Měnič pro motor s pernamentními magnety

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Mad_BOXs
Příspěvky: 1420
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

24. 2. 2009, 4:29

Opravdu to jde, základ je změna opakovací frekvence PWM. Já to točil na Omronu, za vydatné pomoci zákaznického centra. Co mě udivilo, byla skutečnost, že pokud jsem chtěl snížit proudový odběr, tak jsem musel ZVÝŠIT provozní napětí. Je to divný, ale ten měnič se s tím pral, zřejmě se snažil držet frekvenci a tak to nějak doháněl.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5051
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

24. 2. 2009, 4:58

Co jsem našel na netu tak altivar 71 to má přímo v popisu že umí i motory s perm. magnety. Nevíte co ten měnič stojí?
Uživatelský avatar
cncp100
Příspěvky: 572
Registrován: 29. 12. 2006, 8:02
Bydliště: Lovosice
Kontaktovat uživatele:

24. 2. 2009, 5:00

kolik potřebuješ kilowat??
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5051
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

24. 2. 2009, 5:28

stačí 1 - 2 pro začátek ale zajímala by mě cena i třeba 40Kw, a hmotnost
Uživatelský avatar
cncp100
Příspěvky: 572
Registrován: 29. 12. 2006, 8:02
Bydliště: Lovosice
Kontaktovat uživatele:

24. 2. 2009, 5:34

základní cena cena 37kW - 97 000,- :D
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5051
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

24. 2. 2009, 5:44

něco podobného jsem čekal :lol:
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

25. 2. 2009, 5:26

nema ten motor elektroniku priamo v sebe ? (halove sondy pre snimanie polohy a elektronicky komutator ? ) V takom pripade nutit to do nejakeho rozumneho chodu zvonka bude celkom problem.
Monteg
Příspěvky: 1505
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

25. 2. 2009, 5:39

Jen tak pro legraci co stojí takovej motor?
Bobes
Příspěvky: 98
Registrován: 5. 6. 2007, 6:05

25. 2. 2009, 5:46

DC zdroje s prudmi 100ky amper su uplne bezne u telekomunikacnych operatorov. Tu sa pouziva napatie 48VDC (nie je problem na vacsine zdrojov nastavit 40-60VDC). Odporucam (mam s nimi len pozitivne skusenosti): www.a2b.sk
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5051
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

25. 2. 2009, 3:31

motory stojí cca tohle
7Kw 15tis
12Kw 17 tis
22Kw 28 tis
40Kw 55 tis
není problém k nim přidat haly, běžné modelářské regulátory ( které používám do 22 Kw), používají BEMF. tím zjištuje přesně pozici rotoru a ví tedy jakou fázi má aktuálně spínat. Pokud je nutné motor rozbíhat se zátěží je vhodnější použít Haly, obojí má své výhody a nevýhody. Zásadní věc je že pro motory s perm, magnety je zásadní napětí, max otáčky motoru jsou závislé na napětí zdroje. U synchronů jsou otáčky závislé v podstatě na frekvenci spínání ( obecně). Proto by mě zajímala charakteristika motoru s perm. magnety při použítí s měničem. Další zásadní rozdíl je že kroutící moment u motoru s perm. magnety je více měně závislí na otáčkách ale sychron dokáže kroutit už od začátku.
Na ty zdroje mrknu, pokud by někdo věděl o zdroji co se používal pro startování letadel tuším že tomu říkali APS ten uměl 48V a 400A ( byl tam nějaký disl motor a altík).
Přílohy
bemf.JPG
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

26. 2. 2009, 6:27

ako mozete sledovat na vasej scheme, procak dostava nazad info o napetiach generovanych motorom v case ked mu nedava stavu (a ked mu dava stavu samozrejme taktiez). Podla toho vie odvodit zatazenie motoru jeho otacky atd. Toto je v principe elektronicky komutator.

aku ma tento motor charakteristiku ? bez informacii z programu toho procaku to nemozete ani uhadnut.. totiz jeho spravanie diktuje procak.
Samozrejme v istom rozmedzi .. tazko z toho spavi charakteristiku paralelneho DC motora pokial zataz vylezie nad istu medzu. Kedze vsak je tam pouzity permanentny magnet a tym padom magneticke pole je konstantne.. nedosiahnete z neho nikdy charakteristiku serioveho motora .. max DC paralelneho a nejakeho kompaudneho.

Zistovat "zvonka" co s tym motorom procak stvara je dost vela narocnych merani a stejne neodskusate vsetky mozne moznosti ktore ma procak nejako "vynimkovane". Samozrejme bezny prevadzkovy stav sa da identifikovat podstatne jednoduchsie.

Viac informacii o problematike identifikacie neznameho motora uz hladajte skor u nejakeho kyberneta so zameranim na teoriu riadenia.. pri identifikacii takehoto motora sa totiz modelom s diferencialnimi rovnicami nevyhnete a to uz je trochu viac matematiky ako sa na toto forum hodi.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5051
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

3. 3. 2009, 7:25

řízení neni problém už sem pár reglů na tyhle motory udělal, jen mě zajímalo jak fungují měniče které to mají umět i motory s perm magnety pokud nemají zpětnou vazbu ( bemf nebo hall), protože bez znalosti polohy rotoru se motor přestane točit ( např. při zátížení)
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

4. 3. 2009, 5:40

Zopakujem co som uz napisal ;) vyuziva sa indukovane napetie motorom v case ked nie je napajany. Menic napaja motor pulzne .. a v neaktivnej casti pulzu je tam napetie tiez.. motor sa sprava ako generator. Podla toho viete priamo jeho otacky.
beldy
Příspěvky: 43
Registrován: 15. 5. 2009, 10:37

11. 8. 2009, 11:04

vvitty
Příspěvky: 607
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

12. 8. 2009, 1:27

k predchozim dotazum na BLDC motory, pro potreby leteckych modelaru se pouzivaji celkem bezne vykony 0.5kW, vaha motoru je kolem 50-60g a spinane proudy jsou bezne 50A. Otacky jsou v radu 1000-2000 otacek/V, napajeni typicky kolem 12V (podle poctu clanku v LiPol batery packu. Takove motory se daji sehnat do jednoho tisice korun... jedinou nevyhodou je ze predpokladaji dobre chlazeni, ktere se v tomto pripade celkem snadno realizuje proudem vzduchu od vrtule.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“