Zdravím - mám takový bleskový problém:
Na CNC (soustruh) mi padá při startu jistič pro motor na vřetenu. Motor je 3F 380V 2,2kW 1440 ot. Od řídícího systému je oddělen jističem s proudovým chráničem. Při spuštění mašiny občas dojde k vypadnutí tohoto jističe. Za jističem je už pouze motor. Bohužel to nemám čím proměřit - všichni jsou na dovolených ....
MOje otázka:
může ten problém dělat motor? nebo nějaký zkrat na vedení k motoru? Samotný motor se nijak nehřeje a ani není v nějakém zatížení - akorát se často rozbíhá a zastavuje (zhruba 20x za minutu) Kontrolou jističe jsem zjistil, že ten je přehřátý, takže jsem si myslel, že je v ****** a vyměnil jsem ho. Proudovou ochranu na jističi mám nastavenou na parametry motoru - je možné ji zvýšit, ale to zatím nechci riskovat.
Je problémm v morotu (asi něco s jednou fází) nebo někde jinde?
P.S. : toto je taková bleskovka - s největší pravděpodobností zkusím motor vyměnit ale potřeboval bych alespoň nějak nasměrovat, po čem mám jít .... Díky.
Problém s motorem - při rozběhu shazuje jistič
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22950
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jestli spina 20x za minutu tak by mohla bejt ohrata tepelna ochrana toho motoroveho chranice
navic jestli rikas ze topi tak to jen potvrzuje
ted jsem delal dva softstarty ke svareckam zkus tam dobastlit neco podobneho
navic jestli rikas ze topi tak to jen potvrzuje
ted jsem delal dva softstarty ke svareckam zkus tam dobastlit neco podobneho
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- R - stick
- Site Admin
- Příspěvky: 867
- Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
- Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
- Kontaktovat uživatele:
To mě nenapadlo - mohlo by to být možné. Zkusím. Akorát ještě otázka od idiota: jističe mívají běžně tepelnou ochranu? - ten krám, co jsem tam namontoval je fungl nový ....
jakej tam máš jistič? jakou charakteristiku?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
já mám zkušenost že čím novější jistič (rozuměj konstrukcí) tím se zřejmě jeho vypínací charakteristika blíží přesněji té teoretické a důsledkem je to že jistič pak jaksi "ochotněji" reaguje na každý malý nadproud.
Řešení - motor by měl být jištěn jističem s vypínací chatakteristikou C, v extrémních případech D.
Dej tam jistič s o stupeň pomalejší charakteristikou ( místo B dej C a pod.) a zkus to, samozřejmě u toho je třeba myslet s ohledem na bezpečnost atd.
Pokud je to zařízení jinak v pořádku, bude to chodit, pokud je motor nějak načatý, odejde stejně.
Zkontroluj důkladně všechny spoje na vedení k motoru, mohl by to taky dělat nějaký vakl, při pokusu o rozběh na dvě fáze by to jistič vyhazovalo taky.
Řešení - motor by měl být jištěn jističem s vypínací chatakteristikou C, v extrémních případech D.
Dej tam jistič s o stupeň pomalejší charakteristikou ( místo B dej C a pod.) a zkus to, samozřejmě u toho je třeba myslet s ohledem na bezpečnost atd.
Pokud je to zařízení jinak v pořádku, bude to chodit, pokud je motor nějak načatý, odejde stejně.
Zkontroluj důkladně všechny spoje na vedení k motoru, mohl by to taky dělat nějaký vakl, při pokusu o rozběh na dvě fáze by to jistič vyhazovalo taky.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jj, nejdřív pečlivě zkontroluj a utáhni všechny svorky a spoje na přívodech a svorkovnici motoru. Na motoru je potřeba odšroubovat matičky držící přívodní kabel a poutahovat ty, co drží dráty z vinutí. Pokud to nepomůže může být i špatný vypínač, že má třeba vyjiskřený jeden kontakt.
Multimetrem se ideálně změří mezifázová napětí na běžícím zatíženém motoru a pokud se liší o víc jak jednotky voltů, tak je něco špatně. Pokud je motor do hvězdy, tak je dobré změřit střed hvězdy proti N-ku. Pokud je tam zase vic jak pár voltů zase je někdě něco špatně utažené.
Multimetrem se ideálně změří mezifázová napětí na běžícím zatíženém motoru a pokud se liší o víc jak jednotky voltů, tak je něco špatně. Pokud je motor do hvězdy, tak je dobré změřit střed hvězdy proti N-ku. Pokud je tam zase vic jak pár voltů zase je někdě něco špatně utažené.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.