Pořád se k tomu nějak nemohu dokopat
MN80.-typy,rady,fotky
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Já laboroval a mám to v plánu takhle http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=107 ... =90#p81871" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pořád se k tomu nějak nemohu dokopat
jednak kvůli času, ale taky protože nemám domyšleno jak brzdu mechanicky spřáhnout s vypínačem motoru (respektive obráceně jak na páku brzdy dobastlit vypínač/přepínač motoru).
Pořád se k tomu nějak nemohu dokopat
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
.Zdravim, vdaka za reakcie. Co sa tyka toho brzdneho kotuca, je pravda ze na videu je kotuc na oske motora, ale kedze jedine volne miesto bez vatsich zasahov je na oske prevodovky sa mi taktiez umiestnenie brzdoveho kotuca na tomto mieste /ako to nakreslil Francotirador/ zda najlepsie. Totisto podla mna ma prevodovka vatsi zotrvacny moment ako motor a keby bola brzda na motore , tak tento brzdny ucinok by sa cez klinove remene prenasal najskor na prevodovku a az potom zasa cez remen na univerzalku.... Ci ?
A este... To spriahnutie vypinaca s brzdou, ovladanie smeru tocenia total stop a pod. Mam vyriesene dvomi relatkami, alebo stykacmi dvomi tlacidlami jednym mikrospinacom a jednym total stop tlacidlom. V pripade zaujmu nakreslim a uverejnim na fore. Skor ma trapy, ako a kde uchytit brzdovy mechanizmus tak aby ho nestrhlo pri prvom pokuse zastavit stroj. Manik na videu to mal dost bitelne spravene. Je pravda ze to vypada na "trosku" vatsieho mazla , ale aj tak... istota je istota
A este... To spriahnutie vypinaca s brzdou, ovladanie smeru tocenia total stop a pod. Mam vyriesene dvomi relatkami, alebo stykacmi dvomi tlacidlami jednym mikrospinacom a jednym total stop tlacidlom. V pripade zaujmu nakreslim a uverejnim na fore. Skor ma trapy, ako a kde uchytit brzdovy mechanizmus tak aby ho nestrhlo pri prvom pokuse zastavit stroj. Manik na videu to mal dost bitelne spravene. Je pravda ze to vypada na "trosku" vatsieho mazla , ale aj tak... istota je istota
Obcas nevim co je mysleno vazne a co je recese, tohle je mam velkou obavu mysleno doopravdy
Uprava stroje na Schimano-Lathe preci nemuze myslet nikdo vazne. Desivy bastl pochopitelny mozna pred 20 rokama. Obzvlast na MN, kde je pidi motor a menic k nemu za doslova par stovek ...
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Existuje elegantni elektricke reseni ktere stoji asi 150kc
Brzdit motor prepojenim na 24V DC
Stoji to na fleku
Ale jestli chcete ku....it soustruh proti gustu zadnej disputat
Brzdit motor prepojenim na 24V DC
Stoji to na fleku
Ale jestli chcete ku....it soustruh proti gustu zadnej disputat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Co mám shánět (koupit) a jak to zapojit?robokop píše:Existuje elegantni elektricke reseni ktere stoji asi 150kc
Brzdit motor prepojenim na 24V DC
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Jak píše "Robokop" brždění asynchronního motoru DC napětím je stará známá věc, ale mechanické rázy, které vznikají při tak rychlém zastavení nesvědčí jak motoru tak ozubeným převodům v soustruhu. Přece jen u MN80 ta řemenice dole ve stolku má docela velkou setrvačnost. Osobně bych to viděl spíš na frekvenční měnič jak psal "elbarto", kde si můžeš nastavit doběhovou rampu a i to DC brždění. Na druhou stranu to zase není zrovna nejvhodnější pro řezání závitů kde je potřeba celkem rychlé zastavení nebo reverzace. Je věcí každého jaký kompromis si zvolí.
EDIT:
pro DC brždění potřebuješ transformátor se sekundárním vinutím dejme tomu těch 24V, pak nějaký usměrňovač, nějaké vhodné relé, nebo lépe stykač .... no je toho trochu víc, ale do 150,-Kč se nevejdeš. Je taky potřeba zabezpečit, aby nemolo být do motoru přivedeno síťové napájecí napětí a DC napětí současně, kromě toho to DC napětí se do motoru přivádí jen po nějakou krátkou dobu - u konvenčních strojů to bývá řešeno buď dobou stisknutí vypínacího tlačítka, nebo pomocí časového relé (viz např. frézky FA3, starší provedení stiskem tlačítka, novější provedení časovým relé). Další možný způsob brždění motorů je tzv. protiproudem (reverzací) kdy třeba otáčkové relé ALNICO hlídá dobu zapnutí protiproudu, aby se motor nerozeběhl opačným směrem. No možností brždění motorů je povícero, to by bylo na dlouhé povídání.
