
http://www.blisty.cz/art/64962.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderátor: sysel
To máš sice pravdu, nicméně pro příklad.... je zajímavé, že německá firma ve své filiálce u nás nabízí na pozici technologa plat cca 800 - 1000 euro a na prakticky totožné místo (soudě podle nároků) v mateřské firmě v Německu byl na německým pracáku inzerován plat cca 4000 euro. To Ti nepříjde koloniální?prochaska píše:Blicí listy a Švihlíková, v téhle sestavě se dá tvrdit cokoliv
Luboši, trh tady už dávno není volnej .... ve spoustě oblastí je svázenej a omezovanej nesmyslnejma předpisama a nařízeníma z Bruselu, ale i od našich mocipánu co vymýšlí, kde a z čeho by ještě mohli něco vyždímat .....lubos píše:Socánci a špidlík se napakovali na Gripenech, jakékoliv omezování trhu nebo jeho řízení vždy stálo za hovn.
Engineer píše:Luboši, trh tady už dávno není volnej .... ve spoustě oblastí je svázenej a omezovanej nesmyslnejma předpisama a nařízeníma z Bruselu, ale i od našich mocipánu co vymýšlí, kde a z čeho by ještě mohli něco vyždímat .....lubos píše:Socánci a špidlík se napakovali na Gripenech, jakékoliv omezování trhu nebo jeho řízení vždy stálo za hovn.
Kdyby byl opravdu volnej, tak mohu vyrobit a prodat k užívání cokoliv smysluplnýho a užitečnýho bez toho abych musel certifikovat i papír do kterýho to balím....
To mi přijde spíš postkomunistickéEngineer píše:ve své filiálce u nás nabízí na pozici technologa plat cca 800 - 1000 euro a na totožné místo ... v Německu ... cca 4000 euro. To Ti nepříjde koloniální?
Nejsou.Engineer píše: Nebo mi chceš tvrdit, že v Německu jsou nadlidi s troj až čtyřnásobnou výkonností???![]()
prochaska píše:To mi přijde spíš postkomunistickéEngineer píše:ve své filiálce u nás nabízí na pozici technologa plat cca 800 - 1000 euro a na totožné místo ... v Německu ... cca 4000 euro. To Ti nepříjde koloniální?Stále ještě máme tak zničené hospodářství, že těch 1000 je tady dobrý plat. A ti Němci by byli padlí na hlavy, kdyby nabízeli víc než kolik je nezbytně nutné
Jak známo, škody se napravují 3x déle než vznikají, tak počkej už jen necelých 100 let a bude to tady stejné jako v Německu
testone píše:Nejsou.Engineer píše: Nebo mi chceš tvrdit, že v Německu jsou nadlidi s troj až čtyřnásobnou výkonností???![]()
Za první republiky byla kupní síla v ČR +- stejná jako v Německu a ostatním průmyslovém světě. Po válce jsme 40 let budovali komunismus, v r. 89 při průměrném platu cca 2500 Kčs se jedna DM prodávala za 20,-Kč, tj, tady se pracovalo za nějakých 125 DM , ti hnusní kapitalističtí vykořisťovatelé imperialisti co prohráli válku a byli tehdy rozsekaní na sr.... brali v průměru DM 2000....... tedy pomalu 20x tolik.
Rozdíl je v tom, že oni efektivně v soukromých firmách vyráběli a prodávali své zboží s vysokou přidanou hodnotou (chcete-li ziskem) do celého světa, motorem byla přirozená touha majitele po zdokonalení, zlepšení, a tím vyšším výdělku.....
Taky i přes prohranou válku firmy a živnostníci měly nějaký základ.
U nás byla kvalifikací rudá knížka v kapse.
U nás komunisti v rámci budování lepších zítřků všechno znárodnili a 40 let jsme místo akumulování bohatství a budování světových značek cpali většinu produkce v lepším případě za holé náklady (zisk byl přece nemravný), v horším za ropu a železnou rudu do Ruska a spřátelených zemí, a nebyli jsme schopni zásobit maloobchody ani vložkama a hajzlpapírem.
Proč jsou všichni pos... z Pininfariny a nejsou stejně pos.... ze Sodomky nebo Ledwinky, Siemense a ne Křižíka atd.?
Pravda je, že všichni tady měli zhruba stejný hovno a nemuseli si moc závidět.
Po roce 90 každej kdo měl v kapse trochu tvrdší měny si tu moh´ koupit za pár šupů fabriku (1:20), prostě proto, že jsme díky 40-ti letům komunistického hospodaření jejich produkci neuměli prodat.
Proč třeba vlastní VW Škodu ane Škodovka VW ????
Proč Tatru koupil DAF a ne naopak, atd, atd.........
Proč jsme s otevřenou hubou stáli v r. 91 před regálem s 20-ti druhama jogurtů v nějakým lidlu v první vesnici za Rozvadovem nebo frontu v Tuzexu na rifle a Němci nestáli se stejným pocitem v samoobsluze Jednoty? Ti chudáci vykořisťovaní na západ od čáry si radši koupili Opla nebo Mercedes než aby stál frontu na Š 120......
Když se výrobce traktorů, starej Lamborghini v St. Agata Bolognese ( něco jako Svoboda v Mladý Boleslavi ) ožral v hospodě a prohlásil, že udělá lepší auto než ten nafoukanej blb Ferrari ze sousední vesnice, vzniklo z toho o pár desetiletí později Gallardo.
Proto tady technolog u německý firmy bere 1000,- Euro a za tu samou práci bere Němec o 300km dál na západ 4000,- ( už jen 1:4)
Ta zásadní chyba se stala v roce 1948.