Je to poměrně obsáhlý výpočet. Nejlépe se to počítá z rozvahy a výsledovky (účetní), pokud chceš mít rozdílné ceny podle jednotlivých strojů, tak je to ještě složitější. Jako základ výpočtu je tzv. jednicová mzda. To je hodinová mzda bez prémií, osobního, různých příplatků atd. pracovníka na daném pracovišti. Proti tomu počítáš všechny náklady, jak ty další položky ke mzdě, sociální, zdravotní (za zaměstnavatele), propisky, platy THP, náhrady za dovolené, svátky, paragrafy, nemocenskou, náklady na údržbu, opravy, odpisy, daně, toaletní papír, vodu, energie, ředitelův vůz a benzím do něj, antikoncepci pro sekretářku a spoustu dalších nutných nákladů. Pak ti vyjde procento režie k jednicové mzdě, třeba 1235% a k jednicové mzdě je to např. 100 + 1235 = 1335,- Kč / hod.bobik píše:Ahoj
Máte někdo přehled, jak se správně počítá cena hodiny práce na CNC frézce v nástrojárně?
TPV - technická příprava výroby
Moderátor: sysel
Takovýto výpočet pomocí režie je naprosté zvěrstvo, které naprosto zneprůhlední skutečné náklady na jednotlivá pracoviště.
Uvedu příklad z reality : stroj pracuje po-pá ve dvousměnném provozu, náklady na hodinu vypočtené pomocí režie činí 1400Kč/hod.
Vyrábí se součásti, kde jeden kus trvá jednu směnu, ve vnitřním účetnictví tedy činí její cena 1400 x 8 = 11200. Občas je požadován vyšší
počet kusů, což se vykrývá o víkendu. Nyní vedení zavedlo nové - prý levnější řešení. Zadává výrobu do jedné garážovky, kde dojednalo cenu
8000,-Kč / kus.
Kdyby šli naši dělníci v sobotu na přesčas, budou náklady :
150/hod +25% příplatek + odvody = asi 250Kč/hod x 8 = 2000,-Kč
další náklady - nářadí a energie - ať nežeru 2000, ale je to méně, jiné náklady nejsou,
tedy 4000,- Kč to firmu skutečně stojí, žádné ředitelské auto na to nemá vliv,
takže naše mašina stojí, a firma účetně "šetří" 3200,- Kč za kus, ve skutečnosti 4000,- vyhazuje z okna.
Majitel a jediný dělník garážovky současně je velmi spokojen, právě jsme mu zadali 16ks, maká na tom celý
den (nemá nc ale ruční frézku), jede na paušál a za 14 dní mu to hodí 100000,- a to se vyplatí
a nechytejte mě na detailech jako DPH apod, podstata je snad jasná
Uvedu příklad z reality : stroj pracuje po-pá ve dvousměnném provozu, náklady na hodinu vypočtené pomocí režie činí 1400Kč/hod.
Vyrábí se součásti, kde jeden kus trvá jednu směnu, ve vnitřním účetnictví tedy činí její cena 1400 x 8 = 11200. Občas je požadován vyšší
počet kusů, což se vykrývá o víkendu. Nyní vedení zavedlo nové - prý levnější řešení. Zadává výrobu do jedné garážovky, kde dojednalo cenu
8000,-Kč / kus.
Kdyby šli naši dělníci v sobotu na přesčas, budou náklady :
150/hod +25% příplatek + odvody = asi 250Kč/hod x 8 = 2000,-Kč
další náklady - nářadí a energie - ať nežeru 2000, ale je to méně, jiné náklady nejsou,
tedy 4000,- Kč to firmu skutečně stojí, žádné ředitelské auto na to nemá vliv,
takže naše mašina stojí, a firma účetně "šetří" 3200,- Kč za kus, ve skutečnosti 4000,- vyhazuje z okna.
Majitel a jediný dělník garážovky současně je velmi spokojen, právě jsme mu zadali 16ks, maká na tom celý
den (nemá nc ale ruční frézku), jede na paušál a za 14 dní mu to hodí 100000,- a to se vyplatí
a nechytejte mě na detailech jako DPH apod, podstata je snad jasná
Tak už jsem v klidu. Pochopil jsem, že nástrojárna kde dělám je jen taková potěmkinova vesnice určená pro zákazníky. Vůbec nezáleží na nějakém výdělku či prodělku který za rok vyprodukujeme, záleží na tom, že tam jsme. Sice osekaný až na dřeň, ale ještě trochu funkční. Možná si pak najmou ochotníky, aby před zákazníkem předstírali práci.
.

