FA3V

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Odpovědět
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

5. 5. 2016, 3:05

http://stroje.bazos.cz/inzerat/60740413 ... i-FA3V.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cena je celkem zajímavá. Akorát že díky komentáři "Koncovka přívodního kabelu je ustřižená - nemožno vyzkoušet v chodu." tam tuším asi nějaké hodně velké ALE :cry: . Protože ustřižená vidlice (nebo co tím myslí) je fakt nepřekonatelný technický problém :D Když jsem kupoval FA3AU tak jsme i motor strojního posuvu napojili napřímo na síť abychom vyzkoušeli posuvovou skříň, protože normálně pustit pákou to nějak nechtělo jít a dokonce na jedné fázi v rozvaděči odešla pojistka ...
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

5. 5. 2016, 3:14

Já bych to teoreticky i koupil, kdyby se mi ho podařilo ukecat na nižší cenu. Všechny mechanické díly na FA3 mam, akorát 2 kole z rychlostní skříně použiju na opravu FA3H, takže bych to mohl i dát do kupy (samozřejmě jde o to co s tím vše je, ale to by se dalo i zjistit). Hlavní problém ale je, že dovoz FA3 z Ostravy do Prahy je finanční sebevražda. Při ceně 30 - 40 CZK/km by to vyšlo na 20 - 26 tisíc (leda že by se povedl vytěžovák) a stejně mam v dílně plno.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
pidi
Příspěvky: 223
Registrován: 13. 8. 2009, 8:46
Bydliště: Třinec

5. 5. 2016, 4:22

Já tu mojí korejku dovezl v dodávce na 1800 kg. Ale tam šlo vytočit stůl, aby se dala nacpat do nákl. prostoru.
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

5. 5. 2016, 4:46

Tak 1800 kg nosnost stačí, protože stará FA3 má nějak kolem 1600 kg. Samozřejmě otázka je, co by se stalo, kdyby se frézka rozhodla někam vydat při přepravě na pochod, jestli to úchyty dodávky ustojí. Tohle se už musí kotvit k okům v podlaze. Šlo by i sundat stůl a pak se to vejde i do dodávky, protože to je menší problém než to vypadá (u univerzální je to vůbec v pohodě - když se uvolní aretace tak to jde vytáhnout i s těmi jistícími T-šrouby s celou točnou ven, akorát to tedy musí být čím zvednout, protože to už nikdo neunese), akorát to chce mít s sebou potřebný vercajk. Spíš je otázka jednak jak to naložit (nevím co tam dotyčný má), a hlavně jak to složit u mě, protože to vím 100%, že na to nic nemam. U skříňáku je problém, že to nesundá ani nějaká provizorní kladka.

Ale já bych to stejně asi nekupoval. Mam takovou úvahu, že až dám do kupy FA3H tak jí zkusím prodat. Protože já mam ještě FA3AU a mít 2 frézky s možností horizontálního frézování mi přijde jako pakárna (jelikož nedělám profi a dílna zrovna nafukovací není). Tak mě napadlo, že když už druhou frézku tak by byla lepší FA3V. Už jenom kvůli výsunu pinoly, a FA3AU nechat postavenou jako horizontální. Stejně tak mam úvahu místo toho koupit nějaké vyhořelé NC nebo CNC a dát si ho do kupy. Nebo se vůbec vykašlat na další frézku a koupit radiální vrtačku - na VS20 se velké díly budou špatně vrtat a na frézku se zase nevejdu s velkým vrtákem.
No každopádně nejdříve chci dát do chodu FA3AU, protože to je stroj, o který mi primárně šlo. Pak teprve přijde na řadu FA3H. Mezitím musím ještě v podstatě dílnu vybudovat (příčka, zateplení, atd.) a kdybych tam strčil další stroj tak i když dám dolů stůl, aby byl půdorys menší tak se mi tam stejně bude motat. To by musela být nějaká super koupě (třeba za 7 000,- místo 17 000,-, a v okolí Prahy, resp. alespoň Střední Čechy) abych se na to nechal nalákat. Klidně by to mohla být frézka bez hlavy, protože já s díly koupil i hlavu z FA3V (akorát nevím v jakém stavu jsou ložiska, protože jsem to v chodu neviděl a otáčením rukou se zase až tak moc nemusí poznat).
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
pidi
Příspěvky: 223
Registrován: 13. 8. 2009, 8:46
Bydliště: Třinec

