Stará dobrá klasika
Tmeleno to nemám vůbec, bohužel k tmelení mám naprostý odporradu78 píše:Čím jsi tmelil tu převodvku , to je polyuretan nebo něco spešl ?


Aha, to mě vůbec nedocvaklo, poposedám si
Je to klasickej Lukopren, dřív jsem používal Paulin kvůli ceně a pro mě vhodnějšímu balení, ale přišlo mi že netěsní tak dobře. Tmel používám na spoje který předpokládám už nebudu rozebírat, když hrozí nějaký rozebírání v dohledný době tak radši vyřežu těsnění ze zelenýho těsnícího papíru.

Díky , ten těsnící papír je zhruba tenhle , nebo něco uplně jiného, snese to menší tlak , třeba právě v převodovce po ohřátí ? Pravě řeším něco podobného a zjištuju , že vím úplný kulový co se používá http://www.prumyslovezbozi.cz/tesnici-a ... 74%5D.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo jo nějakej takovej, dělaj se různý tloušťky a většinou ho maj v prodejnách s ložiskama. Ještě mám takovej tenkej (asi jako balící) hnědej a ten je vhodnej i pod karburátory a na plochy který jsou hladký.radu78 píše:Díky , ten těsnící papír je zhruba tenhle , nebo něco uplně jiného, snese to menší tlak , třeba právě v převodovce po ohřátí ? Pravě řeším něco podobného a zjištuju , že vím úplný kulový co se používá http://www.prumyslovezbozi.cz/tesnici-a ... 74%5D.html" onclick="window.open(this.href);return false;
krásně ladíš tvary 

https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Kolikátku motor jsi sehnal? já jsem si procházel manuály a ta MK 1 má dva řemeny sedumnáctky na pohon převodovky, ale ta Mk 2 už jenom jeden, na ten stejnej motor 2PSZbýňa píše:Držák motoru je hotov a společně s motorem jsou připraveny na barvu. Origo motor na mém Deklíkovi chyběl, ale podřilo se mi se štěstím sehnat nový dvourychlostní shodných parametrů jako byl originál, bohužel přírubák ale nemoh jsem si vybírat

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Mám tam 2.2/1.5 kW a 1450/750 ot takže je možná trochu silnjší než byl origo. Třeba na soustruhu mám origo motor taky 2.2kW a taky má dvě sedmnáctky. Asi Němci zlevňovali výrobu. Nenarazil jsi někde na manuál v angličtině, já mám jenom německej a znaju tolko po anglijskytumlik píše:Kolikátku motor jsi sehnal? já jsem si procházel manuály a ta MK 1 má dva řemeny sedumnáctky na pohon převodovky, ale ta Mk 2 už jenom jeden, na ten stejnej motor 2PSZbýňa píše:Držák motoru je hotov a společně s motorem jsou připraveny na barvu. Origo motor na mém Deklíkovi chyběl, ale podřilo se mi se štěstím sehnat nový dvourychlostní shodných parametrů jako byl originál, bohužel přírubák ale nemoh jsem si vybírat

- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Manuál dle SZ
Jinak jsem dodělal to odměřování od žluťáků a je to paráda, nejvíc mě ale štve, že ta frézka je ověšená jak vánoční stromeček. Co jsem nastudoval zahraniční kolegy, tak většina to řešila vyřazením analogového odměřování a dorazových můstků jednotlivých os, což mě osobně bylo líto, takže jsem to řešil tak aby to všechno zůstalo, vyvrtal jsem co nejmíň děr a přitom to bylo perfektně rovnoběžné s osama.
Tímto jsem si tak trochu nasral do bot, protože na tom deckelovi není kloudná rovná plocha kam co chytit, tak jsem musel dělat speci držáky z hliníku na šikmé plochy a zaoblené.......no nadrbal jsem se tím teda dost dlouho
Ještě ten vrchní motor na hlavu a jsem komplít
pro MAX. já na tebe úplně zapomněl, ta dvouoska je cca o talíř levnější jak ta tříoska, tak bych to viděl na 11 500 odhadem se vším všudy, asi do toho půjdu, i když už dopředu mám osypky jak to budu na toho schaublina roubovat, tam je to podobně s plochama jak na tom deckelovi

