Zaskrabanie klz. lozisk SV 18

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
chemic
Příspěvky: 215
Registrován: 8. 9. 2011, 5:50

21. 1. 2012, 11:09

opravdu je to pakarna ale mohly by jste se prosim podelit o zkusenosti diky
jmouca
Příspěvky: 17
Registrován: 1. 12. 2011, 8:45

21. 1. 2012, 5:48

chemic píše:opravdu je to pakarna ale mohly by jste se prosim podelit o zkusenosti diky
Byl jsem před lety v lokomotivce Škoda Plzeň a tam se t.zv. tlapové trakční motory a jejich kompozicová ložiska zaškrabávala. Natušírkovaný trn. který imitoval nápravu dvojkolí se uložil do sešroubovaných pánví a protočil. Po rozmontování pánví se sledovala stopa tušírky na pánvi a tam se to zaškrabávalo do do jistého vzorku. Toto se několikrát opakovalo až dobré sezení trnu bylo na 70 % plochy pánve. Určité mikronerovnosti zaškrabávání umožnily vznik olejového filmu a lepší mazání. Mazání bylo knotové a ne moc dobré. Knot se ve styku s nápravou ucpal otěrem a potom už olej nepropouštěl.
Motory se potom naprázdno s dvojkolím zabíhaly a ložiska docela hřála.
Naposledy upravil(a) jmouca dne 29. 2. 2012, 10:02, celkem upraveno 1 x.
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

26. 1. 2012, 7:54

Stařec_007 píše:Tak ono zaškrabávání má dva důvody. Jednak je přesnější než samotné broušení takže první důvod je zpřesňování. A pak také snížení tření, dvě broušené plochy po sobě moc nechodí :-) Jedna by měla bý vždy frézovaná nebo škrabaná... Ale maš pravdu, je to děsně otravná práce :-))
presne tak.S tým súhlasim,lebo dve presne a hladke plochy sa po sebe neklžu.Jasný príklad johansonky sa lepia.Ked je na mašine pekne zaškrabanýkonik aj suportové sane tak sa to posúva jedna radost.
sústruh,frézka,vŕtačka
Uživatelský avatar
kovboj2000
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 2. 2012, 2:41

28. 2. 2012, 6:29

Na SV18 sú klzné ložiská najväčšou slabinou tohoto stroja! Žiadne iné stroje nepoznám čo by mali na vretene klzné ložiská, všetky ine stroje majú použité valivé ložiská, guličkové alebo valčekové, z vysokou trvanlivosťou. Tie keď sa opotrebia tak sa jednoducho vymenia, ale vydržia roky až desaťročia - podľa intenzity práce na stroji. SV18ky aj u nás v SES-ke behajú mnohé s veľkou vôľou a tým aj veľkou nepresnosťou vretena. Preto by som SV18-ku už z princípu nechcel... Máme zväčša SN40 , je to stroj nenormálne tuhý ktorý znesie oveľa väčšie úbery ako SV18, špona 10 mm neni problem. Nemám vôbec sympatiu k SV18-kam, aj ked ich mnohí chvália. . .
miso 4x4
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 1. 2011, 8:28
Bydliště: Topolcany

28. 2. 2012, 7:47

Tuhost stroja zavisi od viacerích faktorov napr aj hmotnosť.SV 18 -kaje myslím tuhá dosť a tú 10 mm šponu znesie tiež a aj 20mm.Iná vec je to, či ju utiahne,kedže je tam plochý remeň.Viac odborníkov tvrdí,že klzné ložiská sú tuhšie ako valivé.
sústruh,frézka,vŕtačka
Uživatelský avatar
ARTOS
Příspěvky: 139
Registrován: 20. 12. 2010, 8:00

