výroba hřídele náhonu řemenice
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Zdar soustružníci,
tak jsem při počátečním ohledání zjistil, že mám na soustruhu ohnutou vnější hřídel náhonu řemenice. Asi někdo šikovnej při manipulaci:(
Je tu někdo, kdo by mi ji novou vytočil? Předlohu mám. Je tam pero a takovej divnej klínek se závitem, -nebo co??
Jsem z Ústí nad Labem
tak jsem při počátečním ohledání zjistil, že mám na soustruhu ohnutou vnější hřídel náhonu řemenice. Asi někdo šikovnej při manipulaci:(
Je tu někdo, kdo by mi ji novou vytočil? Předlohu mám. Je tam pero a takovej divnej klínek se závitem, -nebo co??
Jsem z Ústí nad Labem
soustružník obvykle potřebuje výkres.. když začneš výkresem asi budeš mít větší šanci na úspěch.. a dostaneš to i s cenovou nabídkou
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Nasadit trubku a zkusit srovnat. Když praskne, tak teprve vyrábět novou. V.
Nedokážu to posoudit, zatím tady nebyl žádný obrázek jak to vypadá. Ale pomocí hodinek lze na nějaku tu stovku vyrovnat a pak bych se vibrací nebál. V.
-
- Příspěvky: 813
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
S tím rovnáním to může být pravda, ale záleží, jak je to ohnuté. Rozhodně nerovnat páčením ve stroji, ale vyndat a posoudit co je jednodušší. Pokud je to složitá hřídel a má ohnutý třeba jen konec pod řemenici, tak se pak vyplatí to osadit a vyfutrovat. Pokud by to byla tyč se 2 drážkama nebo je to jak turecká šavle, tak je asi snažší udělat novou. Možná nemusí být hned výrobní výkres, ale bez alespoň dobré fotky vyndané hřídele se asi nikdo nechytí.
u rychloběžné hřídele je znát každá desetina házení. Rovnání jen tak trubkou na stroji se určitě nemůže povést. Ohnutím nejenže vznikají vibrace, ale i běžná ložiska jsou schopná vstřebat prohnutí hřídele, resp. ohyb jen v několika úhlových minutách. Připojuji se k soustružníkovi (můj oblíbenec, má jako já SN 20)
, rovnat to mimo stroj. A.

SN 20, SM 16 B, FN 25
Ahoj, tady je hlavní problém, že nikdo nevíme o co přesně se jedná a jak to vypadá
Tedy takový zajíc v pytli.

No, já bych opravdu asi začal tou trubkou i kyž to není moc řemeslné. Nejdřív nahrubo podle oka ve svěráku a pak to vrazit do sklíčidla a hodinky. V.
nerovnej to, nemá to cenu, stejně to nenarovnáš. Je to prachobyčejný hřídel, jaký Ti vyrobí kdokoliv se soustruhem a frézkou, ani to nebude zušlechtěné, měkota. Ten konec s půlzávitem, to je nějaká samodělka, takovýmto způsobem se "levně" nahrazovalo pero+axiální zajištění, protože se nasadil náboj, svrtalo se to, zazávitovalo a bylo. Na profesionálních dílech se to nevyskytuje (tím neříkám, že to není funkční). Chce to ale pořádně nakreslit, taky nějaké tolerance, aspoň tedy vědět, kde jsou ložiska a kde řemenice atd. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Já jsem se s tím tedy setkal jak na SV18 tak na Rumunu SN 400. V.almac píše: Ten konec s půlzávitem, to je nějaká samodělka, takovýmto způsobem se "levně" nahrazovalo pero+axiální zajištění, protože se nasadil náboj, svrtalo se to, zazávitovalo a bylo. Na profesionálních dílech se to nevyskytuje (tím neříkám, že to není funkční).