Ahoj všem,
dokončuju mé první cnc frézku (už to vyfrézovalo "hello world") a rád bych se začal věnovat tvorbě výkresů a programu pro mojí 3osou mašinku.
Spíš to je zatím myšleno pro domácí blbnutí tedy: frézování nápisů, tištěných spojů, hliníkových dílu na stavbu další lepší cnc mašinky, jednoduchých reliéfů (obličeje,zvířátka,medaile pro naše soukr akce)
Jenže vůbec netuším jak začít.
Zatím jsem si udělal následující kandidáty na učení:
1. Alibre Design 8.2 > heeksCNC > Mach3
2. CamBam > Mach3
Pro investice do sw mám v první fázi limit max 10 000,- . Rád bych ale získal dobré návyky. Tak bych se rád vyvaroval zbytečným "sraním se" s něčím neergonomickým a zastaralým. A pokud by mne to bavilo a dokonce by mne to mohlo i trošku živilo , tak by mi ty návyky mohly hodit při práci s něčím co je více profi.
Jsem úplný začátečník a na rovinu říkám, že o cad>cam téměř nic nevím. Díky za rady!
Jakou free kombinaci CAD>CAM>MACH3 zvolit?
Používám tuhla kombinaci a celkem v pohodě .Používám Lazy Cam co je součástí Machu verze R2.0.005.Pálím s tím i plazmou.
PETR
EMC obrábí podle toho jaké mu pošleš data. To co požaduješ je velmi drahá a složitá cesta. Je rozdíl vyhlodat do materiálu díru, nebo obrábět reliefy. Sleduj You tube - co a v čem lidé kreslí s vyrábí. Postahuj dostupné trial verze pracuj. Nečekej informace na zlatém talíři----, i čas hledání jsou penízeNextClick píše:EMC je jen řídící systém pro driver nebo umí i pokročilejší CAM funkce?
Je v linuxu nějaký použitelný CAM? Aby uměl aspoň nájezdy, optimalizaci tras a podobně.

Ja vím, že si tím musím projít sám.. přesto je vždycky lepší se zeptat. Ono to přísloví "holá huba, holé neštěstí" má něco do sebe.
Přesto prosím kohokoli kdo se chce podělit o další dobré tipy. Poděkuju za ně určitě nejen já
Přesto prosím kohokoli kdo se chce podělit o další dobré tipy. Poděkuju za ně určitě nejen já

Fakt se omlouvám a raději už mlčim, abych nerušil vaše profesní kruhy.