Re: Pole dat (souřadnic) buď G-code, nebo MEFI
Napsal: 27. 10. 2017, 4:54
FIAM: Udělat postprocesor v GH, to už je taková třešinka spočívající v mnipulování s daty. Zrovna ty datové manipulace mi moc nejdou, ale podstata je v tom, že veškerá data skrz ty dráty mezi kostičkami putují ve strukturované podobě, která by se dala přirovnat ke stromovému adresáři. Takže třeba body ze kterých vytváříš výslednou dráhu jsou uspořádané za sebou pro první křivku, další větev obsahuje data pro druhou křivku atd. Když půjdeme po stromu dolů, tak máš tlustou větev drah v X a druhou tlustou větev obsahující dráhy Y. Z nějaké jiné kostičky lezou větve nájezdů, vájezdů atd. GH pak má celou řadu nástrojů pro manipulaci s datovou strukturou, takže si to propleteš s příkazy pro G-kódy. Je to trochu náročné na představivost, ale dají se s tím dělat úplná kouzla za pomoci pár kostiček.
Mám nějké definice kde je dokonce i vizualizace obrábění. Ty sem nepsal já, ale jsou docela propracované chtěl bych je použít jako základ pro další práci. S GH moc nedělám, ale občas si v něm něco zkouším, abych se to pomalu naučil. Zrovna dneska jsem se pokoušel napsat definici pro generování "vodní hladiny do které někdo hodil 4 kameny" Tedy plochu, která vznikne interferencí 4 vln šířících se z předdefinovaných bodů dopadu. To je zrovna případ, kde si vůbec nedovedu představit, jak bych to mohl nakreslit v normálním cadu. GH to dokáže zase v pár kostičkách, ale zase tam musíš použít matematiku, abys to vlnění popsal rovnicí.
Řezání ...... ono se ti musí hodně měnit zatížení i podle tvaru plochy a dráhy. Program jede třeba jen desetinou obvodu a když dojedeš do dutiny se zakřivením podobným, jako má zakřivení kotouče, tak ti skočí na polovinu obvodu. Řízení rychlosti posuvu proudem by to mohlo pořešit. Nebo to ošetřit už při generování drah.
Mám nějké definice kde je dokonce i vizualizace obrábění. Ty sem nepsal já, ale jsou docela propracované chtěl bych je použít jako základ pro další práci. S GH moc nedělám, ale občas si v něm něco zkouším, abych se to pomalu naučil. Zrovna dneska jsem se pokoušel napsat definici pro generování "vodní hladiny do které někdo hodil 4 kameny" Tedy plochu, která vznikne interferencí 4 vln šířících se z předdefinovaných bodů dopadu. To je zrovna případ, kde si vůbec nedovedu představit, jak bych to mohl nakreslit v normálním cadu. GH to dokáže zase v pár kostičkách, ale zase tam musíš použít matematiku, abys to vlnění popsal rovnicí.
Řezání ...... ono se ti musí hodně měnit zatížení i podle tvaru plochy a dráhy. Program jede třeba jen desetinou obvodu a když dojedeš do dutiny se zakřivením podobným, jako má zakřivení kotouče, tak ti skočí na polovinu obvodu. Řízení rychlosti posuvu proudem by to mohlo pořešit. Nebo to ošetřit už při generování drah.