No univerzála je na přírubě která je nalisovaná na té hřídeli, no nevím právě proč by se ten olej tak hodně zahříval. Tu kostku tam stejně musím dát delší a vyšší protože by to bylo moc nízko.Francotirador píše:Proč se ti ty třmeny nezdají?TrustJawa píše:No na tu kostku dám pryč a dám tam delší a vyšší kostku a nahoru to připevním, s těmi třmeny nevím jestli to je ideální...
Takhle bys tu kostku mohl použít - teda pokud je zúhlovaná a pero nemá vůli.
To jako bez příruby? Univerzálka se připevňuje šrouby, ta příruba tam být musí (už jen kvůli jejímu vycentrování).TrustJawa píše:... univerzála je nalisovaná na druhé straně napevno...
Co když ti to přední ložisko odejde - jak ho pak vyměníš? Malý kroužek ložiska přes přírubu nestáhneš.
Tak to se ti bude zahřívat ventilací už jen samotný olej, který se bude ve vřeteníku mydlit.TrustJawa píše:...Mazání v olejové lázni jsem asi špatně řekl, myslel jsem to tak že z oboustran to bude utěsněné guferama a vevnitř bude olej do výšky vnitřního kroužku ložiska.
Stavba domácího soustruhu
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
A jak teda budeš řešit eventuální výměnu předního ložiska? Proč se bude zahřívat jsem napsal - ventilací. Když použiješ třmeny podle toho odkazu co jsem sem dal, tak osa vřetene bude tak vysoko jak uděláš třmeny. A zpevňovat je budou bočnice.TrustJawa píše:No univerzála je na přírubě která je nalisovaná na té hřídeli, no nevím právě proč by se ten olej tak hodně zahříval. Tu kostku tam stejně musím dát delší a vyšší protože by to bylo moc nízko.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Nechápu co je ventilace ?Francotirador píše:A jak teda budeš řešit eventuální výměnu předního ložiska? Proč se bude zahřívat jsem napsal - ventilací. Když použiješ třmeny podle toho odkazu co jsem sem dal, tak osa vřetene bude tak vysoko jak uděláš třmeny. A zpevňovat je budou bočnice.TrustJawa píše:No univerzála je na přírubě která je nalisovaná na té hřídeli, no nevím právě proč by se ten olej tak hodně zahříval. Tu kostku tam stejně musím dát delší a vyšší protože by to bylo moc nízko.
jako obvykle z přemíry snahy, nedostatku zkušenosti a mladické nerozvážnosti vymýšlíš pi......TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
olej v převodovce na motorce je kvůli oz. kolům, ne kvůli ložiskům
Scházelo někdy mazání ložiskům v kole?
Nebo na klice?
a tam je to mazaný jen mastnou směsí
V elektromotoru?
mázni ty ložiska na vřeteni trochou vazelíny a neřeš to
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
A o ventilačních ztrátách v olejové mlze jsi slyšel? Učí se to např. u spalovacích motorů.TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
Rozvířením oleje kuličkami a věnečkem ložiska ti vnikne olejová mlha a ta se dál bude ve vřeteníku mydlit. Molekuly olejové mlhy se o sebe budou třít - a třením vzniká teplo.
Co ta možnost výměny předního ložiska - už sis to nalisování příruby na vřeteno rozmyslel?
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Ono už to je nalisované, stejně není jiná možnost.Francotirador píše:A o ventilačních ztrátách v olejové mlze jsi slyšel? Učí se to např. u spalovacích motorů.TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
Rozvířením oleje kuličkami a věnečkem ložiska ti vnikne olejová mlha a ta se dál bude ve vřeteníku mydlit. Molekuly olejové mlhy se o sebe budou třít - a třením vzniká teplo.
Co ta možnost výměny předního ložiska - už sis to nalisování příruby na vřeteno rozmyslel?
Nekecávej se a stav.
Koupím hliníkové profily délky cca 60cm, nabízím 90,-Kč/kg.
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
No jo, když on Trust zapomněl na to, že ty gufera mají být kvůli přimazávání vyndavací a zastamdacítestone píše:...mázni ty ložiska na vřeteni trochou vazelíny a neřeš to

Navíc chce přírubu univerzálky nalisovat, takže se ke guferu ani nedostane (asi taky zapomněl i na to, že gufera po čase tečou a musí se měnit, nebo že může odejít ložisko).
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Já na tom nepojedu ranní odpolední noční aby to začlo tak brzo téct...Francotirador píše:No jo, když on Trust zapomněl na to, že ty gufera mají být kvůli přimazávání vyndavací a zastamdacítestone píše:...mázni ty ložiska na vřeteni trochou vazelíny a neřeš to![]()
Navíc chce přírubu univerzálky nalisovat, takže se ke guferu ani nedostane (asi taky zapomněl i na to, že gufera po čase tečou a musí se měnit, nebo že může odejít ložisko).
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
No jo že ty jsi chtěl ten vřeteník svařovat i s těmi ložisky a gufery, že jo?TrustJawa píše:Ono už to je nalisované, stejně není jiná možnost.



soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
joFrancotirador píše:No jo že ty jsi chtěl ten vřeteník svařovat i s těmi ložisky a gufery, že jo?TrustJawa píše:Ono už to je nalisované, stejně není jiná možnost.![]()
![]()
