Badina's CNC

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

19. 1. 2015, 12:55

Přibližně v té samé době to učili i mě :)

Soft spočítá to, co mu člověk zadá. Délka matice a všeobecně známé pravidlo s těmi násobky je pro tento výpočet spíše okrajová informace, protože i s matící délky 8mm (2x pr. šroubu) vyjdou nemlich ty samé výsledky. Soft počítá pevnost šroubu na tah. Vytržení z hliníku při nedostatečné délce závitu v hliníku je věc druhá. Výpočet by byl úplně jiný kdyby se do dovoleného tlaku v závitu místo 240MPa (ocel) zadala hodnota výrazně horší, třeba 50MPa (hliník).
Přílohy
šroubový spoj II.JPG
šroubový spoj III.JPG
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

21. 1. 2015, 4:43

Pohrávám si tu s myšlenkou dvou pohybových šroubů na Y (místo původního pohonu jedním centrálním šroubem uprostřed s držákem matice resp. maticí na spojovací desce pod upínací deskou). Vyrovnají se vyšší cenové náklady (šroub, držák matice, matice, ložiskové domky, řemenice, řemen... vše navíc) na zvýšenou tuhost portálu X?
dva šrouby na Y.JPG
PS: To, že to někde prochází materiálem si nevšímejte, je to jen ideový návrh.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

21. 1. 2015, 8:19

Začíná se mi ta varianta s dvěma šrouby na Y čím dál tím víc líbit zejména pro absenci toho spojovacího dílu bočnic portálu osy X. Navíc se dá zakomponovat převod od motoru na šroub cca 1:2 čímž se zjemní Y a zvedne se kroutící moment, dost potřebný na stěhování té obrovské hmoty X+Z+vřeteno. Navíc jsem držáky matic dal zevnitř těch bočnic čímž budou více chráněné a celkově to bude kompaktnější.
Pohled zespoda:
dva šrouby na Y verze 2.JPG
Pohled zezadu:
nárys.JPG
Délka řemenu vychází 1200mm.

Akorát bude oříšek vymyslet jak to smontovat, protože je špatná dostupnost na některý šrouby lineárního vedení X. No ale snad to půjde.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

21. 1. 2015, 8:42

"Snad" to půjde není zrovna povzbudivé. Zde bych kompromisy nedělal.

Navíc počítej s instalací koncáků, kabelů, možné krytování pohonů, atd.
Ono často se říká "to se pak udělá" a ve finále seš na... protože sis neudělal díl o 2mm větší a nejde to tam dát.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

21. 1. 2015, 8:45

Doplním.... Snad to pujde technicky vyřešit abych nemusel tuto myšlenku opustit :)
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

21. 1. 2015, 10:17

Pohrávej si dál je to lepší než původní varianta :D :P
To mne baví snad nejvíc hledat lepší řešení ...
Ale ze mne si příklad rozhodně neber - trvá mi to už moc dlouho :(
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

24. 1. 2015, 10:01

Nemáte někdo ponětí jaký je minimální průměr kladky, kolem který budu řemeny HTD otáčet na opačnou stranu aby se nezkrátila jeho životnost?
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
RaS
Příspěvky: 8580
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

24. 1. 2015, 10:08

každej rozumnej výrobce řemenů ve svém katalogu uvádí minimální poloměr ohybu řemene.. asi by nebylo vhodné jít pod tuto hranici..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

24. 1. 2015, 11:07

Ano, ale na CNCshopu, kde chci nakupovat (http://www.cncshop.cz/remeny-remenice_c" onclick="window.open(this.href);return false;), žádnej výrobce uveden není. HTD je typ řemenu, resp. tvar zubu. Takže v nejhorším budu muset oslovit např, Optibelt, GATES, Roulunds....
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
RaS
Příspěvky: 8580
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

24. 1. 2015, 11:28

ti výrobci to budou mít asi dost podobný takže klidně koukni do katalogu jakéhokoliv výrobce..
záleží na velikosti HTD třeba pro 3M já tady v jednom katalogu mám poloměr ohybu 14mm
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

24. 1. 2015, 11:34

Kouknu.
R14 pro 3M (pr. 28) je opravdu dost málo na to, že se to bude obracet na druhou stranu než je kolem řemenice. Zjistím uvidím :)
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

24. 1. 2015, 3:57

Mezitím doznala osa Y změnu. Jsou tam konečně zakomponované dva pohybové šrouby i stím, že to pujde smontovat a na všechny šrouby se dostanu jak budu potřebovat. Zcela náhodou tam vzniklo místo pro vložení profilu L 20x15x2, který budu shora chránit pohybové šrouby, tekže špony nebudou padat přímo na něj.
dva šrouby na Y verze 3.JPG
Pohled pod sukni ;-)
Takové řekněme ozubené zátiší...
Takové řekněme ozubené zátiší...
A aby těch výhod nebylo málo, tak se ještě podařilo upravit pojezd resp. dojezd osy Y tak, že se obsáhne celá deska :)
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

26. 1. 2015, 9:09

Cjuz píše:.....počítej s instalací koncáků, kabelů, možné krytování pohonů, atd. Ono často se říká "to se pak udělá" a ve finále seš na... protože sis neudělal díl o 2mm větší a nejde to tam dát.
Takže jsem zapracoval na krytování pohonu "Y" ;-)
Přílohy
krytování pohonu.JPG
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

9. 2. 2015, 5:57

Odpověď z Optibeltu spadla do SPAMU, takže jsem ji chvilku hledal. Řemen je v pohodě (aby ne). Pro zvědavce přikládám protokol.
Přílohy
Omega_1200_5M_15.pdf
(222.8 KiB) Staženo 1615 x
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Uživatelský avatar
badina
Příspěvky: 172
Registrován: 5. 11. 2014, 6:38

29. 3. 2015, 5:06

Tak trochu frustrace z toho, že z oslovených patnácti firem se jich 10 neozvalo vůbec, 3 odpověděly, že je to pro ně moc velký, 1 napsala, že to udělá s přesností na půl milimetru a ta poslední mi nabídla cenu 15000,- (slovy patnácttisíckorunčeských) za jeden větší díl což je šílené.

Flinta do žita ale ještě hozená není :)
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“