-
- Příspěvky: 243
- Registrován: 16. 12. 2013, 9:09
Ahoj nejen strojařina jde do kopru- dělám něco napůl - strojařina stavařina do kupy.
Kreslím ocelové konstrukce - komplet v 3D do posledního šroubečku. A pak z modelu vygeneruji dokumentaci položky dílce kusovníky a tak.
Co je sranda, tak koliktát vím že to mám odevzdat za 14 dní ,a že projekt je odrbanej na kost sotva to prolezlo přes stavební ůřad.Ale za měsic to musí stát .
Tak začne kolečko telefonování a e-malů sehnat někde jak ten barák mávlastě bejt vůbec velkej.Když už něso seženeš, tak zjistíš, že výroba má na to tak 20 mega a ty musíš dostat hmotnost konstrukce na minimu a tak místo aby jsi to udělal z nějakej normálních profilů, tak je to ve výsledku hrachovina z jeklíků a úhelníčků.Tobě to zabere spoustu času a ve výrobě chlapy nadávaj, že je každej kus jinej a je tm spousta svařování a složitejch šroubovej přípojů.
Tak 4 roky zpátky jsme začali dělat konsrukce z jakostí ocele S420JR A S480JR.
Jinak jde to taky do kopru dřiv jsem dělal HORBACHY , GLOBUSY,LOGISTICKÁ CENTRA,AUTOMOBILKU V KOLÍNĚ UNIVERZITU VE ZLÍNĚ no a teď jsem rád když dělám zakázku jako je novej zimní stadion nebo nějaká přestavba.Když se dělalo pro západní klientelu tak ceny lepší, jenže si zvykli a už moc dobře vědí kam nás mohou stlačit a tak taky tlačí ceny dolů.
V dílnách to vypadá jak za krále klacka .O nějakejch CNC mašinách si nechte zdát, maximálně plazma na pálení desek a lepší svářečka.
A přitom z našich 3D modelů jdou generovat nc data pro pilo-vtrací centa a robatické svařovací jednotky. Je to začarovanej kruh, nízké ceny- není na investice do strojů.
Takovej Mazak na dílně na vrtání a pálení trubek a nosníků to je sen.To mi raději volaj z dílen, že chtěj rozviny trubek na tvarové pálení a já jak blbec tisknu papírové šablonky a pak si je omotávají na konce trubek.
Architekti do je banda ,rovnou čáru maj snad zakázanou, samá vlnovka a skružovanej profil, včetně zborcených ploch .
Až půjdete někdy nakupovat v Praze do centra Černý most tak zvedněte hlavu, je tam prosklená střecha , pracovně jsme to nazvali hadi.
Zimák ve FRÍDKU MÍSTU zase vypadá z půdorysu jako záchodové prkénko
No nic pěknej den.
Kreslím ocelové konstrukce - komplet v 3D do posledního šroubečku. A pak z modelu vygeneruji dokumentaci položky dílce kusovníky a tak.
Co je sranda, tak koliktát vím že to mám odevzdat za 14 dní ,a že projekt je odrbanej na kost sotva to prolezlo přes stavební ůřad.Ale za měsic to musí stát .
Tak začne kolečko telefonování a e-malů sehnat někde jak ten barák mávlastě bejt vůbec velkej.Když už něso seženeš, tak zjistíš, že výroba má na to tak 20 mega a ty musíš dostat hmotnost konstrukce na minimu a tak místo aby jsi to udělal z nějakej normálních profilů, tak je to ve výsledku hrachovina z jeklíků a úhelníčků.Tobě to zabere spoustu času a ve výrobě chlapy nadávaj, že je každej kus jinej a je tm spousta svařování a složitejch šroubovej přípojů.
Tak 4 roky zpátky jsme začali dělat konsrukce z jakostí ocele S420JR A S480JR.
Jinak jde to taky do kopru dřiv jsem dělal HORBACHY , GLOBUSY,LOGISTICKÁ CENTRA,AUTOMOBILKU V KOLÍNĚ UNIVERZITU VE ZLÍNĚ no a teď jsem rád když dělám zakázku jako je novej zimní stadion nebo nějaká přestavba.Když se dělalo pro západní klientelu tak ceny lepší, jenže si zvykli a už moc dobře vědí kam nás mohou stlačit a tak taky tlačí ceny dolů.
V dílnách to vypadá jak za krále klacka .O nějakejch CNC mašinách si nechte zdát, maximálně plazma na pálení desek a lepší svářečka.
A přitom z našich 3D modelů jdou generovat nc data pro pilo-vtrací centa a robatické svařovací jednotky. Je to začarovanej kruh, nízké ceny- není na investice do strojů.
Takovej Mazak na dílně na vrtání a pálení trubek a nosníků to je sen.To mi raději volaj z dílen, že chtěj rozviny trubek na tvarové pálení a já jak blbec tisknu papírové šablonky a pak si je omotávají na konce trubek.
Architekti do je banda ,rovnou čáru maj snad zakázanou, samá vlnovka a skružovanej profil, včetně zborcených ploch .
Až půjdete někdy nakupovat v Praze do centra Černý most tak zvedněte hlavu, je tam prosklená střecha , pracovně jsme to nazvali hadi.
Zimák ve FRÍDKU MÍSTU zase vypadá z půdorysu jako záchodové prkénko

No nic pěknej den.

