Stránka 1 z 1

Organické modelování

Napsal: 22. 3. 2012, 8:44
od Martin Marek
Možná budu opakovat, ale nevšiml jsem si že by tady bylo. Pár programů pro 3D organické modelování, tedy jen ty, co jsou zadarmo:

http://www.makehuman.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.daz3d.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pixologic.com/sculptris/" onclick="window.open(this.href);return false;

Třeba se někomu bude hodit i tohle - pro výtvarníky dost zajímavé ( co by za to dal Leonardo nebo Michelangelo ):

http://www.argosymedical.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Organické modelování

Napsal: 24. 3. 2012, 10:37
od Martin Marek
Další programy pro organické modelování, ale ty už nejsou zadarmo :
Tady je zaměstnaný DrPetter's, který vytvořil Sculptris. Myslím, že je to pro výtvarníky nejlepší program na světě:
http://www.pixologic.com/home.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Další program vyniká v práci s hotovými modely živých bytostí. Ja taky dobrý pro výrobu dynamických tvarů ( např. tvar látky přehozený přes židli, pohyb sukně při chůzi - lze ve kterékoli fázi zastavit a tvar použít ) :
Tady je o něm české fórum - http://www.poser.4fan.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Výhodou je, že tyto programy se cenou pohybují kolem 10.000,- Kč další profesionální programy jsou mnohem dražší a nabízejí zbytečné funkce, které výtvarník nepotřebujde. Tedy samozřejmě ten výtvarník, který 3d programy používá jen jako pomocníka při své práci s reálnými předměty.

Re: Organické modelování

Napsal: 5. 4. 2012, 5:43
od 2Dto3D Studio
Ahoj,

zkousel jsi ten Sculptris? Osobne jsem se k nemu jeste nedostal, pracuju s jeho vetsim braskou Zbrushem. Celkem by me zajimal nazor cloveka, ktery se Sculptrisem pravidelne pracuje, pripadne porovnani vlastnosti tohoto programu se Zbrushem. mali nekdo zkusenosti, muze se podelit?

Re: Organické modelování

Napsal: 5. 4. 2012, 7:47
od Martin Marek
Já jsem Sculpris uvedl jako možnost pro případné zájemce, ale také jej nepoužívám. Používám ZBrush 3 , Poser7 a Cinemu 4D. Začal jsem u Poseru a postupně to rozšířil. 3D používám jen pro usnadnění pozdějšího modelování v reálu. Jsou práce, které je rychlejší modelovat počítačem a vytisknout, nebo vyfrézovat a jsou práce, kde jsem rychlejší při ručním modelování. Všechny práce pak dotahuji pro " sériovou " výrobu. To je pro mě cílové.
Sculptris ale mám nainstalovaný a co jde dělat hned bez učení jsou symetrické objekty - třeba prasečí hlava. Díval jsem se na pár tutoriálů a jde s tím dělat dost.

Re: Organické modelování

Napsal: 5. 4. 2012, 8:33
od Radovan
Super ze si to tu dal , ale porad ktory je najlepši a nie velmi zlozity - nech nestahujem vsetky :D :D :D :D

Re: Organické modelování

Napsal: 6. 4. 2012, 6:33
od 2Dto3D Studio
Martin: mrkl jsem na tvuj web, delas moc pekny veci. Nekde jsem tusim tez cetl, ze pouzivas David Scanner (mozna se pletu). Jestli je to pravda, jake mas vysledky?

Radovan: co planujes vytvaret? Pravdepodobne organicke modely, spravne? Zajimas se o plne 3D nebo reliefy? Hobby, nebo sirsi komercni meritko? Potrebujes tez CAM, nebo staci program pro modelovani? Je tolik moznosti a bez upresneni velmi tezko pripadne doporucit.

Re: Organické modelování

Napsal: 6. 4. 2012, 12:32
od Radovan
chcel by som robit reliefy

Re: Organické modelování

Napsal: 6. 4. 2012, 5:52
od Martin Marek
Odkaz na fórum o Davidlaserscener:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=83&t=8678" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak abych někoho neuvedl v omyl, já jsem ve 3D samouk a věčný začátečník. Jen jsem snaživý :)

A co bych doporučil začátečníkovi pro organické modelování? Aby si vybral nahodile cokoli co je zdarma a prostě zkoušel. Dříve či později si stejně stáhne vše co jde a časem i nějaký kvalitnější program koupí. Na začátku si myslím nejde odhadnout, kdo se více zaměří na 3D jako pomocníka pro reálnou tvorbu, nebo zda zklouzne i do textury pro grafiku, nebo zda půjde do animace.

Re: Organické modelování

Napsal: 8. 4. 2012, 8:55
od prochaska
Promiňte, jestli jsem úplně vedle, ale rád bych to zkusil: sháním chlapa, 185 cm vysokého (75 % percentil), atletické postavy, vzpřímeně stojícího, aby se dal načíst do Solidworksu. Uměl by mi s tím někdo pomoct?

Re: Organické modelování

Napsal: 9. 4. 2012, 8:42
od Martin Marek
Já tedy neznám Solidworks, pokud umí importovat soubory
.obj
tak k programu DAZ ( je zadarmo ) máte i zdarma základní obsah. Tam jsou postavy. Anebo tady:
http://www.daz3d.com/i/shop/itemdetails/?item=13178" onclick="window.open(this.href);return false;

Postavu si už v DAZu podle potřeby upravíte.

Re: Organické modelování

Napsal: 10. 4. 2012, 9:08
od prochaska
Díky.

Ten formát .obj Solidworks nezná. Umí IGES, STEP, ACIS, VDAFS, VRML, STL, IDF a z programů Catia, ProE, Unigraphics, Inventor, Solid Edge, Cadkey a Rhino. Nejde to náhodou exportovat v něčem z toho?

Re: Organické modelování

Napsal: 10. 4. 2012, 10:27
od bobik
Formát obj je něco jako stl. Převod mezi obj a stl lze docela dobře udělat a jsou camy, co podle toho umí vygenerovat g-kod. Ale do igs už jen přes specializované softy. V podstatě se musí získat mrak bodů z vrcholů trojúhelníků , jimiž popisuje tělěso stl nebo obj, a jím proložit plochu.

Re: Organické modelování

Napsal: 10. 4. 2012, 10:34
od 2Dto3D Studio
Solidworks konkretne umoznuje import polygonovych dat, ale s naslednou praci v tomto programu a pripadnou pripravou dat do vyroby uz to takova sranda neni, je to takrka nemozny. Je zde potreba prevod z jednoho typu site na typ jiny, se kterym programy typu solidworks dokazi pracovat.

Mateli zajem o prevodniky, hesla do googlu jsou "mesh to solid", nebo "polygons to solid". Upozornuji ale, ze se nejedna o levny spas. Pracujeme na vyvoji programu, ktery tento prevod zvladne, rad bych jej v blizke dobe uvedl na svem webu, prevody budou za mnohem lidovejsi ceny, pokud se nam podari dotahnout tento ukol do konce.

Re: Organické modelování

Napsal: 10. 4. 2012, 4:46
od prochaska
Díky všem za tipy. Jinak to ani nepotřebuji obrábět, je to jen jednorázová záležitost pro prezentaci. Na výrobu lidí používám jiné techniky :D