Proma SPA500

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

8. 3. 2012, 8:38

Ahoj,
Chtěl bych se zeptat nějakého vlastníka soustruhu Proma SPA500 (starší typ, NE SPA500P – asi jiné převody) a originálních ozubených kol pro náhon p. suportu, jak jsou zhotovena kolečka 28z a 30z ? Popř. kam se řadí.
Kopil jsem tento soustruh bez originální kol, a kola si nechal dodělat. Dle popisu v manuálu se tyto kola řadí (např. pro stoupání 2,5 a 3) na hřídel C , ale vyrobená kolečka jsou takové velikosti, že průměr hřídele C (20mm) + pero by do těchto koleček nešel rozumě udělat.
Díky
Přílohy
Náhon suportu.JPG
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

23. 3. 2012, 8:54

Myslím, že jsem chodí spoustu majitelů promy. Nevíte někdo?
Snad to bude názornější na foto.
Na hřídel C je přiloženo kolo 28Z na ukázku, že tam fakt nejde :-)))
Na hřídel C je přiloženo kolo 28Z na ukázku, že tam fakt nejde :-)))
Přílohy
Fotografie0434.jpg
Fotografie0432a.JPG
Joch
Příspěvky: 36
Registrován: 18. 2. 2012, 8:55
Bydliště: Opava

23. 3. 2012, 2:19

Ahoj, mám sice SPA-500P, a taky bez kol, ale řekl bych, že to kolečko, co tam máš nasazeno, musí mít díru velkou na tu hřídel C - ta by měla být náhonem šroubu pro posuv. Takže jiné kolečko - resp. jinou díru. Já mám všechny hřídele stejného průměru, tak nechápu, proč ty ne. Není na něm vložka? Nevím jestli jsem pomohl, však uvidíš ...
Ahoj Joch
Přílohy
To je moje tabulka.
To je moje tabulka.
Učím se, tak to tak prosím ber.
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

23. 3. 2012, 7:23

Ahoj,

Dík za názor, ale kolečko 28z a 30z jsou opravdu tak malá, že do nich ta díra s klínkem hřídele "C" fakt nevyjde. A dle tabulky tvrdí,
že by to mělo jít, tak jak říkáš, aspoň na tom se shodnem. :)
Souhlas hřídel "C" je náhon vodícího šroubu.
Vložka je na hřídeli "A+B", ta se dá stáhnout a tato kola (28z a 30z) se tam dají nasunout jako střed převodovky. O této kombinaci se ale tabulka zase nezmiňuje.
Že by nějaký soudruh v PRC udělal chybu a vyrobil obráceně hřídele?

SPA500P je jinak, to je mi jasný.
Jaký máš průměr hřídele pro vodící šroub ty?
RaS
Příspěvky: 8592
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

23. 3. 2012, 7:34

a co ty kola prohodit? píšou na C dej ho na A a to z A na C, na převodovej poměr to nemá vliv a půjde to nasadit ne?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

23. 3. 2012, 7:58

No jo, to mě nenapadlo, že je můžu prohodit a převod bude zachovanej. V pondělí to zkusím.
Proč, ale je ta tabulka takhle ? Akorát pro matení uživatele.

Dík
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

24. 3. 2012, 7:45

RaS píše:a co ty kola prohodit? píšou na C dej ho na A a to z A na C, na převodovej poměr to nemá vliv a půjde to nasadit ne?
Tak na to koukám znovu a takhle taky ne. Na hřídeli "A+B" mají být dvě kola. Tzn. když dám "A" s větším průměrem a vložkou, tak tam samozřejmě k tomu na stejnou hřídel nedostanu kolo 30z s malou dírou jako "B". :(
RaS
Příspěvky: 8592
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

24. 3. 2012, 11:06

a to je problém tu vložku rozpůlit a mít ji dvakrát jen pod jedno kolo?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

25. 3. 2012, 7:59

Určitě to jde vždycky nějak udělat. Zajímalo mě, jak to je v originále. popř. jak to řešit potom.

Teď nevím jestli jsem to správně pochopil. Jasně vložku rozpůlím, dám pod kolo "A" kolo "B" s malou dírou přidám na hřídel, ale jak ty kola spojím, když malá hřídel nemá klínek (pero) ??? Navíc ta vložka by se musela různě posunovat (podkládat) podle toho jestli tam ještě nepřihodím další velké kolo, nebo neposunu na pomalejší náhonové kolo (jsou tam 2).

Každopádně díky za rady, jsem rád, že se mi někdo snaží pomoci.
bernau1
Příspěvky: 2
Registrován: 14. 3. 2012, 7:05

25. 3. 2012, 8:38

Ahoj všichni,dnes jsem ty kola vyfotil,je to knop :) z jedné strany mají malé osazení. http://bernau1.rajce.idnes.cz/Proma_SPA_500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Miller
Sponzor fora
Příspěvky: 1036
Registrován: 22. 8. 2009, 9:24
Bydliště: Louny

25. 3. 2012, 9:10

To bych v životě nevěřil, že by to udělal někdo jako "profi" součástku :shock: !
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

26. 3. 2012, 9:22

bernau1 píše:Ahoj všichni,dnes jsem ty kola vyfotil,je to knop :) z jedné strany mají malé osazení. http://bernau1.rajce.idnes.cz/Proma_SPA_500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toho jsem se bál. Díky za foto.
Budu muset zapřemýšlet jak to udělat lépe.
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1414
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2012, 8:26

Můžete mi prosím někdo z majitelů SPA500 vyfotit jak vypadají kameny do té kruhové T drážky malého podélného suportu, případně je i oměřit?
A v případě že to nejsou kameny, tak vyfotit a změřit ty special kustom šrouby co sou tam podle parts katalogu
Díky Viktor
snowi
Příspěvky: 122
Registrován: 7. 10. 2006, 7:06
Bydliště: Česká Třebová

28. 5. 2012, 8:11

Ahoj

Omluv mou foto - mobil

šroub M6 průměr hlavy 16mm zfrézované plochy na rozteč 12mm, výška hlavy cca 3,7mm
délka záv. části 19mm.
Přílohy
Fotografie0592.jpg
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1414
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

28. 5. 2012, 10:02

Díky, je to teda bastl přesně jak jsem tušil, pořád je to ale lepší než ty imbusy, co tam dal předchozí majitel, protože ty vyštípaly hranu té drážky a teď s tím nejde lehce otáčet.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“