28. 2. 2012, 8:47

kovboj2000 píše:Na SV18 sú klzné ložiská najväčšou slabinou tohoto stroja! Žiadne iné stroje nepoznám čo by mali na vretene klzné ložiská, všetky ine stroje majú použité valivé ložiská, guličkové alebo valčekové, z vysokou trvanlivosťou. Tie keď sa opotrebia tak sa jednoducho vymenia, ale vydržia roky až desaťročia - podľa intenzity práce na stroji. SV18ky aj u nás v SES-ke behajú mnohé s veľkou vôľou a tým aj veľkou nepresnosťou vretena. Preto by som SV18-ku už z princípu nechcel... Máme zväčša SN40 , je to stroj nenormálne tuhý ktorý znesie oveľa väčšie úbery ako SV18, špona 10 mm neni problem. Nemám vôbec sympatiu k SV18-kam, aj ked ich mnohí chvália. . .
kluzná ložiska se dřív používala asi i proto že valivá ložiska nebyla asi dostatečně přesná. Moderní soustruhy používají až na nějaké vyjímky ložiska valivá. Kluzné ložisko se snadno zadře nebo přepálí když se to moc nemaže a oprava je pak hodně drahá , než výměna valivého ložiska.
Podobně na tom jsou ploché řemeny vs. klínové řemeny ,které dokáží přenést větší sílu , nepadají a jsou i trochu levnější a potažmo dostupnější.
Uživatelský avatar
kovboj2000
Příspěvky: 20
Registrován: 28. 2. 2012, 2:41

2. 3. 2012, 2:52

ARTOS píše:
kovboj2000 píše: .
kluzná ložiska se dřív používala asi i proto že valivá ložiska nebyla asi dostatečně přesná. Moderní soustruhy používají až na nějaké vyjímky ložiska valivá. Kluzné ložisko se snadno zadře nebo přepálí když se to moc nemaže a oprava je pak hodně drahá , než výměna valivého ložiska.
Podobně na tom jsou ploché řemeny vs. klínové řemeny ,které dokáží přenést větší sílu , nepadají a jsou i trochu levnější a potažmo dostupnější.
Máš pravdu v tomto musím iba s tebou súhlasiť. Aj pri poruche mazania je to pri klzných ložiskách smrť, valivé ložislo dokáže bežať aj pri poruche mazania a nič strašné sa nedeje, u jendeho SUčka sme prišli na to po mesiaci že nejde čerpadlo.
Phoenix47
Příspěvky: 43
Registrován: 4. 7. 2010, 7:31
Bydliště: Hodonice

8. 12. 2014, 2:30

Měl bych dotaz, dá se u soustruhu SV18 vyměnit kluzná ložiska za třeba valivá ložiská, kuličková nebo válečková?
Koupím soustruh SU32 nebo SV18RA
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 4. 2015, 9:31

kouněte jak zaškrabávaj profíci kolem 3 minuty :shock: https://www.youtube.com/watch?v=Jq4S2T75edA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Phoenix47
Příspěvky: 43
Registrován: 4. 7. 2010, 7:31
Bydliště: Hodonice

10. 9. 2015, 9:00

Dá se u soustruhu SV18 vyměnit kluzná ložiska za třeba valivá ložiská, kuličková nebo válečková? Zkoušel to někdo?
Koupím soustruh SU32 nebo SV18RA
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

10. 9. 2015, 9:50

A proč tě taková blbost napadla??
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Phoenix47
Příspěvky: 43
Registrován: 4. 7. 2010, 7:31
Bydliště: Hodonice

10. 9. 2015, 2:27

fmodel píše:A proč tě taková blbost napadla??
Proč myslíš blbost? Myslím že je jednoduší měnit válečková ložiska oproti kluzným, které se pak musí pracně zaškrabávat a hrozí tam větší šance zadření.
Koupím soustruh SU32 nebo SV18RA
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

10. 9. 2015, 2:28

a kolik jsi měnil vřetenových válečkových ložisek????????
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Phoenix47
Příspěvky: 43
Registrován: 4. 7. 2010, 7:31
Bydliště: Hodonice

10. 9. 2015, 2:35

fmodel píše:a kolik jsi měnil vřetenových válečkových ložisek????????
Já žádný, ale potřebuji u své SV18R vyměnit kluzná ložiska, tak proto zjištují jestli není rovnou lepší tam hodit něco jiného.
Koupím soustruh SU32 nebo SV18RA
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

10. 9. 2015, 2:56

zapomeň na valivá ložiska do SV18 ,poptej tady na foru zaškrabání ,přebroušení hřídele (vřetena) a seřízení ,určitě někoho seženeš myslím že je tu dost fundovaných odborníků pokud je přesvědčíš.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „CNC soustruhy“