Čo odpájať koncovým spínačom?

Odpovědět
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

16. 11. 2012, 4:43

Zdravím,
Potrebujem, radu expertov čo už majú niečo za sebou :) Mechanika havarijných spínačov, typ...je vyriešená.
Ide skorej o to neurobiť obvodovú "botu". Ak mašina nabehne na koncový spínač, jedno v ktorej ose, musí byť odopnutá silová časť. Havarijný stav musí byť ošetrený na tej najnižšej HW úrovni. Nechcem preto použiť ENA signál. Lebo...keď drive "zblbne" tam nie je zaručené ani to, že bude korektne reagovať na externý vstup. Mám to teda zatiaľ ideovo vyriešené tak, že napätie na drive nahadzujem tlačidlom a používam prídržné relé. Všetky koncové/NIE referenčné/ spínače+ stop tlačidlo sú zapojené v sérií ako rozpínacie. Aktivácia jedného zhodí prídržný kontakt relé, to rozopne "silový obvod". O tomto už bolo popísané dosť a princíp je zrejmý. Moja otázka smeruje k tomu, čo na drajve kontaktami relé vlastne odopnúť. Pôvodne som chcel odpájať všetky napájania na cievky motora(A+A-B+B-., Po prečítaní datasheetu od mojho driveru som sa dočítal, že sa to moc nedoporučuje-označil som v priloženom obrázku... Tak teda zhodím napájanie driveru VDC? Samozrejme na všetkých osiach. je to korektné riešenie? Máte niekdo skúsenosť, robí sa to tako? Dík za radu
AM-882.jpg
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
Kilovolt
Sponzor fora
Příspěvky: 827
Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
Bydliště: Podřipák jak vyšitej!

16. 11. 2012, 6:28

Prostě vypni napájení driveru přes nějaký silnější relé-stykač a to můžeš napojit rovnou i na estop a současně přes nějaký malý relé (nebo optočlen) vypni enable -pak je to sichr 8)
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7028
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

16. 11. 2012, 7:14

většinou se to řeší schozením signálu enable , je to spolehlivé a jednoduché
nic víc bych nevymejšlel
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22883
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 11. 2012, 10:12

vypni vse krom systemu
ten se hodi mit nahozenej kdyz hledas proc to padlo
tlj. udelet si tri separatni okruhy
napajeni bezp. obvodu
napajeni systemu
napajeni stroje

obcas treba budes chtit zapnout jen system a stroj nechat vypnutej
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

18. 11. 2012, 9:40

Dik za pripomienky vsetkym.
Robokop: ano tak to mam vymyslene. Havarijny okruh /nemalo by sa to stat, ale sichr je sichr../ chcem riesit cez pridrzne tlacidlo-vid schema. Chcem v pripade aktivacie odpojit len napajanie drivov(X,Y,Z)+ vypnut vreteno. Ostatne bude žít stale.Čo sa tyka pripadnej diagnostiky na drivoch, vidim v tom problem. Stav drive + chybove hlasky sú indikované dvomi LED priamo na drive. Po vypnutí-aktivácií niektorého z koncákov alebo stop tlacidla o túto informáciu samozrejme prídem...
Povodne som chcel odpajat A+A-B+B-...vyrobca to vrele nedoporucuje... Takze zostava iba zobrat drivu napajacie napätie. Takto sa robi aj reset drivu.
HO.jpg
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7028
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

18. 11. 2012, 9:46

proto bych odpojil u driveru jen ENABLE , spolehlivě to driver zastaví ale chyby si pamatovat bude
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

18. 11. 2012, 10:59

Dik, samozrejme elegantné riešenie...Len mám obavu, že v prípade, že napríklad drive "dokonale zblbne", na ENA nemusí korektne reagovať..., resp. presnejšie mikroprocesor vnútri driveru nemusí reagovať na vstup ENA. Preto som sa to snažil riešiť na najnižšej HW úrovni. Je to dilema...
Naposledy upravil(a) JackAnthonyP dne 18. 11. 2012, 6:29, celkem upraveno 1 x.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7028
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

