Polská bruska Pemal Malbork
- jova
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Další co mě trápí jsou vibrace od klínového řemenu. Trochu se to dá potlačit „správným“ napnutím, ale do stavu který bych si představoval to má hodně daleko. Vibrace jsem přičítal původnímu opotřebenému řemeni a tak jsem zakoupil nový. Místní prodejce mi dodal prý to nejlepší co měl, viz foto, ale vibrace se o mnoho nezmenšily. Existuje vhodnější řemen než ten Rumunský? Nebo je s tímhle typem řemenu neřešitelné a musím tam dát plochý?
- jova
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Nevím co jsou to "vyšmatlaný" ložiska. Podle mého jsou v pořádku, řemenice jsou vyvažované, když jsem je při roztočení čistil lehkým přebroušením, zdá se povrch naprosto hladký a rovný. 
Domnívám se, že je to záležitost toho řemenu. Při té délce cca 40cm je vidět, jak uprostřed kmitá a vibruje. Jak jsem již psal, dá se to částečně eliminovat tím napnutím, ale stále to není ono.

Domnívám se, že je to záležitost toho řemenu. Při té délce cca 40cm je vidět, jak uprostřed kmitá a vibruje. Jak jsem již psal, dá se to částečně eliminovat tím napnutím, ale stále to není ono.
Zkusím to tedy rozumnější řečí - přední ložisko elektromotoru (u řemenice) je zatěžované tahem řemene. Po delší době provozu na něm (ložisku) může vzniknout vůle, které pak způsobí lehké kmitání řemenice a to se následně přenáší na řemen. Netvrdím, že to musí, ale může být příčina.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3744
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
jova píše:Další co mě trápí jsou vibrace od klínového řemenu. Trochu se to dá potlačit „správným“ napnutím, ale do stavu který bych si představoval to má hodně daleko. Vibrace jsem přičítal původnímu opotřebenému řemeni a tak jsem zakoupil nový. Místní prodejce mi dodal prý to nejlepší co měl, viz foto, ale vibrace se o mnoho nezmenšily. Existuje vhodnější řemen než ten Rumunský? Nebo je s tímhle typem řemenu neřešitelné a musím tam dát plochý?
Nevím jak to dělají rumuni, ale já jsem tohle řešil na brusce na plocho taky a když si velmi pozorně prohlídneš ten řemen, tak najdeš normálně spoj, ten spoj jsem neměl tedy vůbec dokonalý a od toho spoje to vibrovalo, řemenů jsem kupoval víc, vybral ten který to měl nejmíň a na pásové brusce jsem ten spoj přebrousil ze všech stran, bylo to pak výrazně lepší

co mám řemen od goodyear tak ten to nedělá

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
milej zlatej chromovanej ,to musíš kupovat autořemeny ty jsou konstrukčně na větší otáčky a nemaj z boku žádný plátování 

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- jova
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Tak ložiska jsou dobrá. Chyba je skutečně v tom řemenu.
Když jsem ho měřil v drážce, byla tam dvě místa kde byl vyšší o cca 0,5mm. Něco jako spoj a pak asi 5cm dlouhý úsek. Zatím jsem to obrousil a zdá se že se to zlepšilo
Když jsem ho měřil v drážce, byla tam dvě místa kde byl vyšší o cca 0,5mm. Něco jako spoj a pak asi 5cm dlouhý úsek. Zatím jsem to obrousil a zdá se že se to zlepšilo

Tohle mi říci místní prodejce (že nic lepšího není), tak už u něj nekoupím NIC a KAŽDÉMU koho potkám to řeknu (co to je za "prodejce" - matlalajova píše:Další co mě trápí jsou vibrace od klínového řemenu. Trochu se to dá potlačit „správným“ napnutím, ale do stavu který bych si představoval to má hodně daleko. Vibrace jsem přičítal původnímu opotřebenému řemeni a tak jsem zakoupil nový. Místní prodejce mi dodal prý to nejlepší co měl, viz foto, ale vibrace se o mnoho nezmenšily. Existuje vhodnější řemen než ten Rumunský? Nebo je s tímhle typem řemenu neřešitelné a musím tam dát plochý?

Řemeny typu SPZ (SPA..........) jsou historické konstrukce - tzv. obalované - vnější povrch je tvořený obalem "hadru" - takže profil řemenu je jedna velká tragedie.
Aktuálně se místo nich používají tzv. řezané řemeny, ty mají zcela jinou konstrukci, broušené boky a vnitřní "ozubení" - díky tomu mají podstatně (podle mě násobně) vyšší životnost, ale hlavně přesný profil, takže běží neporovnatelně klidněji.
Viz třeba http://www.pikron.cz/pages/obchod/pdf/kr_jedn_5.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže na cokoli, co má běžet slušně zásadně nekupovat klasický obalovaný řemen, ale řezaný.
Po výměně ten polský bastl poběží o třídu líp.
Ovšem i tak to bude bohužel stát za .......,

mám tam už někdy od roku 93 Habasit F-0 - tehdy jsem ho použil, protože ten samý jsme měli na Jungovi a protože to byl roky vyzkoušený typ, co se používal na všech malých děrovkách z Strakonic.jova píše:No, že skončím na plochém řemenu jsem tak nějak pom těch zkušenostech počítal.
Jak široký by měl na ten, tuším 370W motor? Případně můžeš nějaký doporučit konkrétně?
Rozměr je 20x0.8, od toho roku 93 se zatím měnil jednou, "bruska"

O těch 370W ten řemen ani neví - otážky žádné, přenášený výkon "velká nula".
V současnosti bych ale asi použil tzv. "pásku" - W16 - je ještě tenčí, má lepší parametry, ale hlavně se u ní používá nový způsob "lepení" - takový speciální cikcak, kdy spoj je zcela neznatelný - W16 už máme všude, kde kdysi bývala F-0 a je podle mě jasně lepší - tišší, klidnější chod.
Spoj samozřejmě musí udělat přímo Habasit (respektive někdo kdo má "mašinku" a topenou lepičku a kdo to umí - protože to není zrovna jednoduché (starou P-0 jsme klidně lepili i my sami, W16 fakt ne).