Badina's CNC
podle mě by naopak volný konec měl zůstat volný, žádné ložisko tam nedávat
takhle z toho kouká statická neurčitost= křížení atd atd = problémy
platí to samozřejmě za předpokladu, že to druhé ložisko šroub drží radiálně i axiálně, jak by to mělo být
takhle z toho kouká statická neurčitost= křížení atd atd = problémy
platí to samozřejmě za předpokladu, že to druhé ložisko šroub drží radiálně i axiálně, jak by to mělo být
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
když to bude volné tak se to od určité délky a otáček rozkmitá.. uložení konce v ložisku je normální.. samozřejmě ve správně uloženém..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Martinhora
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
Podíval bych se do datašítu ke šroubu. Tam jsou tabulky kolik to může být uloženo plavmo a kolik to může max. točit ... Jinak jak už bylo řečeno - stočit na menší průměr (to nebude problém - ta kalená vrstva už je pryč) a dát jiný ložisko - drážku na segrovku bych neřešil. Ale popravdě, mě se to plavmo uložení taky moc nelíbí - stočil bych to
To Thomeeque: Válcovaný nemá u broušeného nevim.
To testone: 3 pevně uložené podpěry, dvě ložiska + matice a do toho nějaká ta výrobní nepřesnost čehokoliv. Délková roztažnost je OK.
To RaS: Výpočet jsem provedl podle vzorců a grafu HIWIN. Přiložil bych i obrázek toho grafu i se vzorcem, ale fórum mi odmítá přiložit obrázky, že prej nelze rozpoznat velikost. Divný, ráno to šlo.
Takže slovně: Pokud do vzorce kde ve zlomku dělím průměr šroubu dk=16 jeho druhou mocninou délky ld=290 a pak násobím 100000000
a násobím koeficientem uložení kd=0,42 dosadím, tak mi vyjdou kritické otáčky nk=7990o/min.
No a pokud jsou maximální otáčky šroubu nmax 80% kritických nk tak mi vyjde 6390ot/min. Tam se zdaleka nepohybuju, když maximum počítám někde kolem 600, spíš 300ot/min.
Závěr: Letmo uložený šroub, jen za to horní pevné ložisko může být.
To testone: 3 pevně uložené podpěry, dvě ložiska + matice a do toho nějaká ta výrobní nepřesnost čehokoliv. Délková roztažnost je OK.
To RaS: Výpočet jsem provedl podle vzorců a grafu HIWIN. Přiložil bych i obrázek toho grafu i se vzorcem, ale fórum mi odmítá přiložit obrázky, že prej nelze rozpoznat velikost. Divný, ráno to šlo.
Takže slovně: Pokud do vzorce kde ve zlomku dělím průměr šroubu dk=16 jeho druhou mocninou délky ld=290 a pak násobím 100000000

