala
proto to ma nejaky vykon, ten totiz klesa s druhou mocninou vzdalenosti
tedy mozna prebrousit povrch smirglem
ale spis bych to bral jako ponauceni pro vsechny co neresej kdyz maji hlucna loziska
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 7:55
od Juro
no dobre a čo ta klieština? CHytí sa niekto na to?
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 12:45
od RaS
udelej vykres hridele vretena, vezmi si vykres ER klestiny a nacrtni predstavu jak si to predstavujes
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 1:56
od Juro
neviem kde zobrat vykres er klieštín , pomož! Možno 25 ka tam nevojde tak bude stačiť 20 ka.
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 2:17
od popopepe
K těm rozměrům, zkus třeba tady
http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue ... let-Chucks" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 9:56
od Juro
Tu je "výkres" . To zelené chcem odstániť a vysustružiť kužel na klieštinu ER20. Nemám ani matku . O prírubu sa netreba báť že to bude zasahovať aj ked neviem ako by sa to dalo viac vyložiť von.
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 10:14
od Ben Ash
Takovéhle hřídele bývají tepelně zušlechtěné úplně jednoduše obrábět to nejspíš nepude, otvor (kužel) se musí přebrousit vše musí běžet v setině. Úplně triviální to udělat není. A jen ze zvědavosti, nedá se objednat náhradní originál s kuželem na kleštinu? (za rozumné prachy)
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 10:26
od Juro
Ben Ash píše:Takovéhle hřídele bývají tepelně zušlechtěné úplně jednoduše obrábět to nejspíš nepude, otvor (kužel) se musí přebrousit vše musí běžet v setině. Úplně triviální to udělat není. A jen ze zvědavosti, nedá se objednat náhradní originál s kuželem na kleštinu? (za rozumné prachy)
Je to meke jak h.... vela poudierene ud kladiva a navyče kde sa lisuje ložisko tak su tam stopy po kilneri , zrejme to niekomu ločkalo. Možno bude treba pravariť a znova presustružiť ,možno nie. Je to staré vreteno a nevedeli sme zistit ani parametre . Divný štítok to má. 200hz , 12 000 ot 2,5 hp a 3x 220 V. Previnuli sme to na 380 V a šlape. Bol zhorený.
Re: Generálka rotora
Napsal: 15. 3. 2011, 10:42
od Ben Ash
Tak zase jestli je v tak bědném stavu, tak vytoč celou novou a nalisuj na ní ten paket plechů a nech vyvážit a můžeš si udělat délku jak budeš potřebovat.
Re: Generálka rotora
Napsal: 16. 3. 2011, 6:56
od Juro
No a presne toto by som chcel od niekoho kto má na to vercajch a posudi čo by bolo najlepšie spraviť. Je tu niekto taký?
Re: Generálka rotora
Napsal: 16. 3. 2011, 7:04
od Ben Ash
Juro píše:No a presne toto by som chcel od niekoho kto má na to vercajch a posudi čo by bolo najlepšie spraviť. Je tu niekto taký?
Zeptám se otca, jak je to složité, jestli to vůbec jde s už zastříknutým paketem.
Re: Generálka rotora
Napsal: 16. 3. 2011, 7:46
od packa
ty pakety se většinou zastřikují bez hřídele až následně se donich hřídel lísuje. takže by to neměl být problém vylísovat.
Re: Generálka rotora
Napsal: 18. 3. 2011, 12:43
od Ben Ash
Takže přeposílám informace od táty, podotýkám, že pracoval v MEZ Nedvědice jako vývojový technický pracovník a to co popisuje byl jeho chleba, takže žádné JPP
cituji:" Vřeteno je tedy oříšek. Může to být na drážkované hřídeli, na peru, na příčném kolíku a možná nějak jinak. Musí se stáhnout ložiska. Pak udělat speciální a dost dlouhé pouzdro, kterým se podloží zastříknutý paket a hřídel se vytlačí. Přitom se může poškodit hliník. Ideální je když pouzdro sedí na oceli - paketu. Ale podle fotky to vypadá, že to nepůjde. Nejlíp se to dělá na montážním lisu jaký mají v Tatra servisu na Brněnské (pozn. velký motážní hydraulický lis). Způsob upevnění se dá u nové hřídele použít jiný, ale to lze rozhodnout až po demontáži." konec citátu.
No zkus se podle toho zařídit. Pokud by jsi se rozhodl, že do toho nejdeš hledej firmu, která provádí povrchové mikronávary a nechej ty plochy pod ložiska opravit. Typicky fyrmy co opravují vstřikovací formy a nebo velká průmyslová čerpadla třeba
http://www.sigma-energo.cz/Program/Reno ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; a každopádně po nějakém zásahu to musíš vyvážit když se to točí trochu rychleji.