Ďakujem za info, prečítal som si vlákna a práve "potravinove" stránky som hľadal, len nevedel nájsť, no teraz váham, či použiť ložiská 7206 alebo 30206. Principiálne sa mi zdajú kuželíkové vhodnejšie, väčšia možná záťaž, menšie opotrebenie a do vysokých otáčok nemienim ísť. Práve naopak pracovné otáčky chcem znížiť. Koketujem aj s myšlienkou vytvorenia olejovej vane len ešte neviem ako.Zdenek Valter píše: To se tu taky řešilo http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=22&t=5699" onclick="window.open(this.href);return false;potraviny píše: Tak ty ložiska co tam jsou je označení 6206 (obyč.kuličková) 30x62x16. Naper tam ložiska s kosoúhlím stykem 7206. Sedí na oba dva stroje.
ASIST 550W - řemenice na motoru
Tu vanu mám na asistu, byla to pakárna ale mám. Vcelku se snížila hlučnost, ten převod mi rozstřikuje olej po celém vnitřku vřeteníku, takže jsou mazána i ložiska. 
Po prečítaní vlákna http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=107&t=12258&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; a presvedčení sa, že viacerí idú týmto smerom som sa rozhodol pre kuželíkové ložiská a preto aj kvôli dobrému mazaniu pre olejovú vaňu. Zaujímalo by ma ako si dospel k vhodnej výške hladiny oleja. Waldes.potraviny píše:Tu vanu mám na asistu, byla to pakárna ale mám. Vcelku se snížila hlučnost, ten převod mi rozstřikuje olej po celém vnitřku vřeteníku, takže jsou mazána i ložiska.
To ukázala až praxe. Nejdříve jsem ho nakrmil více a během chvilky místo oleje tam byla pěna.
Začal jsem tedy upouštět a ukázalo se že je asi nejvhodnější mít hladinu pod osu hřídele předlohy. Kolo předlohy se na celém soustruhu točí nejrychleji, tedy společně s motorem.
No a kolu na předloze, tedy zuby rozstřikují olej po celém vřeteníku a tím se dostane i k ložiskům vřetene. Musel jsem udělat i odvzdušnění vřeteníku na co nejvyšším bodě.
Hm, těsnil. Vřeteno i předloha smeringem, páka na přehazování rvhlosti i dno O kroužkem.
No Tumlikové ozubené kolesá do vretena sú na ceste, rozhodnutý som pre kuželíkové ložiská ale vrátim sa ešte k tomu zníženiu otáčok vretena. Nevyznám sa v ozubených remeňoch na originálnom je značenie viď priložený súbor. To 5M asi znamená 5 mm rozostup, čiže ak použijem remeň a remenice T5 malo by to byť v poriadku. Alebo mám použiť tiež 5M ? Neviem čo znamená tá 70ka ??? Žeby počet zubov na remeni ? a 9,5 je šírka. Zamýšľam použiť 10 alebo maximálne 12 zubovú remenicu na motor, originál má tuším 16 alebo 17 a hore ak som správne čítal sa zmestí maximálne 36 zubová ? Originál má 31 zubov. Waldes.