Proxxon MF70 na hraní
Přidávám foto mojí stolní hračky. Montáž motorů byla inspirována "Kiwi 10 minutti". Pružné spojky z cncshopu z jedné strany převrtány, původní ruční točítka přesoustružena, aby se vešla do spojky. Chod hladký bez problémů.
Odlétávající špony jsem pořešil nalepením cca 8cm vysoké ohrádky na stůl (ta zabrání roznášení špon po stole) a do ní se vkládá při obrábění zbytek kartónové krabice cca 50x50x50cm, který pochytá odlétajíci bordel.
Odlétávající špony jsem pořešil nalepením cca 8cm vysoké ohrádky na stůl (ta zabrání roznášení špon po stole) a do ní se vkládá při obrábění zbytek kartónové krabice cca 50x50x50cm, který pochytá odlétajíci bordel.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Po asi 10hodinách žužlání duralu se mi zakouřilo z motoru. Po rozebrání jsem zjistil, že se hliníkový prášek nalepil kolem držáků uhlíků a začal hořet oblouk mezi pružinou, která tlačí uhlík a kostrou motoru. Odešel kvůli tomu diodový můstek a triak v regulátoru. Motor po vyčistění bez problému pracuje dál 
Prozatím jsem to pořešil nalepením molitanového filtru na spodní větrací mřížky. Po dalších cca 8hodinách obrabění je kolem motoru čisto, takže asi dobré.
Nicméně když už jsem to rozebral, tak jsem se podíval na rybinové vedení na Z-ose - viz foto. A už je mě jasné, proč nešlo vrtat díry hlubší než asi 12mm a proč to mělo jiný zvuk při jízdě směrem doleva a doprava
Rozdíl na 8cm skoro 1,5mm.

Prozatím jsem to pořešil nalepením molitanového filtru na spodní větrací mřížky. Po dalších cca 8hodinách obrabění je kolem motoru čisto, takže asi dobré.
Nicméně když už jsem to rozebral, tak jsem se podíval na rybinové vedení na Z-ose - viz foto. A už je mě jasné, proč nešlo vrtat díry hlubší než asi 12mm a proč to mělo jiný zvuk při jízdě směrem doleva a doprava

Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Čím to bylo frézováno.
To spodní foto je originál výroba proxxon. Napravo koukají kleštiny a dole je kabelová vývodka na přívod chladícího vzduchu, kterou jsem tam přidělal včera.
Ta úplně první fotka je kapsování do AlMn2 3mm jednobřitou karbidovou frézkou z cncshopu. Rychlost posuvu 120mm/min do hloubky 0,5mm záběr 80procent.
Dalo by se i víc ale nestačí výkon vřetene. Kapsu 50x38x12mm + 2 díry 5mm to kutá skoro 2hodiny.
Ta úplně první fotka je kapsování do AlMn2 3mm jednobřitou karbidovou frézkou z cncshopu. Rychlost posuvu 120mm/min do hloubky 0,5mm záběr 80procent.
Dalo by se i víc ale nestačí výkon vřetene. Kapsu 50x38x12mm + 2 díry 5mm to kutá skoro 2hodiny.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 714
- Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
- Bydliště: Veleň
- Kontaktovat uživatele:
To si deláš legraci? To už ani ten němec to neumí ofrézovat pořádně? 

