Problém s heat bedem - zkrat na MK2a ?
Dobrý den, mám problém se svou vyhřívanou podložkou MK2a, koupil jsem ji z Číny takže je to možná kopie a pak bych se ani nedivil že mám teď tenhle problém. Když připojím k MK2a přímo zdroj od PC 350W 12V 18A nebo přes elektroniku Sanguinololu a spustím v Pronterface HeatBed (na jakoukoliv teplotu) tak se vypne zdroj a asi 5 minut nejde zapnout, je to asi ochrana proti zkratu. Zkusil jsem proto proměřit kablíky a pak i samotnou MK2a, kabely jsou OK ale MK2a je asi ve zkratu, nenaměřím žádný odpor. Prohlédl jsem celou desku z vrchu (tam je tištěný spoj) ale nic jsem nenašel tak jsem se podíval i dole a je tam také tištěný spoj a to skoro přes celou spodní část (je to oboustraný PCB), kromě kolem děr pro šroubky a kolem děr pro led a rezistor. Všiml jsem si ale že kolem děr pro napájecí kablíky není odleptané nic a tak si myslím že se tam napětí 12V dotýká té velké spodní vrstvy PCB a tím se zkratuje. Prosím někoho kdo má tuto MK2a a zkušenost s ní i další dobré lidi o rady.
Naposledy upravil(a) elda3 dne 30. 6. 2015, 1:07, celkem upraveno 1 x.
ten zdroj máš nějak upravený nebo tak jak jsi jej vytáhl z PC ?
tyhle zdroje mají problém dát větší proud když není nijak zatížena 5V větev zdroje , skus dát nějaké žárovky nebo nějakou odporovou zátěž na 5V větev jestly to pomůže ,
tyhle zdroje mají problém dát větší proud když není nijak zatížena 5V větev zdroje , skus dát nějaké žárovky nebo nějakou odporovou zátěž na 5V větev jestly to pomůže ,
Z tech fotek neni nic rozumneho poznat.
Deska musi mit nejaky primereny odpor, pokud je delana na 12V, tak urcite nejmin 1 ohm. Pokud tam nameris vyrazne mene, tak to vubec na zdroj nepripojuj a nepokousej stestenu.
Tvymi dobrymi kamarady by se mely stat poradna lupa a ostre hroty k meraku, nejlepe z ocelovych jehel, napr. beznych pro siti.
Merak pripoj jednim hrotem na privodni kabel a druhym propichnes nepajivou masku ve stredu meandru. Pokud pak nameris stejny odpor mezi tim stredem proti jednomu i druhemu napajecimu kabelu, tak hledej zkrat skutecne uprostred mezi napajecimi kabely. Pokud bude odpor proti jednomu a druhemu ruzny, tak je zkrat nekde po ceste.
Pokud je ale celkovy odpor nekde nad 1 ohmem a zdroj vypadava, tak je problem ze zdroji (moc velka nebo prilis nesymetricka zatez).
Deska musi mit nejaky primereny odpor, pokud je delana na 12V, tak urcite nejmin 1 ohm. Pokud tam nameris vyrazne mene, tak to vubec na zdroj nepripojuj a nepokousej stestenu.
Tvymi dobrymi kamarady by se mely stat poradna lupa a ostre hroty k meraku, nejlepe z ocelovych jehel, napr. beznych pro siti.
Merak pripoj jednim hrotem na privodni kabel a druhym propichnes nepajivou masku ve stredu meandru. Pokud pak nameris stejny odpor mezi tim stredem proti jednomu i druhemu napajecimu kabelu, tak hledej zkrat skutecne uprostred mezi napajecimi kabely. Pokud bude odpor proti jednomu a druhemu ruzny, tak je zkrat nekde po ceste.
Pokud je ale celkovy odpor nekde nad 1 ohmem a zdroj vypadava, tak je problem ze zdroji (moc velka nebo prilis nesymetricka zatez).
Soustruh Noell E0177 (Sandra), jenom kličky
Frézka 3040z (Fiona), LinuxCNC
Frézka 3040z (Fiona), LinuxCNC
Tak na jiném foru to už prý někdo řešil vypadá to opravdu na chybu v konstrukci té PCB, doporučili mi vygravírovat Dremelkou domeček kolem jednoho kontaktu napájení na spodní straně té desky, asi to zítra zkusím a dám sem vědět.
Zdroj budu řešit pak, až vyřeším ten kraťas.
Na té třetí fotce je dobře vidět že zespod desky jsou vyleptané okraje kolem kontaktů led i rezistoru ale u kontaktů napájení ne.
Zdroj budu řešit pak, až vyřeším ten kraťas.
Na té třetí fotce je dobře vidět že zespod desky jsou vyleptané okraje kolem kontaktů led i rezistoru ale u kontaktů napájení ne.