3. 11. 2016, 7:11
No muzeum soustruhu nemam v planu, byt by se mi moc libilo, ale dat to do co nejpuvodnejsiho stavu ano. Ten duvod je jednoduchy. Ten soustruh a ani zadny z tech co mam, nebude nikdy muj hlavni vyrobni prostredek, protoze se zivim uplne necim jinym. Jsou to jenom prilezitostne pouzivane stroje pri oprave mych historickych aut, coz je porad jenom konicek. Celou svoji dilnu chci mit zarizenou v co mozna nejautenticnejsim stavu blizkem 30., 40. letum. Na hlavni praci mam ten velky WMW (take v puvodnim stavu) a zbyle dva chci mit v plne funkcnim, ale plne puvodnim stavu tak, jak byly vyrobene se vsemi prednostmi a i nedostatky. Kdyz to mohlo fungovat tenkrat, tak to muze fungovat i ted. Mam to stejne i s temi auty. Nedelam na nich zadne funkcni upravy, aby neco bylo lepsi, byt by slo delat mnoho veci. Stejne to nemam na jezdeni, ale jen prilezitostnou vyjizdku kolem ''komina". Asi mam spis touhu po malinkem muzeu, nez po upravenych starych strojich tak, aby byly co nejefektivnejsi a podobne dnesnim standartum. Z tohoto duvodu preferuji, mozna malinko tvrdohlave, puvodnost a originalitu pred, bezesporu racionalnimi argumenty o jednodussi ceste s lepsim finalnim efektem, funkcnosti a pod.
Co se tyka ceny takovych stroju, jak jsi sam rekl, u aut a motorek je to celkem jasne, cim originalnejsi, tim lepsi. Jak je to u obrabecich stroju presne nevim. Asi bude zalezet na tom, kdo ho bude chtit a hlavne na co. Pro me je jednoznacne na prvnim miste originalita, ale rozumim i opacnemu pristupu, kdy je preferovana funkcnost, spolehlivost a pohodli prace na nem.