Stránka 1 z 4

Portalova freza na drevo a AL

Napsal: 11. 11. 2007, 2:01
od Pupak
Ukazka portalu z nove frezky na drevo. Prac pojezdy 850x480x200.

Dalsi krok.

Napsal: 16. 11. 2007, 3:38
od Pupak
Tak jsem se konecne prehoupl pres nejnarosnejsi cast stavby.Zakladna osy X mi dala pekne zabrat. Asi se dam ke kulturistum.

Napsal: 16. 11. 2007, 5:36
od prichy
Pupak: ty jsi fakt "blazen" :-) :-)

Postupny nastup do finale

Napsal: 21. 11. 2007, 2:06
od Pupak
Tak uz jen pridelat motory na X-ka a muze se drandit.

Napsal: 23. 11. 2007, 4:12
od Pupak
Tak jsme si dneska zadrandili a vypada to dobre.Musel jsem snizit rampy,protoze pri zmene smeru ten 40kg portal hrozil,ze ty zidle prevrhne.Jinak je to ale parada.Masinka uz vazi pres 100 kg.Pak ze hlinik patri mezi lehke kovy...

Napsal: 23. 11. 2007, 7:05
od prichy
pupaku, jen pro zajimavost se zeptam, co tam mas za srouby?

Napsal: 24. 11. 2007, 7:12
od Pupak
Srouby jsou nadherny 20mm s 12mm stoupanim.Brouseny s dvojitou predepjatou matici.S prevodem 21/66 to ma 99 kroku/mm.Nulova vule a mrtvola.Na frezku na drevo je jich skoro skoda.

Napsal: 24. 11. 2007, 7:23
od PetrNC
Rád bych se zeptal kolik bude vážit portál celkově ( 40kg + ? ) a jaké ho "tahají" v "X"-ové ose motory.

Napsal: 24. 11. 2007, 8:18
od Pupak
Portal s vretenem je cca 50 kg. Motory jsou 3Nm v X a 2Nm na Y a Z ose.
Mozna jsou zbytecne predimenzovany,ale vykonova rezerva se vzdy hodi.
Zkusil jsem na X-ko 0.75Nm a jezdilo to jak vino i s nima.Sila jak byk.
On dela hodne ten prevod do pomala.Vyrazne zvysi moment a pri stoupani 12mm je rychlost posunu dostatecna.

Napsal: 24. 11. 2007, 8:40
od PetrNC
Díky za info, pomůže mi to v mém "konstruování" ..... :D

Napsal: 24. 11. 2007, 10:25
od RadekCX
Pupak píše:Srouby jsou nadherny 20mm s 12mm stoupanim.Brouseny s dvojitou predepjatou matici.S prevodem 21/66 to ma 99 kroku/mm.Nulova vule a mrtvola.Na frezku na drevo je jich skoro skoda.
Hmm a co to vetknuti portalu do X pojezdu na 20mm? :shock:

Nerikej mi ze ti to necvici v ose Y kdyz se do toho portalu opres...

Napsal: 25. 11. 2007, 7:46
od Pupak
To vis,ze to cvici.I kdyz je to 200x15mm a je to vyztuzeny dvema zebrama,tak to nahore 3-4 stovky udela,kdyz se do toho poradne z boku opru.Jenze to do toho jdu plnou silou.Rozhodne bych nevidel problem v hloubce zapusteni bocnic do pojezdu.Tedy jestli jsi mel na mysli tohle.
Kdyz se opres o hlavu na BF20,tak ti to ty 4 stovky udela taky a je to frezka na kov.Tohle je primarne urceny na drevo a obrabeni duralu se predpoklada jen vysokorychlostnim vretenem,takze ty sily budou nesrovnatelne mensi.Tady se taky uplatnuje stranova tuhost osy X a pokouset se v techto rozmerech vyrabet frezku na kov by vyzadovalo uplne jinou konstrukci a hlavne jiny materia.To nebylo ucelem stavby.
Hlavni klad vidim v tom,ze vsechny casti jsou do sebe zafrezovany tak,ze drzi pohromade i bez sroubu a celkova tuhost soustavy mi pripada velice dobra.Vychylky portalu v ose X - 0.02,v ose Y- 0.03-0.04mm.
Nicmene az prvni zaber do masa ukaze,jaka je pravda.

Napsal: 25. 11. 2007, 8:06
od Pupak
Dival jsem se na konstrukci tvoji frezky a uz chapu, z ceho prameni tvuj dotaz.Ty jsi bocnici,ktera drzi osu Y zestihlil smerem nahoru v domneni,ze nejvetsi namahani je v dolni casti.Ono je to presne obracene,takze ti to musi pruzit. Podivej se nekdy,jak jsou konstruovany pojizdne portalove jeraby.Tam je to videt nejmarkantneji.

Napsal: 25. 11. 2007, 6:37
od RadekCX
ja vim moc dobre proc mas nahore ty dve zebra, jen by me zajimalo jak to 20mm vetknuti dokaze na tech cca 500mm zajistit geometrii cele masiny...jen prosta podobnost trojuhelniku dava tusit co udela chyba treba i jen 0.01mm na tom rameni te zminene delky

me jen stale fascinuje mistni pohazovani tema stovkama kdyz to s tim jak pojede masina v realu prakticky vubec nesouvisi

jinak kdyby ses opravdu podival dobre na moji frezku tak zjistis proc mam ten portal udelanej obracene :wink:

Napsal: 25. 11. 2007, 7:03
od Pupak
Nevim,asi ti porad dost dobre nerozumim.Nechapu,jaky vliv by hloubka uchyceni bocnice v pojezdu mela na geomerii.nebo na tuhost portalu.
Podle me je rozhodujici pricna tuhost osy X a pak nejvice tuhost vlastniho portalu.Ulohu toho uchyceni opravdu nechapu.Pokud muzes,tak mi to osvetli,rad se poucim.
Jinak jsem si jeste jednou prohledl vsechny fotky tve frezky,ale zadny rozumny duvod, proc snizit prurez bocnice v miste, kde je nejvice namahana me nenapada.Snad jedine analogie s toaletnim papirem prodavanym za bolsevika,ktery se v miste perforace nikdy nepretrhl :lol: .
Co me vsak zaujalo, je ten krasny cerny plochac na motory.Kde se takovy plochac da sehnat? Pokud to neni tajemstvi.