No a pokud jsou maximální otáčky šroubu nmax 80% kritických nk tak mi vyjde 6390ot/min. Tam se zdaleka nepohybuju, když maximum počítám někde kolem 600, spíš 300ot/min.
Závěr: Letmo uložený šroub, jen za to horní pevné ložisko může být.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
konec šroubu letmo X uložený
určitě to závisí na poměru průměru šroubu k jeho délce a max. otáčkách
osobně jsem se potkal se šroubem uloženým na obou koncích jen u soustruhu, tam je podélný šroub pr. tuším 32 a přes dva metry délky
všechny frézky se kterými jsem měl tu čest byly letmo
v tomto konkrétním případě bych se toho pocitově nebál, není to nic dlouhého a letmo to bude výrazně jednodušší
když už, tak by bylo třeba to zadní ložisko - vlastně obě udělat s plochou přírubou aby mohly utéct do stran a všechno to přesně ustavit a skolíkovat při montáži
postup vyrobit všechny ty domečky a natvrdo to sešroubovat fungovat nebude, i pár stovek nějaké nepřesnosti se projeví křížením celé té konstrukce a namáháním ložisek a všeho okolo silami o několik řádů většími než je provozní zatížení
edit
nepočítal jsem to, příspěvek jsem začal psát dříve, než vložil Badina ten předchozí
určitě to závisí na poměru průměru šroubu k jeho délce a max. otáčkách
osobně jsem se potkal se šroubem uloženým na obou koncích jen u soustruhu, tam je podélný šroub pr. tuším 32 a přes dva metry délky
všechny frézky se kterými jsem měl tu čest byly letmo
v tomto konkrétním případě bych se toho pocitově nebál, není to nic dlouhého a letmo to bude výrazně jednodušší
když už, tak by bylo třeba to zadní ložisko - vlastně obě udělat s plochou přírubou aby mohly utéct do stran a všechno to přesně ustavit a skolíkovat při montáži
postup vyrobit všechny ty domečky a natvrdo to sešroubovat fungovat nebude, i pár stovek nějaké nepřesnosti se projeví křížením celé té konstrukce a namáháním ložisek a všeho okolo silami o několik řádů většími než je provozní zatížení
edit
nepočítal jsem to, příspěvek jsem začal psát dříve, než vložil Badina ten předchozí
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tohle není X, tenhle případ je na ose "Z", Navíc šroub bude viset, teda visel by (pevně vise) shora dolů z ahorní pevné ložisko.
PS: Sakra, proč nejdou přílohy? (JPG, PNG ....) Nelze zjistit rozměry obrázku
PS: Sakra, proč nejdou přílohy? (JPG, PNG ....) Nelze zjistit rozměry obrázku

Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Já je vkládám z Poděbrad
A koukám, že v Praze to taky nejde. JOKE 
Beru z5 to X a Z... četl jsem to moc rychle a je to versus


Beru z5 to X a Z... četl jsem to moc rychle a je to versus

Naposledy upravil(a) badina dne 23. 11. 2015, 2:23, celkem upraveno 1 x.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Doplňuju vzorec:
dk=16mm
ld=290mm
Výsledek o pár příspěvků výše.
A Graf: Není divné, že v je v grafu ta stupnice s nk výhodnější pro letmé uložení? Paradoxně podle vzorce je na kritické otáčky náchylnější uložení se dvěma ložisky na koncích a čím víc to člověk upevňuje (myšleno dává na oba konce pevná ložiska) tím hůř ve smyslu kritických otáček.
kd=0,42 (pod grafem)dk=16mm
ld=290mm
Výsledek o pár příspěvků výše.
A Graf: Není divné, že v je v grafu ta stupnice s nk výhodnější pro letmé uložení? Paradoxně podle vzorce je na kritické otáčky náchylnější uložení se dvěma ložisky na koncích a čím víc to člověk upevňuje (myšleno dává na oba konce pevná ložiska) tím hůř ve smyslu kritických otáček.
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
to na ten graf asi blbě koukáš.. letmo uložená 16ka šroub délky 1m má kritické otáčky.. cca 580ot pokud je ten šroub na konci podepřený ložiskem a je to zase 16ka a 1m dlouhá jsou kritické otáčky cca 1600
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Možná blbě... a k čemu patří ty další stupnice na nk vlevo?
Jsem si myslel, že jsou přiřazeny k těm zobrazeným typům uložení pod nimi. Ale v katalogu ta úplně vlevo nemá hodnoty. Edit: teď mi to trkloooo:) Ježiši, to bude popela na hlavu
Jsem si myslel, že jsou přiřazeny k těm zobrazeným typům uložení pod nimi. Ale v katalogu ta úplně vlevo nemá hodnoty. Edit: teď mi to trkloooo:) Ježiši, to bude popela na hlavu

Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
no, pro délku šroubu 0,3m jsme v pohodě v každém případě, takže je to úplně jedno
udělej to letmo, neřeš šmajdavej konec a máš o starost míň
udělej to letmo, neřeš šmajdavej konec a máš o starost míň
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;