18. 1. 2012, 11:52
Nazdar,buď rád,že máš to novější provedení,starší měly jen morse trojku.Předělat to nejde,ISO40 se tam prostě nevejde.Na vřeteno nesahej,je jak se tady píše cementované,broušené a lapované,páč chodí v pouzdrech. Tahle hlava totiž na vřeteně nemá valivé ložisko z důvodu rozměru(potřebuješ se obvykle dostat povrchem uložení toho ložiska-tou opracovanou hranou těla hlavy- na co nejmenší výškový rozdíl proti upnutému hřídeli-k hlavě je opěrné rameno,které zachycuje radiální tlaky,které by ohýbaly-velmi krátké- vřeteno a ničily ložiska na něm).Navíc nabrousit to v přesnosti jako z výroby doma vůbec nedokážeš a hodně těžko to někdo udělá,když to zadáš.Ještě poznámka k cementaci -na takovouhle věc jde samozřejmě po obroušení dostat,ale je to trošku náročné,protože všechny plochy,které nechceš cementovat musí být zakryté(to je v podstatě celé -v tomhle případě vřeteno,až na tu plochu co bude obroušená -teoreticky stačí i jemně protočená,o tom napíšu dál) a to důkladně,aby se to nikde jinde nenacementovalo. Vzhledem k teplotě při cementaci a kalení se díl vždycky prohne,čemuž se neubráníš.To se řeší po celém tepelném zušlechtění mechanickým vyrovnáním. Protože to ale nikdo nevyrovná na setiny(normálně se to nechává v řádu desetin jako dobré) musí se vše,co má být v nějaké pozici obrousit.To už v tomhle případě nepřichází v úvahu,protože povrch,který běhá v pouzdrech už menšit nemůžeš-i když ta pouzdra jsou v malých mezích stavitelná.A při tom všem broušení by se nakonec vybrousil i ten vnitřní kužel.. Takže závěr: jednodušší by bylo nové větší vřeteno,ale komplet i s pouzdrem a náhonovým soukolím,protože kolečko co je na vřeteně, má malý otvor a nešlo by na vřeteno,které by kvůli ISO40 muselo být silnější i v místě uložení toho kola..
Když chceš upínat větší držáky,sežeň si hlavu z FA4 a předělej připojení ke stroji,je to mnohem jednodušší,to doma zvládneš.