jsem si vždycky myslel, že proxonu za ty prachy odpovídá kvalita.. ale tohle by snad i číňani zvládli líp..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Taky jsem na to čuměl. Mě i napadlo jesi to není nějaká čínská kopie.
Bohužel jsem to koupil už před několika lety a dokud jsem neměl potřebu dlabat do duralu, tak to nevadilo. Jen občas záhadně praskaly 1mm nástroje.
Bohužel jsem to koupil už před několika lety a dokud jsem neměl potřebu dlabat do duralu, tak to nevadilo. Jen občas záhadně praskaly 1mm nástroje.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Na rovinu měl jsem od proxonu tu malou cirkulárku ( vydržela asi měsíc fakt hračka za 6tis.), v Norimberku jsem to moc nestudoval jen tu jejich novou převodovku pro 4 osu, slyšel jsem že je o hodně lepší než ta stará. Ale nevím jestli v tom ukázkovém stroji měli tu starou nebo novou každopádně vůle byla tak 1°( cca 1mm na obvodu cca 100mm)
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Mrkl jsem se na svoji a je to taky do jehlanu, ale vedeni je rovnobezne.Selic píše:Po asi 10hodinách žužlání duralu se mi zakouřilo z motoru. Po rozebrání jsem zjistil, že se hliníkový prášek nalepil kolem držáků uhlíků a začal hořet oblouk mezi pružinou, která tlačí uhlík a kostrou motoru. Odešel kvůli tomu diodový můstek a triak v regulátoru. Motor po vyčistění bez problému pracuje dál
Prozatím jsem to pořešil nalepením molitanového filtru na spodní větrací mřížky. Po dalších cca 8hodinách obrabění je kolem motoru čisto, takže asi dobré.
Nicméně když už jsem to rozebral, tak jsem se podíval na rybinové vedení na Z-ose - viz foto. A už je mě jasné, proč nešlo vrtat díry hlubší než asi 12mm a proč to mělo jiný zvuk při jízdě směrem doleva a dopravaRozdíl na 8cm skoro 1,5mm.
Nechybí, po jedné straně jsou jen červící a nějaká asi mosazná přítlačná lišta na vymezení vůle.Nechybí vám tam nějaký vymezovací klín?
Níže je fotka přidělání pružných spojek. Původní kolečko je osoustruženo na 8mm a spojky http://www.cncshop.cz/pruzna-spojka-c3-sverna" onclick="window.open(this.href);return false; převrtány z jedné strany taky na 8mm. Tenkrát ještě nebyla v prodeji C3–6,35/8, která má potřebné rozměry z výroby.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8368
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Těch 1.5 mm / 80mm není pro stanovení nepřesnosti rozhodující, může to být prasácky vyrobené, ale tou přítlačnou lištou vyrovnané. Dokonce to může být, jak říkáme my softweráři, "ne chyba, nýbrž vlastnost"
Zkus změřit přímost té půlky vedení bez přítlačné lišty a rovnoběžnost a přímost rybiny na protikusu.

Aleš Procháska
Možná špatně vidím, ale není to přišroubované vrutama do dřeva? 

Je ...už to tak chodí asi 4roky. Jsou asi 4cm dlouhé.Možná špatně vidím, ale není to přišroubované vrutama do dřeva?
Ne, je to opravdu blbě vyrobené. Na pravé straně jezdí hliník po hliníku, na levé straně jsou tři červíci a tlačí na tu lištu. Takže jde seřídit jenom vůle, ale né směr.Těch 1.5 mm / 80mm není pro stanovení nepřesnosti rozhodující, může to být prasácky vyrobené, ale tou přítlačnou lištou vyrovnané. Dokonce to může být, jak říkáme my softweráři, "ne chyba, nýbrž vlastnost"Zkus změřit přímost té půlky vedení bez přítlačné lišty a rovnoběžnost a přímost rybiny na protikusu.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Potřeboval bych poradit. Dělám teď do hliníkových krabiček otvory pro BNC konektory, síla stěna je 2 až 2.5mm. Dosedací plochu potřebuji hladkou a rovnou pro všechny konektory, proto jsem vzal jednobřitou frézu http://www.cncshop.cz/jednobrita-freza-typ-818" onclick="window.open(this.href);return false; průměr 2mm - 18000 ot/min. Problém je, když zajedu do materiálu kolmo v ose z při frézování otvoru, tak frézka začne vibrovat za nepříjemných zvukových efektů. Zkoušel jsem rychlost 10 až 40 mm/min v ose Z a žádný rozdíl. Jakmile už jedu po kružnici rychlostí v rovině XY 120 mm/min, tak je vše ok. Podobně dopádá pokus frézovat díru po spirále, kdy na jednu otočku sjedu o 0,5mm dolu - rve to uši.
Je jednobřitá frézka na tento způsob obrábění nevhodná nebo je nějaký problém ve stroji?
Je jednobřitá frézka na tento způsob obrábění nevhodná nebo je nějaký problém ve stroji?
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.