Vřeteno ATAS s ER 16

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Paik
Příspěvky: 191
Registrován: 23. 6. 2009, 11:24

10. 12. 2014, 10:18

Mě nápad dodatečným chlazením vřetene vůbec šílený nepřijde, když vidím jak se zahřeje během 10 min provozu na stole...za den testování jsem si všiml, že teplo docela slušně přenáší hliníková příruba na ATASU. A udělat v držáku příruby meandrovou drážku pro průtok vody by taky nebyl problém, asi by to nebylo nejúčinější řešení, ale zase by to bylo řešení bez ztráty záruky, což se o sundání vrtulky říct asi nedá :-/
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1196
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

11. 12. 2014, 12:51

To: Mex
sežeň si Cu trubku 8/6 nebo 10/8. K tomu nějakej vrakovanej výměník z topení auta, pár větráků, čerpadlo a chladíš :D
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

11. 12. 2014, 1:59

Je mi jasné, že s měděnou nebo i hliníkovou trubkou by to bylo lepší.
Ale jednak nevím kam na ně, bude to mnohem dražší a hlavně ohnout to nebude (pro mě) zas taková sranda. Je to přece jen dost malý poloměr, to by asi chtělo ohýbat naplněné zmrzlou mýdlovou vodou nebo tak nějak.
Kdežto namotat tam spirálu z plastové pneumatické trubičky je sranda jak cenově, tak pracností.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7039
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

11. 12. 2014, 6:54

já jsem dělal vodníka , v přírubě předního ložiska jsou taky kanály a s tí mhle tělem je to celé slepené , foto snad doma taky dohledám a rozdíl obrovský co se hluku týká
vodnik.jpg
. jinak pokud by chtěl někdo dělat vodní chlazení atase tak máte pro trubičky prostor i vevnitř protože stator je zaoblený čtverec , takže by se tam dalo udělat pár smyček měděnou trubičkou co se taky používaly na brzdy a pod. a pak to celé zalít nějakým teplovodným epoxidem a pod.
Root
Příspěvky: 118
Registrován: 9. 1. 2013, 5:01
Bydliště: Valdice - Jičín

11. 12. 2014, 11:25

Tohle řešení je super. Nenašel by se někdo, kdo by to byl schopen vyrobit. Packa přislíbil i nějaký ten rozměr :-).
RaS
Příspěvky: 8579
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

11. 12. 2014, 11:36

což o to vyrobit se dá cokoliv jen to musí někdo zaplatit :D čím víc kusů tím to bude levnější. ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Paik
Příspěvky: 191
Registrován: 23. 6. 2009, 11:24

11. 12. 2014, 3:25

mě se to taky líbí :-) jenom mi není úplně jasné, jak jsi dělal kanálky v přírubě motoru...mohl by jsi to prosím vyfotit??

taky jsem dneska trochu studoval princip asynchronních motorů a došlo mi proč se proud při snižujících otáčkách zvyšuje...od určité frekvence se přestává vinutí statoru chovat jako indukčnost a začíná se chovat jako rezistor...

jaké používáte nejnižší otáčky u atase?? já jsem schopný slušně provozovat 7000-23700 ot

Jak vypadá proud do měniče při 400Hz
Přílohy
odběr měniče při 400hz
odběr měniče při 400hz
poud do jedné fáze motoru 100Hz
poud do jedné fáze motoru 100Hz
poud do jedné fáze motoru 200Hz
poud do jedné fáze motoru 200Hz
poud do jedné fáze motoru 300Hz
poud do jedné fáze motoru 300Hz
poud do jedné fáze motoru 400Hz
poud do jedné fáze motoru 400Hz
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7039
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

11. 12. 2014, 4:55

fotky z výroby bohužel nemůžu najít , ale je to více méně podobná příruba jako originál , kde jsem prostor okolo ložiska vybral a pak jsem zalísoval a zalepil víčko které má na sobě rozpěrku která je taky rozvrtaná aby skrz ní mohla proudit voda , pak je to celé slepeno s tělem
náčrtek :
příruba.bmp
(103.23 KiB) Staženo 396 x
Root
Příspěvky: 118
Registrován: 9. 1. 2013, 5:01
Bydliště: Valdice - Jičín

12. 12. 2014, 5:15

Rozhodně, jestli se někdo rozhodne pro výrobu a bude se mu chtít udělat více kusů, tak bych jeden chladič bral. Samozřejmě, že ne zadarmo. Mám 700W ATAS.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7039
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 12. 2014, 8:20

ale pokud to bude někdo dělat tak se klidně vyprdněte na chlazení toho ložiska , pokud bude mít ten štít dobrý styk s tím pláštěm tak to bez problémů to teplo od ložiska odvede .
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

12. 12. 2014, 10:37

Teda to chlazení na fotce je hodně velká paráda. To bych samozřejmě tady jedno bral (mám motor 500W s ER16).
Jenom mi z toho není jasné, kam se poděl ten trochu nešikovný napájecí konektor, který je z boku motoru.
Nebo je to nějak taženo vnitřkem, když je tam prý nějaké místo?

Z toho svého motoru jsem dneska sundal ten zadní kryt a nestačil jsem se divit, jak šíleně šmatle ta chladicí vrtulka. Šmajdá to snad tak o 1.5mm. To bych od velkých motorářů nečekal.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7039
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 12. 2014, 11:50

Ahoj ten konektor tam samozřejmě není , vývod je horním štítem skrz kovovou průchodku. ale dal by se vyvést i tělem mezi kanály plným materiálem . to by bylo to nejmenší .
Root
Příspěvky: 118
Registrován: 9. 1. 2013, 5:01
Bydliště: Valdice - Jičín

13. 12. 2014, 6:25

Tak jak přidá se někdo?
Paik
Příspěvky: 191
Registrován: 23. 6. 2009, 11:24

15. 12. 2014, 6:06

Já zatim nevim...uvidíme až po zkušenostech, teprve včera jsem atas namontoval. Mám všude poměrně dost hliníku, takže se teplo hodně odvádí přes přírubu.

Navíc mám na motor 2 roky záruku, takže si jí nechci hnedka zlikvidovat....
piskoteek
Příspěvky: 875
Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

15. 12. 2014, 9:21

Já určite vyrabet vodni chlazení budu,jen čekám az se stanu také šťastným majitelem atase.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“