Nechci tady rozvíjet polemiku, ale jen drobnou připomínku k tomu propočtu který provedl hezky doncarlos. Tak jednoduché to opravdu není. Tvůj výpočet by znamenal, že by bylo dobré aby ta vaše mašina pracovala vždy jen o víkendech i za cenu, že se budou proplácet přesčasy. Tak to snad uznáš asi někde pokulhává tvůj propočet.
Krása pomíjí, blbost je věčná
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8336
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
sisi: Ty rozpočty jsou hlavně o zdravém rozumu. V reálném životě to ale vypadá tak, že někdo se zdravým rozumem udělá metodiku, podle které to zvládne i blb a ten blb to podle té metodiky dělá následujících čtyřicet let, bez ohledu na to, že se mezitím pětkrát změnily podmínky a vůbec to neodpovídá realitě
A ještě blbější manažer se nad tím ani nepozastaví a vezme to jako podklad pro svá blbá rozhodnutí 
ZDENEK1.DOLEZAL: můžeš prosím vysvětlit pro mě nestavaře co obnáší "jakostí ocele S420JR A S480JR"
? dík


ZDENEK1.DOLEZAL: můžeš prosím vysvětlit pro mě nestavaře co obnáší "jakostí ocele S420JR A S480JR"

Aleš Procháska
běžné prodávané stavební za tepla válcované bláto I, U, HEB, L.... je S255....
ty písmena vzadu označují vlastnosti za mrazu atd atd
číslo označuje mez kluzu (??) v MPa
S255 odpovídá cca 11373
S355.. odpovídá cca 11523
ty písmena vzadu označují vlastnosti za mrazu atd atd
číslo označuje mez kluzu (??) v MPa
S255 odpovídá cca 11373
S355.. odpovídá cca 11523
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 243
- Registrován: 16. 12. 2013, 9:09
Testone popsal jakosti mat. přesně. 

Výpočty jsou docela dobře popsané ve skriptech od Mádla- Optimalizace obráběcího procesu
https://eobchod.cvut.cz/odborne_knihy_c ... ocesu-4235" onclick="window.open(this.href);return false;
Taková malá knížečka, zhruba 50 stran. Ve výpočtu zohledňuje nejenom ekonomiku, ale i technologii, např. jak se změní životnost nástroje, když změním řezné podmínky? Podobně tematiku vykládá i Patrick de Vos ze Seca, občas má v Čechách seminář, zároveň Seco vydalo dvě jeho knížky.
Neříkám, že v praxi budete postupovat stejně detailně, jak je to v knížce popsané, ale je dobré si to projít a trochu vstřebat teorii.
https://eobchod.cvut.cz/odborne_knihy_c ... ocesu-4235" onclick="window.open(this.href);return false;
Taková malá knížečka, zhruba 50 stran. Ve výpočtu zohledňuje nejenom ekonomiku, ale i technologii, např. jak se změní životnost nástroje, když změním řezné podmínky? Podobně tematiku vykládá i Patrick de Vos ze Seca, občas má v Čechách seminář, zároveň Seco vydalo dvě jeho knížky.
Neříkám, že v praxi budete postupovat stejně detailně, jak je to v knížce popsané, ale je dobré si to projít a trochu vstřebat teorii.
https://www.facebook.com/1422.cz
-
- Příspěvky: 243
- Registrován: 16. 12. 2013, 9:09
Ahoj
Jako v každém oboru jde o peníze.Vysokopevnostní ocele ti umožní dělat lehčí a tím pádem subtilnější kostrukce.Menší náklady na dopravu konstrukce na montáž (JEŘÁBY A TAK) atd.Ber že průměrná cena naprojektování, vyrobení, natření , dopravy a montáže je 50kč za kilo konstrukce.Cenu ber orientačne jde hodně o to jaký je to typ konstrukce jestli nějaké lávky, nebo elektrárna co ma 1 kilotunu.
Takže když ušetříš na konsrtrukci co měla původně 500tun tak 120tun tak je to už pěkná suma.
Nevýhoda vysokopevnostních ocelí je, když potřebuješ navrhnout konstrukci na požární odolnost 15 nebo 30 minut to zase potřebuješ maso železa a jdeš na tu S235 A S355.
No a nebo tě převálcujou betonáři s prefou.Což je věčný boj prefa verzus oceláři.
Jako v každém oboru jde o peníze.Vysokopevnostní ocele ti umožní dělat lehčí a tím pádem subtilnější kostrukce.Menší náklady na dopravu konstrukce na montáž (JEŘÁBY A TAK) atd.Ber že průměrná cena naprojektování, vyrobení, natření , dopravy a montáže je 50kč za kilo konstrukce.Cenu ber orientačne jde hodně o to jaký je to typ konstrukce jestli nějaké lávky, nebo elektrárna co ma 1 kilotunu.
Takže když ušetříš na konsrtrukci co měla původně 500tun tak 120tun tak je to už pěkná suma.
Nevýhoda vysokopevnostních ocelí je, když potřebuješ navrhnout konstrukci na požární odolnost 15 nebo 30 minut to zase potřebuješ maso železa a jdeš na tu S235 A S355.
No a nebo tě převálcujou betonáři s prefou.Což je věčný boj prefa verzus oceláři.