5. 5. 2016, 7:54

jo já Ti rozumím. Jen jsem nastínil, že s tou přepravou to není až tak hrozné. Tím, že to v mém případě byla universální, tak jsem jen stůl vytočil do 45°a vlezlo to tam. Nakládka byla destou a to bylo horší, položit na špalky a vidlema vtlačit atd. a pak cesta 350 km. Ukotvené to bylo, ale hlavně proti převrácení, jinak se to nehnulo. Doma jsem měl domluveného kamaráda s teleskopickou rukou, za cca 10 min. byla frézka v dílně. Jo NC nebo CNC je jiné kafe, ale já jaksi rád točím těmi kličkami.
tomik.tk
Příspěvky: 662
Registrován: 15. 5. 2015, 9:37

6. 5. 2016, 5:26

do 2t asi neni problem prikurtovat na platak za za silnejsi osobak ? ze ji cestou ofoukne asi nebude moc vadit :) .
tomik.
pidi píše:jo já Ti rozumím. Jen jsem nastínil, že s tou přepravou to není až tak hrozné. Tím, že to v mém případě byla universální, tak jsem jen stůl vytočil do 45°a vlezlo to tam. Nakládka byla destou a to bylo horší, položit na špalky a vidlema vtlačit atd. a pak cesta 350 km. Ukotvené to bylo, ale hlavně proti převrácení, jinak se to nehnulo. Doma jsem měl domluveného kamaráda s teleskopickou rukou, za cca 10 min. byla frézka v dílně. Jo NC nebo CNC je jiné kafe, ale já jaksi rád točím těmi kličkami.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 5216
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

6. 5. 2016, 6:59

Stroj bez kabelu je vzdy maximalne podezrely, obzvlast kdyz zasuvka je primo za nim. Kamarad presne timto zpusobem koupil velkou vrtacku. Prodavajici stary "hodny a mily" dedecek, stroj jeste udajne vcera bezel. S pripojenim jineho kabelu zasadne nesouhlasil "aby se nekomu neco nestalo". Bohuzel kupujici si domu dovezl naprosto nefuncni vrak.
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

6. 5. 2016, 1:09

Já osobně bych to viděl takto - buďto si přivezu vidlici a namontuju si jí (resp. bude mi umožněno jí namontovat) a vše se vyzkouší, jinak výrazná sleva dolů (třeba na 10K). Rychlostní skříň se dá vizuálně překontrolovat sundáním deklu na pravé straně. Navíc když se vřetenem točí ručně, tak se dá často poznat, že je něco strženého. Horší je to s posuvovou skříní, protože ta má kontrolní dekl ze shora pod stolem, tj. musel by dolů stůl a stejně není vidět celé soukolí, jen horní řada. Teď mě nenapadá, jak by se dala posuvová skříň zkontrolovat manuálně podobně jako rychlostní.

Já bych to typoval na strženou rychlostní skříň. Posuvy mají většinou bezpečnostní spojku proti přetížení, ale strhnout se to může samozřejmě taky. Anebo pak možná ještě něco s podélným šroubem. Potenciálních závad může být víc, ale vždy by to byla spíš jedna závada, jejíž oprava by se při rozumné ceně stroje dala ještě zaplatit, aby to stále bylo celkově finančně zajímavé, a zbytek opotřebení odpovídající stáří stroje.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2955
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

6. 5. 2016, 1:14

tomik.tk píše:do 2t asi neni problem prikurtovat na platak za za silnejsi osobak ? ze ji cestou ofoukne asi nebude moc vadit :) .
tomik.
pidi píše:jo já Ti rozumím. Jen jsem nastínil, že s tou přepravou to není až tak hrozné. Tím, že to v mém případě byla universální, tak jsem jen stůl vytočil do 45°a vlezlo to tam. Nakládka byla destou a to bylo horší, položit na špalky a vidlema vtlačit atd. a pak cesta 350 km. Ukotvené to bylo, ale hlavně proti převrácení, jinak se to nehnulo. Doma jsem měl domluveného kamaráda s teleskopickou rukou, za cca 10 min. byla frézka v dílně. Jo NC nebo CNC je jiné kafe, ale já jaksi rád točím těmi kličkami.
Záleží, co máš v papírech. My třeba u Opel s 1,8 motorem máme asi jen 750kg na přívěs. Musel bys mít auto, co má v papírech přívěs na 2t, jenomže to už bude auto, co samo o sobě bude mít přes 2t, takže s jenom řidičákem Bčkem toho moc nepořídíš (souprava přes 3,5t). Jinak si koleduješ o malér.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“