CNC Soustruh

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

15. 7. 2014, 11:27

Ahojky Kvako1 :D :P ,
kleština je Narex "R44" a další podrobnosti jsem se dozvěděla péčí Tumlíkakovo za což děkuji a rovněž RaS-ovi za nasměrování kam kouknout,oběma děkuji :)
K nahlédnutí je to v : HŘÍDEL K VŘETENÍKU http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=7&t=14666" onclick="window.open(this.href);return false;
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

15. 7. 2014, 12:04

jo koukal jsem ja tam mam na kleštinách označení 2145
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

15. 7. 2014, 1:15

předpokládám že ,
je to poslední čtyřčíslí ČSN 24 2145
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

15. 7. 2014, 8:54

přikladám slibene fotky, opet z mobilu ale myslim že to je vidět. napravo kleština 2145 z drážkou a nalevo neoznačena bez drážky kterou máš asi taky ty. pasuji oboje. je tam ale vidět nemalý rozdil i v delce i spracováni. pak fotka hřídele vřetena, vnitřní kužel na kleštiny, venkovní na camlock. a univeržála z přírubou camlock sustružil Davidcnc čepy jsem si frezoval na 4ose na me Azx.
do toho vřetena byla jednoduchá trubka s kolem, na utažení kleštin jak psal myslim Tumlik vtom vlakně co maš o těch kleštinách.
Přílohy
IMAG0502.jpg
IMAG0497.jpg
IMAG0496.jpg
Naposledy upravil(a) Kvako1 dne 10. 10. 2014, 7:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1885
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

15. 7. 2014, 9:21

Paráda :D :P
upravoval jsi nějak hřídel ,nechával jsi hřídel v originální délce , máš výkresy , z kterého stroje je , a jaká ložiska řemenice ...
moc se ptám protože už od školních let ráda opisuji řešení která se mi líbí...
echt
Příspěvky: 748
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

15. 7. 2014, 9:39

* myslím že stejné kleštiny používám i na Su32

ps.jestli dobře vidím, tak uvnitř vřetena byl ze předu nějaký morse kužel ... zajímalo by mě, zda si tam napasoval nějakou kalenou vložku s kuželem pro kleštinu, nebo jestli si ten kužel udělal rovnou do čela toho MK ... * pak by ten kužel byl patrně pod zakalenou vrstvou, tudíž do měkkého - což by asi nebylo moc dobré ?
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

16. 7. 2014, 10:25

tohle vřeteno není nijak upravené, už jsem to tu myslím psal. dutina na kleštiny je originál i na camlock.
nic jsem na něm nedělal. jsou tam kuželiková ložiska a ten , "blok" hlava, nebo jak se tomu říka je z frezky. tu jsem upravil.
nakres celku jsem měl jenom na papíře.
trošku se mi hřeje ložisko u univerzály po delším chodu. zadní je vpohodě. nevíte čím by to mohlo být ? moc oleje ? nebo je to zatěži ?...
echt
Příspěvky: 748
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

17. 7. 2014, 1:14

pokud by to při vysokých ot. hřálo nějak moc... tak bych zkusil řidší olej případně snížit předepnutí ložisek
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9315
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

27. 4. 2015, 11:22

Zdar, jaký je stav? :) T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

28. 4. 2015, 7:43

všechno mi teť stojí , stavím barak z dilnou tak na mašiny není čas , pokračovat budu po převezení do nového. skoro rok jsem na to nešáh.. pak dám vědět :wink:
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

22. 12. 2015, 7:43

hoj, tak dneska jsem se ktomu konečně dostal,
dilna přestěhovaná a dokončil jsem nastavení mechaniky a konika.
po přeměření geometrie mi vychází vše do setiny. nejhorší bylo nastavit konika. toho jsem nastavoval skoro den.

vřeteno jak jsem zjistil je ze soustruhu SM16.
vrtáni vřetena 32mm max upnutí v kleštině 26mm camlock D3

dál jsem provedl testy rychlosti motorů. pánové z GRAVOSU mi za tímto učelem ubgradovali desku GVE 64 na verzi PHANTOM.
Motory mam 3fazové YAKO 2 Nm a 1,5Nm , drivery YAKO 60 Voltů. Vše od gravosu

záměrem bylo zjistit kolik zvládají tyhle motory kůli častým dohadům tady na foru atd..
dostal jsem se na 9 metru za minutu a tady jsem skončil protože už to ani deska Phantom nestíhala upulzovat, takže na hranici motoru jsem se bohužel, nebo bohu dík nedostal.

rychlost pak pujde samozřejmě dolu, bude mi stačit tak 4metry/min ,těch 9 je neuvěřitelný frmol a chvilema jsem myslel že se ten soustruh rozpadne :D bouračka naštěstí nebyla.

nasledovat bude dodělaní krytu a mělo by být hotovo. Jěště dodám že rolety stíhali taky.
stoho jsem měl trochu strach jestli budou stíhat namotavat při té rychlosti. dopadlo to nad mé očekávání.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9315
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

22. 12. 2015, 8:01

Kvako1 píše:dostal jsem se na 9 metru za minutu
kuličkový šroub 25/4 broušený C2 i trapéz 14x3 bronzové matice?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

22. 12. 2015, 8:33

hoj, nene, na obou osach jsou broušene šrouby, C2 na podelnem a C2 příčný, ten trapez jsem pak vyměnil za 12x4 broušený od Hiwinu.
všechny desky a plochy jsem nechal přebrousit, broušené šrouby a lineary na obou osách.

edit :je to vidět na fotce v příspěvku ,21 čer 2013, 15:49
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“