Vřetenová oscilační bruska na dřevo.
Vím, že to není CNC, ale nenarazil jsem na podobné fórum v oblasti klasického obrábění dřeva, tak si dovolím to dát sem.
Rozhodl jsem se vyrobit si vřetenovou (válcovou) oscilační brusku na dřevo. Představu mám, že by přímo na hřídel motoru bylo upevněno vřeteno a celé, i s motorem, by to oscilovalo cca 10mm nahoru a dolů na lineárech. Oscilace cca 1 zdvih za vteřinu.
Zatím ale nemám představu, jakým mechanizmem bych zajisti právě tu oscilaci nahoru a dolů. Neví tu třeba někdo, jak to je řešené u továrních výrobků ? Nebo nějaký nápad ? Dále mám prosbu.
Neválí se někomu staré ale alespoň částečně funkční vozíky Rexroth Star 20 ? Koupím za rozumnou cenu. Potřebuji doplnit o 1 až 2 vozíky kolejnice co už mám. Vůle a rez mi nevadí.
Na vozíku je údaj: 1653-81X-10, X=3/4
Nebo uvítám i nabídku třeba i jedné kolejničky s vozíkem 15 až 25. Stačí délka 10cm. Posuv bude cca 1cm.
Děkuji za případné nabídky. Miloš.
(Nabídky prosím zde nebo SZ nebo 733780369)
Rozhodl jsem se vyrobit si vřetenovou (válcovou) oscilační brusku na dřevo. Představu mám, že by přímo na hřídel motoru bylo upevněno vřeteno a celé, i s motorem, by to oscilovalo cca 10mm nahoru a dolů na lineárech. Oscilace cca 1 zdvih za vteřinu.
Zatím ale nemám představu, jakým mechanizmem bych zajisti právě tu oscilaci nahoru a dolů. Neví tu třeba někdo, jak to je řešené u továrních výrobků ? Nebo nějaký nápad ? Dále mám prosbu.
Neválí se někomu staré ale alespoň částečně funkční vozíky Rexroth Star 20 ? Koupím za rozumnou cenu. Potřebuji doplnit o 1 až 2 vozíky kolejnice co už mám. Vůle a rez mi nevadí.
Na vozíku je údaj: 1653-81X-10, X=3/4
Nebo uvítám i nabídku třeba i jedné kolejničky s vozíkem 15 až 25. Stačí délka 10cm. Posuv bude cca 1cm.
Děkuji za případné nabídky. Miloš.
(Nabídky prosím zde nebo SZ nebo 733780369)
10 je málo na profi co byl na modelárně byl chod asi 50-80mm a ta rychlost oscilace se mi zdá moc,oscilujuje to proto aby piliny mohly ven ,při zdvihu 10 +10 je max síla broušeného materiálu 20mm jinak se začne šmirgl ucpávat a kurví povrch.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
fmodel píše:10 je málo na profi co byl na modelárně byl chod asi 50-80mm a ta rychlost oscilace se mi zdá moc,oscilujuje to proto aby piliny mohly ven ,při zdvihu 10 +10 je max síla broušeného materiálu 20mm jinak se začne šmirgl ucpávat a kurví povrch.
Ty hodnoty oscilace jsem vyčetl z údajů u toho prodávaného stroje.
Taky bych asi volil víc.
Miloš.
picom píše:Na to mi připadá lineár zbytečný, dej tam vodící tyče a pouzdra (bronz, plast, kuličky)
Mám lineár THK RSR15VM+ kolej 70mm zdvih asi 25mm.
Vypadá mechanicky dobře, ale guma stírátek je nějaká lepivá.
Ty lineáry se mi tu válí, tak je použiju.
Za kolik by jsi to přenechal ?
Díky. Miloš.
Ahoj, jak je řešená oscilace u továrního produktu nevím, ale v tomto videu na trubce si chlápek jednu brusku vytvořil:
http://www.youtube.com/watch?v=SWw5GqIP ... 29163A925D" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=SWw5GqIP ... 29163A925D" onclick="window.open(this.href);return false;
Toto je taky zajímavý systém:
https://www.youtube.com/watch?v=9NMzJwnNuFs" onclick="window.open(this.href);return false;
Systém oscilace je ale stejný.
Fakt nikdo neví jak to mají tovární strojky ?
