pomoc s výběrem..

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Holinator

29. 8. 2012, 10:00

Zdar všem,

Otec bude mít kulatiny a celkem dost touží po soustruhu, tak bychom mu rádi nějaký starší zakoupili.
Jediné omezení je v celkové délce stroje - 2 metry (a samozřejmě i ceně, rádi bychom se vešli do cca 30tis.), točná délka 500-750.
Jsem v této oblasti laik, tak bych vás chtěl poprosit o pomoc s výběrem.
Vzpomínám si, že kdysi se hodně zmiňoval o S32 a SU32.
Mohli byset mi prosím vysvětlit, jaké jsou rozdíli mezi těmito typy a případně doporučit i jiný typ, výrobce..

Mnohokrát děkuji, H.
rogi

29. 8. 2012, 10:26

je to to isté, "S" sústruh a "U" univerzalní a 320mm točný priemer nad ložem, a medzi hroty ide upnút podla typo od 750-1000mm, šikovná mašina len váha je skoro 1,5 tony.
Pozri inzerciju na Bazoši, snad sa ti podarí zohnať do tej sumy, inak na slovenskom Bazoši som ich videl od 1200 až 1600€, držím palce :!:
Holinator

29. 8. 2012, 2:15

Děkuji za odpověď.
Aha, tak to jsem netušil, že jsou to zcela totožné stroje, měl jsem za to, že se alepoň v něčem liší, ovládání, elektrika, příkon, vnitřnosti, atd, tak to mi nejde do hlavy, proč mají odlišné označení.
Pokud by se případně našel i tip na nějaký konkurenční stroj, který bychom měli mít také v hledáčku..
Budeme tedy muset zřejmě trochu připlatit, máme totiž v plánu pořídit otcovi i menší frézku, po které také už několik let touží a s jejichž výběrem bych vás také rád poprosil o pomoc, ale to už je na na jiné vlákno tohoto fora, celkový rozpočet máme cca 65tis, tak snad to není utopie..
capumpor

29. 8. 2012, 3:55

S32 a SU32 není to samé. Točný průměr stejný, ale konstrukčně je každý jiný. Např S má kluzné ložiska na vřetenu a lamelové spojky, tak se motor točí pořád, ale zase to nejsou rázy do sítě. SU má ložiska valivá spouštění motoru přímo spínačem na suportu. Motor má příkon 5.5 kW, S32 má méně (myslím 3).