Stránka 1 z 3

SV 18 a SV 18 R

Napsal: 25. 10. 2017, 9:51
od hausnumero
....

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 9:31
od hausnumero
.....

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 9:56
od fmodel
Pokusím se vzpomínat ,SV 18 je první model s kulatým vřeteníkem ,měl na pohled takové parádnější kliky(hvězdy) na nortonce ,a byl tam rozdíl ve střevech nortonky, tak že na to moc věcí nebude .SV18 R je s kulatým vřeteníkem a je nejběžnější z řady SV, a z důvodů bezproblémového řazení v nortonce a nižší ceně velni oblíbeným (taky ho mám ) ,pak je SV18RA což je inovovaný typ s hranatým vřeteníkem a povrchově kaleným ložem (taky dražší).

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 10:10
od Robi G
SV 18 má okrem nortonky aj rozdielne ovládanie suportu oproti SV18 R. Našiel som jej foto na svarfofe: http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.p ... 4513_7.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 10:23
od fmodel
No už nejsem nejmladší abych si všechno pamatoval :lol:

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 10:26
od hausnumero
.....

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 10:32
od tumlik
Robi G píše:SV 18 má okrem nortonky aj rozdielne ovládanie suportu oproti SV18 R. Našiel som jej foto na svarfofe: http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.p ... 4513_7.png" onclick="window.open(this.href);return false;
jj sv18 je předválečný a těsně poválečný výrobek zbrojovky brno, má mírné odlišnosti od pozdějšího sv18R v ovládání a nortonce.
To R znamená "rychloběžný" protože už uměl 2800ot/min což už jsou na tuhle velikost dost vysoké otáčky, ta předchozí sv18 měla jen tuším 2000 nebo 2100 víc ne :wink:
hausnumero píše:Nabízejí se mi ke koupi dva soustruhy, jeden SV 18 a druhý SV 18 R a já se nemohu dopídit inormace, jaký je mezi nimi rozdíl. Podle popisů i podle fotek vypadají naprosto stejně, tak proč je u jednoho to píseno R?
dost pochybuju, dej sem fotky

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 10:43
od fmodel
hausnumero píše: Co znamená to bezproblémové řazení nortonky? SV 18 je tedy v tomto problémový? V čem spočívá ten problém?
Na SV18 RA je zpředu takové kolečko na nortonce a to se musí povytáhnout a pak zařadit 1-10 a občas to prudilo kdyš se mu nechtělo zařadit ,starší pánové měli radši ten systém z SV18R ten většinou fungoval bez prudění.
U SV 18 byla jiná kola a nějaký drobnosti v nortonce co mi říkal údržbař , ale co přesně nevím.

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:02
od kenybz
vyplatí se připlatit za RA díly ještě jakš takš jsou a ještě budou díky tomu že se na nich stále dělají Go
navíc jak již bylo napsáno lože je kalené a je daleko míň projeté a dá se na něm dělat i bez přebroušení lože
naopak u erek je lože projeté vždy a takovým způsoběm že se natom nedá ani dělat to že byss ehnal erko v dobrém stavu je téměř nemožné
a k tomu řezení u nortonky stačí jednou rukou pohnout univerzálkou hlavně to tam nemrskat při doběhu vřetena

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:09
od fmodel
kenybz píše: to že byss ehnal erko v dobrém stavu je téměř nemožné
Mám ho :wink: privatizace Tesla údržba ,po pánovi co na něm celej život dělal :wink: :)

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:12
od hausnumero
.....

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:15
od Monteg
Ano RA je hranatý typ dá se na to sehnat spousta věcí
Tady na foru je na prodej vřeteník a doma mám celou nortonku a občas se objeví převodovka nebo koník
Myslím že RA má ještě kolíbku na závity a obraceč při řezání zavitu

To kolečko si občas postaví hlavu ale jak píše kolega stačí zatočit vřetenem
Nebo to řešit kolečkem z boku 1:1 1:2 1:4 1:8 to chodí podstatně líp teda pokud to práce dovolí tuto kombinaci

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:33
od fmodel
Monteg píše: a obraceč při řezání zavitu
To má samozřejmě i R

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:36
od Robi G
Všetky RA mali kalené lože?

Re: SV 18 a SV 18 R

Napsal: 26. 10. 2017, 11:48
od fmodel
Ano pokud to nebyla nějaká složenina (teda co vím ,ale nikdy nevíš pokud bylo na generálce už muže být měkčí ),lože R poznáš podle té přepážky pod vřeteníkem , u RA chybí a tím nemusíš slepovat řemen na stroji, ale dá se navlíknout v celku (to lože bylo povrchově kalený)