Stránka 1 z 7

Proud motoru

Napsal: 5. 2. 2008, 4:48
od sysel
Jak je to s proudem napsaným na motoru? Mám elektroniku založenou na L297/L298 a ta dá maximálně 2A. Co když na ní připojím motor na kterém je 2,5A? Poteče přes motor pouze 2A které dá L298 a motor tak bude mít menší kroutící moment, nebo se po zapnutí z L298 zakouří?
Díky za info :)

Napsal: 5. 2. 2008, 5:00
od Mad_BOXs
Proud u této elektronické sestavy je regulovatelný.Je tam PVM regulace.Pokud to nevosolíš naplno tak se ti z elektroniky nezakouří.Pokud bys tam dal motor např.1.5A a z elektroniky to nahulil na 2A tak se začne zahřívat motor až se z měj zahulí......Chce to měřit.

Napsal: 5. 2. 2008, 5:15
od audina
Ako sa da zmerat prud na motore?ked ide po krokoch ?

Napsal: 5. 2. 2008, 5:24
od Mad_BOXs
Nemerať keď ide, ale keď stojí.

Napsal: 5. 2. 2008, 5:31
od audina
ako ze ked drzi poziciu alebo ked drzi pozisiu a pokusim sa ho posunut o jeden krok rucne?Podla mna je rozdiel ci je motor na ose x alebo z nie je stat ako stat :?:

Napsal: 5. 2. 2008, 5:39
od Mad_BOXs
Si to vyzkoušej a uvidíš.Kontrolní otázka : Kdy odebírá krok.motor větší proud ? Když stojí, nebo když se točí????

Napsal: 5. 2. 2008, 5:40
od sysel
Mad_BOXs píše:Proud u této elektronické sestavy je regulovatelný.Je tam PVM regulace.Pokud to nevosolíš naplno tak se ti z elektroniky nezakouří.Pokud bys tam dal motor např.1.5A a z elektroniky to nahulil na 2A tak se začne zahřívat motor až se z měj zahulí......Chce to měřit.
jo, opačně jsem to chápal.... Takže můžu i motor 4A, elektroniku na max a motor pojede na poloviční krouťák?

Napsal: 5. 2. 2008, 5:41
od Mad_BOXs
Nejsem si jist s tím polovičním krouťákem, bude určitě menší, ale jestli poloviční ?

Napsal: 5. 2. 2008, 5:54
od audina
pravda je ze ze krokovy motor moze stat v roznych polohach bud ma vybudenu jednu fazu a zuby rotoru su postavene priamo proti vybudenemu polu statoru alebo su vybudene dve fazy sucasne a magneticka kludova poloha zobov rotoru vychadza medzy vybudene osi statoru alebo.... a sice stoji ale prud je iny

Napsal: 5. 2. 2008, 6:17
od CZ_Pascal
Proud je vzdy takovy jaky tam posle ridici/vykonova jednotka (driver tomu myslim vsichni rikate) pokud tedy vse funguje jak ma.
U motoru se udava maximalni proud jedne faze a maximalni kroutak je udavan kdyz jsou vybuzeny obe faze timto proudem. Pokud je pouzito mikrokrokovani tak se to dela tak aby vysledny vektorovy soucet obou proudu mel porad stejnou amplitudu (tedy opisoval kruznici) vysledny celkovy proud ktery do motoru tece je tedy souctem dvou funkci Sinus a Cosinus a pohybuje se od 1*max=(sin0 + cos0)*max po 1,4142*max=(sin45 + cos45)*max. Tedy odmocnina ze dvou. Vysledny vektor magnetickeho toku je tak porad stejne velky (meni se jeho orientace) takze se nemeni moment prestoze se meni celkovy proud ktery do motoru tece.

Napsal: 5. 2. 2008, 6:58
od RadekCX
ano to je spravne - jen bych chtel upozornit, ze zmerit proud co tece motorem neni nic trivialniho - tedy alespon ne pro normalni i drazsi multimetr. Vzhledem k tomu, ze slusne drivery pouzivaji pulzni regulaci proudu (PWM, chopper) tak beznym merakem namerite naproste bludy. Napriklad u Bistepu namerite pri nastavenem proudu 2.5A na multimetru jen necelou 1A.

Napsal: 5. 2. 2008, 7:06
od PBr
najlepsie je to asi pomerat osciloskopom na snimacom odpore pre pwm. Ale chce to samozrejme dobry osciloskop :)

Napsal: 5. 2. 2008, 7:11
od Mad_BOXs
Tyto všechny metody jsou, ale v amatérských podmínkách jaksi neproveditelné, pokud nechceš na jedno změření vysolit těžkej peníz.Takové jednoduché řešení pro amatérské použití je teploměr a ani ten když není tak prsty ruky.Když na něčem neudržím ruku, tak je něco špatně.

Napsal: 5. 2. 2008, 7:44
od Large
Ty nevíš že poctivého nepálí! :lol:

Napsal: 5. 2. 2008, 7:54
od audina
to: mad boxs Tak to uz hej ,to my pride lepsie ako to meranie prudu. Lebo ked som to meral multimetrom dopadlo to tak jak pise RadekCX. :lol: :D