Jinak jsem dodělal to odměřování od žluťáků a je to paráda, nejvíc mě ale štve, že ta frézka je ověšená jak vánoční stromeček. Co jsem nastudoval zahraniční kolegy, tak většina to řešila vyřazením analogového odměřování a dorazových můstků jednotlivých os, což mě osobně bylo líto, takže jsem to řešil tak aby to všechno zůstalo, vyvrtal jsem co nejmíň děr a přitom to bylo perfektně rovnoběžné s osama.
Tímto jsem si tak trochu nasral do bot, protože na tom deckelovi není kloudná rovná plocha kam co chytit, tak jsem musel dělat speci držáky z hliníku na šikmé plochy a zaoblené.......no nadrbal jsem se tím teda dost dlouho
Ještě ten vrchní motor na hlavu a jsem komplít

pro MAX. já na tebe úplně zapomněl, ta dvouoska je cca o talíř levnější jak ta tříoska, tak bych to viděl na 11 500 odhadem se vším všudy, asi do toho půjdu, i když už dopředu mám osypky jak to budu na toho schaublina roubovat, tam je to podobně s plochama jak na tom deckelovi
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Hele dvojčeZbýňa píše:Pomalu to přibejvá. Na poslední fotce mám dotaz na tumlíka, nemá bejt v tý trubičce strčenej knot a hozenej do toho kanálku? Díkes.

jasně, na obou stranách a ty kulaté díry jsou zacpané filcem, jen ta jedna co vede k olejoznaku je oddělaná, jinak těch knotů tam dej tak, aby jsi tu trubičku jakoby zacpal, třeba i pět pramenů. Je to místo, kde ti to kolo vyhází olej na mazání Y vedení, každopádně ty knoty to normálně nemají problém vycucnout a olej stíká i na Z.
Výhodné je to v tom, že je to jakoby stále mazané, nevýhoda zas, že je to jak olejnička, dole se to musí sem tam utřít, ono ty mašiny byly tak konstruované, já tam dal OL J3 do převodovky aby to mazalo hlavně vřeteno v těch kluzných ložiscích, což maže, ale zas to docela vzlíná po těch knotech, leda dát olej z vyšší viskozitou, ale zas nevím co na to to vřeteno

Původně jsem měl spíš nápad tam navrtat zboku toho trámce s vřetenem maznice, trubičky zacpat a jen tam občas natlačit.......
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Ok, díkes, dám tam knoty. Jen mi nejde do hlavy důvod zacpání těch děr u kanálků filcem. Koukám, že ten origo motor je taky pěknej cvalík a já si řikal co to tam cpu za teletumlik píše:Hele dvojčeZbýňa píše:Pomalu to přibejvá. Na poslední fotce mám dotaz na tumlíka, nemá bejt v tý trubičce strčenej knot a hozenej do toho kanálku? Díkes.![]()
jasně, na obou stranách a ty kulaté díry jsou zacpané filcem, jen ta jedna co vede k olejoznaku je oddělaná, jinak těch knotů tam dej tak, aby jsi tu trubičku jakoby zacpal, třeba i pět pramenů. Je to místo, kde ti to kolo vyhází olej na mazání Y vedení, každopádně ty knoty to normálně nemají problém vycucnout a olej stíká i na Z.
Výhodné je to v tom, že je to jakoby stále mazané, nevýhoda zas, že je to jak olejnička, dole se to musí sem tam utřít, ono ty mašiny byly tak konstruované, já tam dal OL J3 do převodovky aby to mazalo hlavně vřeteno v těch kluzných ložiscích, což maže, ale zas to docela vzlíná po těch knotech, leda dát olej z vyšší viskozitou, ale zas nevím co na to to vřeteno![]()
Původně jsem měl spíš nápad tam navrtat zboku toho trámce s vřetenem maznice, trubičky zacpat a jen tam občas natlačit.......
