Stavba domácího soustruhu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
TrustJawa
Příspěvky: 86
Registrován: 31. 10. 2015, 1:28

18. 11. 2015, 4:52

Francotirador píše:
TrustJawa píše:No na tu kostku dám pryč a dám tam delší a vyšší kostku a nahoru to připevním, s těmi třmeny nevím jestli to je ideální...
Proč se ti ty třmeny nezdají?
Takhle bys tu kostku mohl použít - teda pokud je zúhlovaná a pero nemá vůli.
TrustJawa píše:... univerzála je nalisovaná na druhé straně napevno...
To jako bez příruby? Univerzálka se připevňuje šrouby, ta příruba tam být musí (už jen kvůli jejímu vycentrování).
Co když ti to přední ložisko odejde - jak ho pak vyměníš? Malý kroužek ložiska přes přírubu nestáhneš.
TrustJawa píše:...Mazání v olejové lázni jsem asi špatně řekl, myslel jsem to tak že z oboustran to bude utěsněné guferama a vevnitř bude olej do výšky vnitřního kroužku ložiska.
Tak to se ti bude zahřívat ventilací už jen samotný olej, který se bude ve vřeteníku mydlit.
No univerzála je na přírubě která je nalisovaná na té hřídeli, no nevím právě proč by se ten olej tak hodně zahříval. Tu kostku tam stejně musím dát delší a vyšší protože by to bylo moc nízko.
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1172
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

18. 11. 2015, 5:29

TrustJawa píše:No univerzála je na přírubě která je nalisovaná na té hřídeli, no nevím právě proč by se ten olej tak hodně zahříval. Tu kostku tam stejně musím dát delší a vyšší protože by to bylo moc nízko.
A jak teda budeš řešit eventuální výměnu předního ložiska? Proč se bude zahřívat jsem napsal - ventilací. Když použiješ třmeny podle toho odkazu co jsem sem dal, tak osa vřetene bude tak vysoko jak uděláš třmeny. A zpevňovat je budou bočnice.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
TrustJawa
Příspěvky: 86
Registrován: 31. 10. 2015, 1:28

18. 11. 2015, 7:22

Francotirador píše:
TrustJawa píše:No univerzála je na přírubě která je nalisovaná na té hřídeli, no nevím právě proč by se ten olej tak hodně zahříval. Tu kostku tam stejně musím dát delší a vyšší protože by to bylo moc nízko.
A jak teda budeš řešit eventuální výměnu předního ložiska? Proč se bude zahřívat jsem napsal - ventilací. Když použiješ třmeny podle toho odkazu co jsem sem dal, tak osa vřetene bude tak vysoko jak uděláš třmeny. A zpevňovat je budou bočnice.
Nechápu co je ventilace ?
Fifík
Příspěvky: 727
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

18. 11. 2015, 7:43

TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
Že se ti ten olej ohřeje už jenom tím, že se tam bude pohybovat. Když přimyslíš, že bude chladit drhnoucí ložiska, tak se ti brzo uvaří a rozžhavené vřeteno strhne břit gufera a olej půjde do hajzlu.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7405
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

18. 11. 2015, 8:01

TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
jako obvykle z přemíry snahy, nedostatku zkušenosti a mladické nerozvážnosti vymýšlíš pi......
olej v převodovce na motorce je kvůli oz. kolům, ne kvůli ložiskům
Scházelo někdy mazání ložiskům v kole?
Nebo na klice?
a tam je to mazaný jen mastnou směsí
V elektromotoru?
mázni ty ložiska na vřeteni trochou vazelíny a neřeš to
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1172
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

18. 11. 2015, 8:08

TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
A o ventilačních ztrátách v olejové mlze jsi slyšel? Učí se to např. u spalovacích motorů.
Rozvířením oleje kuličkami a věnečkem ložiska ti vnikne olejová mlha a ta se dál bude ve vřeteníku mydlit. Molekuly olejové mlhy se o sebe budou třít - a třením vzniká teplo.
Co ta možnost výměny předního ložiska - už sis to nalisování příruby na vřeteno rozmyslel?
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
TrustJawa
Příspěvky: 86
Registrován: 31. 10. 2015, 1:28

18. 11. 2015, 8:11

Francotirador píše:
TrustJawa píše:Nechápu co je ventilace ?
A o ventilačních ztrátách v olejové mlze jsi slyšel? Učí se to např. u spalovacích motorů.
Rozvířením oleje kuličkami a věnečkem ložiska ti vnikne olejová mlha a ta se dál bude ve vřeteníku mydlit. Molekuly olejové mlhy se o sebe budou třít - a třením vzniká teplo.
Co ta možnost výměny předního ložiska - už sis to nalisování příruby na vřeteno rozmyslel?
Ono už to je nalisované, stejně není jiná možnost.
Uživatelský avatar
Habešan
Příspěvky: 1149
Registrován: 12. 12. 2013, 2:25
Bydliště: Čechy
Kontaktovat uživatele:

18. 11. 2015, 8:13

Nekecávej se a stav.
Koupím hliníkové profily délky cca 60cm, nabízím 90,-Kč/kg.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7058
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

18. 11. 2015, 8:14

hovno nalisované stejně to tam natlouk kladivem :D
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1172
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

18. 11. 2015, 8:18

testone píše:...mázni ty ložiska na vřeteni trochou vazelíny a neřeš to
No jo, když on Trust zapomněl na to, že ty gufera mají být kvůli přimazávání vyndavací a zastamdací :)
Navíc chce přírubu univerzálky nalisovat, takže se ke guferu ani nedostane (asi taky zapomněl i na to, že gufera po čase tečou a musí se měnit, nebo že může odejít ložisko).
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
TrustJawa
Příspěvky: 86
Registrován: 31. 10. 2015, 1:28

18. 11. 2015, 8:22

Francotirador píše:
testone píše:...mázni ty ložiska na vřeteni trochou vazelíny a neřeš to
No jo, když on Trust zapomněl na to, že ty gufera mají být kvůli přimazávání vyndavací a zastamdací :)
Navíc chce přírubu univerzálky nalisovat, takže se ke guferu ani nedostane (asi taky zapomněl i na to, že gufera po čase tečou a musí se měnit, nebo že může odejít ložisko).
Já na tom nepojedu ranní odpolední noční aby to začlo tak brzo téct...
Uživatelský avatar
TrustJawa
Příspěvky: 86
Registrován: 31. 10. 2015, 1:28

18. 11. 2015, 8:23

packa píše:hovno nalisované stejně to tam natlouk kladivem :D
Dal jsem to do kovovýroby a oni mi to tam nalisovali na lisu.
Uživatelský avatar
Francotirador
Příspěvky: 1172
Registrován: 27. 7. 2010, 8:04

18. 11. 2015, 8:25

TrustJawa píše:Ono už to je nalisované, stejně není jiná možnost.
No jo že ty jsi chtěl ten vřeteník svařovat i s těmi ložisky a gufery, že jo? :lol: :lol: :lol:
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7058
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

18. 11. 2015, 8:26

nojasněže jo ,ono si to líp sedne :D
Uživatelský avatar
TrustJawa
Příspěvky: 86
Registrován: 31. 10. 2015, 1:28

18. 11. 2015, 8:36

Francotirador píše:
TrustJawa píše:Ono už to je nalisované, stejně není jiná možnost.
No jo že ty jsi chtěl ten vřeteník svařovat i s těmi ložisky a gufery, že jo? :lol: :lol: :lol:
jo :D ale když se to bude dělat opatrně tak se to dá zavařit. Co mi říkali tak trubka se nezkřiví jako hřídel.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“