zniceny motor, aneb nejhorši je aktivni blbec
Hmm, to bych tam místo nich raději strčil něco klidně s menším max. proudem (pro takový sranda-motor to stačí až až), ale s vyšší napěťovou odolností.
Z běžně dostupných třeba tohle:
http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false;
Z běžně dostupných třeba tohle:
http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5403
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Jenže tenhle tytristor nemá izolovaný chladič!!Mex píše:Hmm, to bych tam místo nich raději strčil něco klidně s menším max. proudem (pro takový sranda-motor to stačí až až), ale s vyšší napěťovou odolností.
Z běžně dostupných třeba tohle:
http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false;
Když už tak S8020L nebo S8025L!!!
Je to na 800V a proud 20 nebo 25 A.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
No a?Zdenek Valter píše:Jenže tenhle tytristor nemá izolovaný chladič!!
Však ten původní ho taky neměl, konstrukce té desky s tím počítá.
Pokud si tam borec bude chtít dát chladič a odizolovat to, tak si k tomu za korunu koupí izolační podložku.
No proč ne, je to celkem šumák. Jenom to BT152 si koupí třeba zítra ráno přes pult za 26 Kč, a navíc má značnou pravděpodobnost, že je vevnitř skutečně to, co tam má být.Zdenek Valter píše:Když už tak S8020L nebo S8025L!!!
Je to na 800V a proud 20 nebo 25 A.
Jinak ať si tam dá co chce. Já jsem chtěl jen poradit a napsal, jak bych to řešil já.
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5403
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Mexi - sergio psal, že je laik. Považuji za rozmné jej a všechny ostaní upozornit na rozdílnou vlastnost oproti původní součástce.Mex píše:No a?Zdenek Valter píše:Jenže tenhle tytristor nemá izolovaný chladič!!
Však ten původní ho taky neměl, konstrukce té desky s tím počítá.
Pokud si tam borec bude chtít dát chladič a odizolovat to, tak si k tomu za korunu koupí izolační podložku.No proč ne, je to celkem šumák. Jenom to BT152 si koupí třeba zítra ráno přes pult za 26 Kč, a navíc má značnou pravděpodobnost, že je vevnitř skutečně to, co tam má být.Zdenek Valter píše:Když už tak S8020L nebo S8025L!!!
Je to na 800V a proud 20 nebo 25 A.
Jinak ať si tam dá co chce. Já jsem chtěl jen poradit a napsal, jak bych to řešil já.
Samozřejmě je to tak jak píšeš, ale sergio to zřejmě neví.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Tak především chci poděkovat všem co mi zde pomáhali. Součástku jsem objednal tu, kterou jste mi zde doporučovali a nainstaloval ji. Ke vší spokojenosti se soustruh rozeběhl, ale pak jsem si všiml, že mám téměř dvojnásobné otáčky. Mělo by to být způsobeno těmi novými součástkami, které mají trochu jiné vlastnosti nežli ty puvodní. Výrobce má desku osazenou takovými modrými součástkami se šroubky kde se to dá pravděpodobně doštelovat. Prblém je, že nevím jestli mohu štelovat za chodu motoru, nebo jestli bych měl soustruh vždy vypnout odpojit ze sitě pootočit šroubkem a pak ověřit jak moc jsem se s nastavením trefil. mohu nastavavovat Vmin Vmax (domnívám se, že tím nastavuji minimální a maximální otáčky) to nastavím diky vestavěnému měřiči otáček. Dale mohu nastavit TORQUE ( točivý moment) ale tady vůbec netuším co a jak nastavit, abych systém nepřetěžoval, nebo zase ho neměl zbytečně poddimenzovaný. A pak jsou tu dvě ACCEL což nevím co je ani co jejím nastavením ovlivním.
Dvojnásobné točky jsou zvláštní. Díky trochu jiným parametrům spínacího tyristoru (jiná citlivost, tj. sepnutí při menším proudu Gate) může být rychlost trochu jiná, ale dvojnísobek se mi zdá docela dost. Jaký ten tyristor jsi tam nakonec strčil?
Každopádně než začneš vrtat do nastavení, tak si poznač původní polohy všech trimrů.
Štelovat to budeš muset za chodu, jinak by ses ničeho rozumného nedobral. Ale pomalu s citem. A pokud možno ne až do krajních poloh. Krajní polohy (tj. rozsah otáčení trimrů) si můžeš při vypnutém stroji zkusit předem, samozřejmě po označení původního postavení trimrů, abys je pak mohl vrátit zpátky.
Každopádně než začneš vrtat do nastavení, tak si poznač původní polohy všech trimrů.
Štelovat to budeš muset za chodu, jinak by ses ničeho rozumného nedobral. Ale pomalu s citem. A pokud možno ne až do krajních poloh. Krajní polohy (tj. rozsah otáčení trimrů) si můžeš při vypnutém stroji zkusit předem, samozřejmě po označení původního postavení trimrů, abys je pak mohl vrátit zpátky.
Na doporučení jsem tam dal tyto http://www.gme.cz/tyristor-bt152-800r-b-p224-043" onclick="window.open(this.href);return false; . Jinak normální otáčky měli být 150-1250 a ja tam ted mám 282-2238 rpm. Možná zkusím ještě prohlédnout celý spoj jestli opravdu někde není odpálený ten odpor, ale myslím, že vizuálně to nebude patrné a budu muset měřit.
To je vážně zvláštní.
To znamená, že ten motor točí 2x tolik otáček, takže v tom původním uspořádání byl docela slušně "přidušený".
Stáhnout otáčky dolů jistě půjde snadno, naopak by to bylo horší (kdyby se to s novým tyristorem točilo moc pomalu).
Není škoda ty horní točky hodně omezovat? Ty spodní bych stáhl, ale mít možnost to vytočit trochu výš mi přijde docela dobré.
To znamená, že ten motor točí 2x tolik otáček, takže v tom původním uspořádání byl docela slušně "přidušený".
Stáhnout otáčky dolů jistě půjde snadno, naopak by to bylo horší (kdyby se to s novým tyristorem točilo moc pomalu).
Není škoda ty horní točky hodně omezovat? Ty spodní bych stáhl, ale mít možnost to vytočit trochu výš mi přijde docela dobré.
S tím řemenem me to taky napadlo ale bohužel je to správně kontroloval jsem to několikrát. To já bych si klidně rád nechal ty vyšší otáčky, ale mám obavu o odolnost celého systému jak elektroniky tak motoru. Myslím ze výrobce mel nějaký důvod k omezení výkonu.