EDIT:
pro DC brždění potřebuješ transformátor se sekundárním vinutím dejme tomu těch 24V, pak nějaký usměrňovač, nějaké vhodné relé, nebo lépe stykač .... no je toho trochu víc, ale do 150,-Kč se nevejdeš. Je taky potřeba zabezpečit, aby nemolo být do motoru přivedeno síťové napájecí napětí a DC napětí současně, kromě toho to DC napětí se do motoru přivádí jen po nějakou krátkou dobu - u konvenčních strojů to bývá řešeno buď dobou stisknutí vypínacího tlačítka, nebo pomocí časového relé (viz např. frézky FA3, starší provedení stiskem tlačítka, novější provedení časovým relé). Další možný způsob brždění motorů je tzv. protiproudem (reverzací) kdy třeba otáčkové relé ALNICO hlídá dobu zapnutí protiproudu, aby se motor nerozeběhl opačným směrem. No možností brždění motorů je povícero, to by bylo na dlouhé povídání.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Takže ta 24V brzda asi zas tak jednoduchá nebude 
Kde jsou k mání měniče za pár stovek?
Mě se vždy podaří najít (Bazoš, Aukro) jen za pár tisícovek (tak 2 až 3)
ale nikterak urputně inzerci nesleduji.
Motor v něm mám nestandardně 0,75 kW - ve všech manuálech je 0,55 kW, tak ho asi přehodil předchozí majitel (je rozměrově stejný).elbarto píše:…na MN, kde je pidi motor a menic k nemu za doslova par stovek ...
Kde jsou k mání měniče za pár stovek?
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Kde je frekvenčák za pár stovek tak to Ti musí říct elbarto. Já sám jsem před nějakým už delším časem vydražil FM pro motor 0,75kW na Aukru za 1500,-. Byl to Siemens Micromaster 440 bez ovládacího panelu. Pokud by jsi se zajímal o frekvenčák, dej si pozor na to, aby měl vektorové řízení (pro dosažení kroutícího momentu i při nízkých otáčkách).Francotirador píše:Takže ta 24V brzda asi zas tak jednoduchá nebude
Motor v něm mám nestandardně 0,75 kW - ve všech manuálech je 0,55 kW, tak ho asi přehodil předchozí majitel (je rozměrově stejný).elbarto píše:…na MN, kde je pidi motor a menic k nemu za doslova par stovek ...
Kde jsou k mání měniče za pár stovek?Mě se vždy podaří najít (Bazoš, Aukro) jen za pár tisícovek (tak 2 až 3)
ale nikterak urputně inzerci nesleduji.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
http://aukro.cz/menic-sew-movitrac-31c0 ... 96158.html" onclick="window.open(this.href);return false;Francotirador píše:Takže ta 24V brzda asi zas tak jednoduchá nebude
Motor v něm mám nestandardně 0,75 kW - ve všech manuálech je 0,55 kW, tak ho asi přehodil předchozí majitel (je rozměrově stejný).elbarto píše:…na MN, kde je pidi motor a menic k nemu za doslova par stovek ...
Kde jsou k mání měniče za pár stovek?Mě se vždy podaří najít (Bazoš, Aukro) jen za pár tisícovek (tak 2 až 3)
ale nikterak urputně inzerci nesleduji.
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5424
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
No to Ti musím poblahopřát ke skvělému kupu!!GeeSnake píše: .....................................................
http://aukro.cz/menic-sew-movitrac-31c0 ... 96158.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Líbilo se mi, jak to má zmáknutý tady ten ruský malčik https://m.youtube.com/watch?v=5hLz6LQJ7W8" onclick="window.open(this.href);return false;. Taky jsem si pořídil FM sice jenom na 220V (Toschiba VF-S11) a udělal jsem si k tomu i podobný ovládací panel. Jenom se mi nějak nepodařilo nastavit elektromechanickou brzdu, i když jsem nastavil parametry v FM přesně podle návodu, prostě mi to dobíhá stále setrvačnosti
.
No a to byly dva...Zdenek Valter píše:No to Ti musím poblahopřát ke skvělému kupu!!GeeSnake píše: .....................................................
http://aukro.cz/menic-sew-movitrac-31c0 ... 96158.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
GeeSnake píše:No a to byly dva...Zdenek Valter píše:No to Ti musím poblahopřát ke skvělému kupu!!GeeSnake píše: .....................................................
http://aukro.cz/menic-sew-movitrac-31c0 ... 96158.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak ano, SEW su spickove menice. V praci ich mam na vsetkych pohonoch (ale velke MDX-y).
Zdravicko, jedna otazocka.... Videl uz niekto z diskutujucich brzdenie asynchro. motora DC napetim aj osobne ? alebo len o tom niekde cital ci pocul. Totisto... viem ze existuje aj taka moznost , ucili sme sa o tom v skole ale len tak vseobecne. Viem ze brzdiaci prud by nemal presiahnut menovity, ale to je asi tak vsetko. Na nete som sa docital ze napatie sa pusta do jednej cievky a samozrejme by uz nemal byt napajany striedavinou ale... Dost by pomohol pokec schema zapojenia parametre a pod. od niekoho kto to ma odskusane a nie len tak polemizovat okoloatlan píše:To jednosmerne napatie na brzdenie vychadza aj tak najlacnejsie. Nikto netvrdi ze to musi brzdit 24voltami.
Naposledy upravil(a) pepobubu dne 19. 11. 2016, 7:33, celkem upraveno 1 x.