18. 11. 2012, 11:41

tomu bych moc nevěřil že nebude reagovat na enable , ale jestly chceš jistotu tak mu budeš muset odpojit napájení a tím příjdeš o možnost diagnostiky
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

18. 11. 2012, 1:41

Jasne. Spravim to takto: Na zaciatku budem odpajat napajanie, ked bude vsetko OK a masina bude behat len tam kde ma, a budem mat masinu odladenu,prejdem na zhodenie ENA. Samozrejme vreteno v pripade aktivacie ktorehokolvek prvku v havarijnom retazci vypnem.
Dik vsetkym za rady.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22883
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

18. 11. 2012, 2:03

a ma to vubec smysl ta diagnostika pomoci tech led na driveru?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

18. 11. 2012, 6:29

Hm, vo faze rozbehavania stroja by to asi malo zmysel sledovat aka chyba nastane.Ked budem experimentovat s prudom a rozbehmi, overovať rýchlosti...
(Prúdové preťaženie, strata kroku,chyba fáze). Ak sa to odladi... mas recht.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22883
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

18. 11. 2012, 6:45

krom toho proudoveho pretizeni myslim ze z tech ledek nic nepoznas
to pretizeni nastane pouze ve chvili kdy nastavujes proud coz je otazka prvnich par minut
vpodstate vezmes tabulkovej proud a nastavis, po chvili jezdeni pridas nebo uberes
jindy nez pri ty zmene ti to nadproud neukze

smysl ma teplota driveru to se dodatecne overi rukou

ztratu kroku zjistis uchem a nebo na obrobku

jsem presvedceny ze to je zbytecne kvuli dvoum ledkam ktere stejne asi nezasviti a kdyz ano tak ne na havarijnim prejezdu
dej to na napajeni a usetris si cas a praci
tohle ma smysl pouze u driveru ktere maji diagnostiku (jako treba serva)
a ktere dokazi neco napsat a ktere muzou selhat na celou radu pricin
dve ledky za to nestoji
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

18. 11. 2012, 8:09

OK, rozhodnuté. Logické argumenty. Ono to (dufam), na tie koncáky v praxi nikdy nedojede, ale mám rešpekt, poneváč som to trochu v Nm (asi) prekysličil, X: 4,5Nm/na dve osi cez ozub. remen/, Y: 3,5 Nm Z:2,2Nm...X:zhruba 1000mm, Y 800, Z: 140, všetko na guličkách...Ked som pozrel na frezky napr. od Stepfouru, tak tam je max. 2,2Nm...Kazdopadne dik.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

13. 3. 2013, 8:48

S odstupom času a v praxi sa potvrdilo to čo Robokop napísal trochu vyššie. Po zapísaní hodnôt do epromky drivrov a overení def. hodnôt už na "led diagnostiku" drivrov nemusím ani juknúť. Pozapínané mám všetky ochrany a kontroly, ale nekonajú sa. Úžasné čo spraví s dynamikou 2f krokáča nastavenie akcelerácie/rampy. :) Separátne havarijné koncáky sa mi veľmi osvedčili a dopručujem. Určite sa oplatí mašinu vybaviť okrem referenčných aj koncovými spínačmi :) Odpájam teda v čase "núdze" napájanie drivrov /=80V/ a funguje to spolahlivo. Akurát som 8A/na kontakt pôvodné prídržné relé od Farnela musel zmeniť na toto : (Finder 22.34.0.024.4340). Aj keď bol povodne každý driver osi separátne na jednej dvojici kontaktov, a keďže zdroj predstavuje v okamžiku zapnutia veľkú kapacitnú záťaž, lepili sa pri zapnutí kontaky a bolo to vysoko nespolahlivé. Teraz pohoda
Aspire 9.5, Armote Gravos
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“