Miloš.
https://www.youtube.com/watch?v=9NMzJwnNuFs" onclick="window.open(this.href);return false;
Systém oscilace je ale stejný.
Fakt nikdo neví jak to mají tovární strojky ?
Miloš.
Tento systém oscilace se mi líbí.
https://www.youtube.com/watch?v=Bhdb53WlAqY" onclick="window.open(this.href);return false;
Nenašel by někdo doma kovový šnekový převod tak 40 :1 až 50 : 1 ? A možná i třeba 30 :1
Koupil bych....
Miloš
https://www.youtube.com/watch?v=Bhdb53WlAqY" onclick="window.open(this.href);return false;
Nenašel by někdo doma kovový šnekový převod tak 40 :1 až 50 : 1 ? A možná i třeba 30 :1
Koupil bych....
Miloš
Naposledy upravil(a) zami dne 29. 3. 2016, 7:15, celkem upraveno 1 x.
K těm mašinkám už není dokumentace a šťourat v nich tě asi nikdo nenechá .
Tady máš hezký upínání https://www.youtube.com/watch?v=T6nGrTJgz4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
zkus najít katalog dílů.
Tady máš hezký upínání https://www.youtube.com/watch?v=T6nGrTJgz4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
zkus najít katalog dílů.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky moc za nasměrování.
Tak je to tak jak jsem předpokládal. Šnekový převod.
Takže sháním výše uvedený převod.
http://cdn2.grizzly.com/partslists/g1071_pl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak je to tak jak jsem předpokládal. Šnekový převod.
Takže sháním výše uvedený převod.
http://cdn2.grizzly.com/partslists/g1071_pl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu cočku skus svářet s rozkyvem ,sváry budou o třídu lepší,na trubce jsou hezký návody.zami píše:O víkendu jsem na tom chvíli pracoval.... Mimochodem jsem si pořídil moje první COčko. Nechápu, jak jsem dosud bez něj mohl fungovat....
Jo a skus tlačit né táhnout ,tj hořák v pravé ruce a jet z prava doleva,koukat z leva.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martinhora
- Příspěvky: 993
- Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
- Bydliště: Rokycany
S COčkem svařuje 20 let a dodnes o tom nevim všechno .... Ale jak píše fmodel - vařit obráceně než s elektrodou a hlavně nespěchat a dívat se jak se to rozlejvá. Předem si někde vyzkoušet vhodný přísun drátu na zvolený proud. Drát se nesmí "upalovat" po kouskách - málo drátu anebo nesmí "trkat" - moc drátu. Hodně se pozná i sluchem. Hodně záleží na plynu. S obyč. co2 ty výsledky nejsou takový - víc to prská a musí se volit vyšší proud. Lepší použít nějakou směs co2+dusík+argon - pak je to úplně o něčem jiném. Ale to se doma v garáži nedá zaplatit .... takže to co2
Nejhorší je vařit k sobě silný a slabý materiál. Slabej se propaluje a silnej se neohřeje. Tam je lepší vařit vyšším proudem a hubici směřovat primárně na ten silnej materiál a jen tak nepatrně kývat směrem k tomu slabému - ono se to pak krásně rozleje. Na koutový sváry volit vyšší proudy a pokud se vaří nastojato tak jet odzhora dolů - držet taveninu nad drátem. Taky je dobrý třeba v koutech používat svařovací spray - aby tam nedržely kuličky - pak se to blbě odstraňuje. Pokud možno používat spray bez silikonu - pak to dělá bordel při povrchové úpravě.
Taky je ještě dobrý si vyzkoušet vhodný úhel hubice vůči materiálu - s tím se dá taky dost čarovat.
Nejhorší je vařit k sobě silný a slabý materiál. Slabej se propaluje a silnej se neohřeje. Tam je lepší vařit vyšším proudem a hubici směřovat primárně na ten silnej materiál a jen tak nepatrně kývat směrem k tomu slabému - ono se to pak krásně rozleje. Na koutový sváry volit vyšší proudy a pokud se vaří nastojato tak jet odzhora dolů - držet taveninu nad drátem. Taky je dobrý třeba v koutech používat svařovací spray - aby tam nedržely kuličky - pak se to blbě odstraňuje. Pokud možno používat spray bez silikonu - pak to dělá bordel při povrchové úpravě.
Taky je ještě dobrý si vyzkoušet vhodný úhel hubice vůči materiálu - s tím se dá taky dost čarovat.