Uchycení trapézáku

mechanika k motorům
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 883
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

23. 1. 2008, 6:11

No ja prece netvrdim ze si spocitam presne na 6 desetinnych mist pruznost jednotlivych soucasti a budu vedet na cem jsem, ale kdyz si spocitam ze se mi tyc prohne pod tlakem 60 Nevtonu o ctvrt milimetru tak vim NAJISTO ze to nejni to pravy orechovy. Asi tak k mym vypoctum.
No a ten odkaz ten musi oslovit kazdeho kdo neni slepy. Fakt moc pekne (uplne slintam). Jeste by to chtelo vedet jestli je to stejne funkcni jako krasne.
PetrNC
Sponzor fora
Příspěvky: 423
Registrován: 19. 6. 2007, 7:32
Bydliště: Náchodsko

13. 7. 2008, 9:40

Když už jsme u těch výpočtů, tak jsem narazil na tento zajímavý odkaz:

http://www.pklab.net/kbase/vite-madrevite/

Je to sice v italštině ale slovník na Seznamu funguje ......
strzengon
Příspěvky: 21
Registrován: 21. 7. 2008, 3:31

14. 8. 2011, 5:57

Zdravím, uchycení šroubů může být několika způsoby ale v zásadě volně nebo pevné a jejich vzájemnou kombinací. Volné uložení je takové, že na konci šroubu je průměr šroubu stažen na nejmenší možný průměr malého závitu (dno závitu) u TR16 je to 10mm a tento čep je zasazen do ložiska a to v domečku fixované pouze jedním směrem tj. musíte mít oba konce šroubu fixovány na rozpěr. Při pevném uložení je na staženém průměru šroubu ještě závit a jsou v domečku 2 ložiska z každé strany domečku, matice pak stahuje obě ložiska k sobě tj. do stěny domečku. Pevné uložení snižuje vlastní rezonanci šroubu tj. zvyšuje maximální otáčky šroubu.

Co se týká diskuze o ložiscích: pokud se podíváte do tabulek zjistíte, že každé ložisko (i jednořadé) má zatížení v axiální rovině, toto zatížení je pak reprezentováno koeficientem zatížitelnosti (únosnosti) např. ložisko má únosnost 4500N, ale koeficient v axiální je 0,5Co tj. 2250N. Takže je musíte více dimenzovat.
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“