Původní záměr vrtačku rychle zprovoznit, kvůli vrtání tišťáků pro Ferrita, vzal velmi rychle za své, jak jsem se postupně pokoušel mašinku uvolnit a rozběhat. Pomalu se mi začaly na stole vršit součástky, až bylo jasné, že se bude jednat o generálku. Rovnou jsem všechno očistil od lehoučké rzi rounem Rothenbergr, které používají vodaři. Vše jsem vypral v benzínu (special 91 dost smrdí bléé ) Nakonzervoval a předpřipravil k montáži.
Následně jsem starým dlátkem orval všechny nátěry, včetně kitu až na litinu a vše dočistil rotačním dráťákem ve vrtačce. Následoval oplach v benzínovém čističi a osušení.
V dalším kroku jsem vše natřel antikorozní červenou základovkou, kterou jsem měl doma. Protože se za ty roky lidová tvořivost na vrtačce podepsala ve formě mnoha děr fí5mm pro hřeby různých štítků, zatímco originální štítek je přidělán hreby fí 2mm, (pozn. nejvíce mne pobavila olejová maznička zašroubovaná v díře , která vedla do nikam

Rozvaha jakou použít vrchní barvu vyřešila večerní rozprava s Magim takže jsem namíchal střední šedou syntetiku ne nepodobnou původní barvě, která se dá rozeznat na podstavci zevnitř a navíc se na německých strojích zhusta vyskytuje. Použil jsem to co bylo doma, tedy černý a bílý syntetický email 2013. Vrtačka je nyní po prvním nátěru a schne.
V této chvíli jí vlastně brzdí, jen absence kosoúhlých ložisek do spodní části vřetena, která mají nestandartní rozměr a budu je muset ještě sehnat, horní ložiska jsou běžná řada stejně jako ta v motoru. Až bude vše složeno budu muset ještě Magiho umluvit, aby mi vyrobil chybějící řemenice dle tabulky, pro plochý řemen a jejich aretační matice , které taky chybí.
No a ještě pár obrázkú


---------------------------------------------------







