Kompresor Orlík 3JSK - 75 - 2

Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2728
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

24. 1. 2015, 5:07

Ono to odlehčování u starých Orlíků ovládané odstředivou silou nebylo úplně štastné. Doma jsem s tím taky trochu bojoval.
Nevím proč to neudělali elektromagnetickým ventilem, nebo přímo jako součást tl. spínače (jako se to dělá dnes)
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Borin
Příspěvky: 662
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

24. 1. 2015, 6:47

Nevím, jak v tomhle 3 pístu, ale ve 2 pístu 100%ně jsou škodovácké ojnice...


Magi : Je zájem, nebo ne ?
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
SO 545
Příspěvky: 722
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

24. 1. 2015, 8:13

Opakujem znova mozno su , ale URCITE nie v kazdom kuse.

Mal som jeden original 2val sam so mu robil servis a ojnice boli oproti skodovke znacne modifikovane.Ked som kupil 1valec tiez dostal servis a ojnice boli take iste ako v 2valci. Ziadne prizvarane rozstrekove pliesky a pod som nevidel... mozno k nam na Slovensko dovazali nieco ine :lol:

Pracoval som a este stale pracujem v servise je pravda ze dnes clovek ojnicu vidi v podstate ako vianoce ale niekdy sme skodovky repasovali ako na beziacom pase.

Ale nejde oto ... podla mna tento kompresor v dobrom stave z mini servisom a udrzbou vydrzi vela a v domacej sope je na 100 rokov.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 5266
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

24. 1. 2015, 11:09

CNCakovi proste kratkodobe preskocilo :-) Vetsina cechu ma doma kompiky pachane zer starych lednicek, chlazeni, Tater ci Liazek. Kdo si splni Orlika je to malem eroticky sen :-) Jiste, ze sroubak renomovanych vyrobcu je jinde vykonem i tichosti, ale kolik lidi si tento komfort muze doprat.
Na 3valci je dofuk v pohode. Kdyz jsem ho delal kamosovi, tak jsem zrusil puvodni odtredivy a pripojit elektromagneticky ventil na vytlak na rozbehove vinuti motoru. Motor se rozbiha a ventil je otevreny, potom prepne Y D a ventil se zavre. Naprosto primitivni a pro motory s rozbehem i naprosto spolehlive !! Rozbihat natvrdo motor 25kW v domacich podminkach, nemuze asi uplne dusevne zdravy jedinec :-)
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3745
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

24. 1. 2015, 11:28

origosch píše:T.............. na které zaspodu navařili kus plechu, aby to mazalo rozstřikem. Protože to mlátí jako kráva, tak se ten plech někdy uklepe a pak to nemaže a zadře se na klice, což je nejčastější závada těchto kompresorů.
Docela nedávno jsem dělal kliku na jednovál Orlík 150 ltr nádrž, typ bych musel dohledat, tady je ojnice v ruce, byla zadřená na klice, ten plech na roztřik se utřepal, přesně tak jak píše origosh a přestalo to mazat, stačí chvilka a je to v ..... Na olejoznaku byla vidět hladinka, ale olej to nerozstřikovalo.

Jinak ta vložka je nějaký hliník to jsem moc nepochopil proč to tam je takhle blbě, nahradil jsem ji bronzí, která byla originál jen u pístního čepu..... :wink:
P1060264.JPG
P1060267.JPG
a k tématu: šel bych do šroubáku :wink:
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

25. 1. 2015, 8:29

tumlík
tohle je ale určitě ojnice z jiného typu kompresoru než o kterém je řeč - není dělená, musí být na klice letmo
tuším že i Orlíci dělali takový malý kde skříň kompresoru byla přímo na přírubě motoru tak 1,5kW, bylo to i jako přenosné s rukojetí bez nádoby, dokonce snad i 1f
.....
Orlíky z tématu nemají kliku uloženou letmo, ale na obou koncích, pak tam musí být dělená ojnice aby to šlo sešroubovat
navíc na jednom konci kliky je pohon a na druhým to odstředivé odlehčování
.....
taky jsem viděl ojnici s navařeným rozstřikovacím plechem, svar byl jak od posledního učedníka
ono to klidně mohlo být tak i tak, ty kompresory se dělaly (dělají) desítky let, ví bůh jak to začínalo
.....
tumlík - ložisko
v té ojnici bylo pravděpodobně stočené pouzdro z několikavrstvého plechu ze kterého se dělají pánve (ložiska) na kliky motorů
nosič Fe plech, pak vrstva bronzu a na něm pár setin hliníku, je jich spousta variant
docela bych potřeboval takový plech sehnat na atypická ložiska
.....
na amatérskou stavbu kompresoru je nejlepší kompresor z autobusu Š706RTO, je malý, dvouválcový a tím běží krásně tiše, má malý záběrový moment
výrazně líp než jednoválce např. z Tatry, Liazky nebo pozdějších autobusů
tu a tam se ještě vyskytne po burzách
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

25. 1. 2015, 9:43

Připadá mi to, jako že se mi nevěří, ale vím, o čem mluvím. Těch kompresorů jse po revoluci opravoval několik a ojnice jsem nakupoval ve Škodovce. V té době měli tenhle typ kompresoru v každém druhém pneuservise. Brousil jsem vydřené kliky a pánvičky výbrusové zase dodala Škodovka, když jsem potřeboval píst, nebo válec, tak pomohli veteránisti s šestsettrojkama. Ten plech jsem dával silnější, výrobce do spodního dílu ojnice vyfrézoval cca 3 mm hlubokou drážku, tam zastrčil zmíněný plech a doslova to tam zasmolil obalovanou elektrodou. Asi se jim nechtěně podařilo naladit vlnovou délku do rezonance. :D Já jsem ten plech dal silnější, a vyvrtal jsem do něj osmičku dirku, aby "víc cákal". Ten ode mne se už neuklepal. Připouštím, že mohlo dojít k nějaké inovaci těchto kompresorů během let, ale já jsem žádný takový neviděl.
Je s podivem, za jaké ceny se dnes nabízejí tyhle socialistické výrobky. Chápu, že před čtyřiceti lety, když nic jiného nebylo s tím musel být majitel spokojen, ale v dnešní době to zavádět do výroby a aby na tom byla výroba závislá doporučit nemohu. Pokud to má někdo na občasné použití, tak budiž, když jinej není, ale v těch gumárnách, kde to vrčelo celou šichtu (pohánělo to zouvačku, utahovačku, funělo to do gum, stříkali s tím disky a každým spojem to utíkalo a údržba veškerá žádná) se z něj nikdy dlouho neradovali. Taky v mém oklolí už to nikdo nepoužívá.
Existuje malý dvouválec podobný tomu, co psal Testone (RTO), který ale má uzavřený litinový karter s náplní a měrkou na olej na rozdíl od toho 706 (ten měl mazání od motoru a muselo se to zahlušit). Jinak píst, válce, hlavy vše stejné. Já ho používám déle než 30 let a jenom doplňuji a vyměňuji olej a odpouštím kondenzát. Je tichý, bezproblémový, ovšem množství vzduchu podstatně menší než zmíněný tříválec.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
ingbem
Příspěvky: 1
Registrován: 22. 6. 2015, 2:33

22. 6. 2015, 2:40

Sháním ojniční ložisko průměr 24mm na výbrus kliky pro kompresor Orlík 1JSK-50-SV. Pomůže nebo poradí, prosím, někdo?
Odpovědět

Zpět na „Nákup“