Nazdar,
pracuju na elektrice pro Tron, mám řešení z cncshopu a uvažuju nad Hlavním vypínačem a tlačítkem Nouzového zastavení.
Na přiloženém obrázku (ze schématu od frézky fy Přidal, tady z fóra) vidíme hl. dvoupolový otočný vypínač Q1, pojistka je v mém případě ve zdroji a E-stop část. Spínač SB1A nahodí relé K1 a jeho pól K1.1 napájí silové členy. Po stisku nouzového tlačítka SB2 relé odpadne a tím i silové členy.
Schéma jsem si adaptoval pro svoji potřebu, např. relé ještě spíná 230V pro vřeteno a chlazení a nouzové tlačítko sepne i logický signál ESTOP pro Mach.
Otázka zní: Má toto smysl? Má smysl hrát si s releovým nahazováním anebo E-stop vyřešit jen dvoupolovým přepínačem, který na jednom pólu shodí napájení driverů KM a na druhém vřetena?
Radek
Tlačítko E-stop
Já bych to řešil tak, že hlavním vypínačem přeruším silovou část (230V)
a tlačítkem STOP enable vstupy driverů a relé vřetena.
a tlačítkem STOP enable vstupy driverů a relé vřetena.
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Pokud máš na vřetenu fr. měnič, tak jakmile mu přerušíš napájení, tak se to dotáčí samovolně - setrvačností, pokud mu dáš stop tak to zastaví přednastavenou rampou - brždění ( decelerace ) jde o tzv. řízený E- stop.
Není vždy výhodné vše OFFnout.
Není vždy výhodné vše OFFnout.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Fr. měnič nemám. Na bedně s elektrikou budou zásuvky 230V, spínané relátky z Machu. V jedné vřeteno v druhé vysavač.
Co takhle 3 pól vypínač - na jednom pólu 230V pro vřeteno a chlazení, na druhém 45V pro drivery KM a na třetím logický EStop, aby se o zastavení dozvěděl Mach?
Tzv. oddělovací deska LPT je napájena samostatnou větví 12V od zdroje, takže by zůstala funkční a logický EStop by měl dojít do počítače a z Macha potom nazpět signály k odstavení driverů (které tou dobou budou už bez proudu).
Radek
Co takhle 3 pól vypínač - na jednom pólu 230V pro vřeteno a chlazení, na druhém 45V pro drivery KM a na třetím logický EStop, aby se o zastavení dozvěděl Mach?
Tzv. oddělovací deska LPT je napájena samostatnou větví 12V od zdroje, takže by zůstala funkční a logický EStop by měl dojít do počítače a z Macha potom nazpět signály k odstavení driverů (které tou dobou budou už bez proudu).
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
Tak doporučuji - start-stop relé s tlačítkem start a EStop v serii se stop tlačítkem na napájecím ovládacím napětí, např 24V DC. Na kontakty tohoto relé tři samostatné relé na ovládání ostatních napětí. Doporučuji samostatně - oddělené relé pro různá napětí. A možnost OFF vypínače na vřeteno a chlazení, jinak si nepohneš s mašinou aniž bys točil s vřetenem.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
V původním zapojení má tlačítko SB1 dva kontakty. SB1A nahazuje bezpečnostní relé K1 a SB1B je zapojeno do Estop vstupu na I/O kartě. Po zapnutí napájení (výpadku sitě a náběhu sítě!!!!!) jsou výkonové části bez napájení. Aktivace proběhne stiskem SB1, a pokud je stroj v chodu dalším stiskem se aktivuje Estop. Relé K1 je nadřazeno nad celé řízení a v sérii s CENTRAL STOPEM SB2 mohou být zařazeny havarijní přejezdové koncáky.