to spojeni vretene a motoru natvrdo neni dobre
bude to namahat loziska
urcite tam je nejaka hazivost atd...
u nekterych motoru to hazelo uz od oka
Motor z RC modelu pre malu brusku/vysokootackovu frezku...
Koukám že to máš promyšlené, tak ti asi nemusíme moc radit...
To spojení motoru a vřetena natvrdo je špatně (buď pružná spojka, nebo motor mimo a převod řemínkem), ložiska (jestli myslíš ta čínská "modelářská" co se ledaskomu doma válí) jsou dobrá do autíčka, ale ne na obráběcí vřeteno! Jaké použiješ kleštiny? Jak hodláš vyrobit kuželovou dutinu pro ně? Pokud uvažuješ kleštiny do nějakejch přímejch brusek za pětikilo z OBI tak mi přijde celkem nesmyslná námaha honit setinu či tisíciny na hřídeli vřetena.
Volba slušný kleštiny je základ a pak se dá vymýšlet vřeteno.

To spojení motoru a vřetena natvrdo je špatně (buď pružná spojka, nebo motor mimo a převod řemínkem), ložiska (jestli myslíš ta čínská "modelářská" co se ledaskomu doma válí) jsou dobrá do autíčka, ale ne na obráběcí vřeteno! Jaké použiješ kleštiny? Jak hodláš vyrobit kuželovou dutinu pro ně? Pokud uvažuješ kleštiny do nějakejch přímejch brusek za pětikilo z OBI tak mi přijde celkem nesmyslná námaha honit setinu či tisíciny na hřídeli vřetena.

Volba slušný kleštiny je základ a pak se dá vymýšlet vřeteno.
Bol to len napad
Ale vase teoreticke nazory ma presvedcili ze je to blbost
Zaujimalo by ma ako to maju tie priame frezky trebars od BOSCH, prome moc neverim, je to drahsia nahrada smejdov znacky ferm.
Este mam jeden napad. Motor z flexy bosch, su tam na oboch stranach kovove prirubky na lozisko. Teda z 1 strany priamo prevodovka. Keby ze rotor vyvazim aspon na stvrtgramy a miesto prevodovky tam dam nejaky podobny domcek ako na predoslom obrazku ?
Btw, tie loziska niesu z auticka ale z motora, kupoval som ich po 4 lebo som myslel ze ich budem casto menit, ale tie od skf co som daval, vydrzali tisice hodin. 4 vybrusy-cely zivot motorceka.


Este mam jeden napad. Motor z flexy bosch, su tam na oboch stranach kovove prirubky na lozisko. Teda z 1 strany priamo prevodovka. Keby ze rotor vyvazim aspon na stvrtgramy a miesto prevodovky tam dam nejaky podobny domcek ako na predoslom obrazku ?

Btw, tie loziska niesu z auticka ale z motora, kupoval som ich po 4 lebo som myslel ze ich budem casto menit, ale tie od skf co som daval, vydrzali tisice hodin. 4 vybrusy-cely zivot motorceka.
Nevím jak to má Bosch, ale Ferm aj. i značkové brusky mají kužel pro kleštiny přímo v hřídeli motoru (osa rotoru), takže tam odpadá jakékoliv spojování dílů. Celkem mne překvapil Protool, který má díl do kterého se upínají kleštiny udělaný samostatně a je na hřídel rotoru přitažený šroubem. Přední ložisko je osazené na tomhle dílu, zadní je klasicky na hřídeli motoru. Podle obrázku není poznat jestli tam je nějaký unašecí prvek a nebo jestli to drží jen třením (přitaženo šroubkem v ose) nebo jestli je na ose rotoru nějaký přesah a je to slisované. Rozdělávat se mi to nechce. Zkoušel jsem kontaktovat Narex jestli by se dala tahle součást samostatně koupit jako náhradní díl, ale nějak jim asi nejdou maily (vrací se to zpět) Pokud by se to dalo sehnat, myslím, že by šlo s použitím tohoto dílu dělat jednoduché a celkem slušné vřeteno i v domácích podmínkách s libovolným motorkem. Kleštiny do toho dělají 3, 6, 6,35 a 8mm a stojí tuším kolem 350 korun.