Zdar kuciii neelektrikarsky. Bez znalosti ohmova zakona nelze delat proste nic, vubec nic. Potom to konci, ze mehaaanik v servisu nataha manzelce k LED svetlum co maji 2W 2.5mm2 vodice. Neni to nic sloziteho, je 6-8 trida ZS, ale bez toho to fakt nejde.
https://www.cez.cz/edee/content/microsi ... a/fyz3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Staré oplétané vodiče
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
ahoj, jak moc to specha? Na jarni Motortechne v Brne sezenes novovyroby tuny, na Chotusicich taky... Ja taky na nektere stroje daval opredene, koupil jsem i na zkousku klubko ze starych trafostanic z vojenskych vyprodeju ci odkud to ti burziani tahaji ( taktez na motortechne)- dobre, ale musel jsem to nechat pres zimu na pude odvetrat, jak to pachlo...a jeste postreh- ty stare origo kable s opredenim maji snahu praskat, takze prace s tahanim je vetsi, ja je zmekcoval ( uz ani nevim zda nahrivanim ci jak).... a nebo treba zkus firmu Dratek kable, Praha , Beranovych 65, 602241727, inzeruji opredene zalakovavane (osobne neznam, cerpam z aktualni inzerce casopisu MotorJournal)...
jo jo kámoš elektrikář se mi smál že my ty dráty ani neutáhne dynamo taky mlel něco o odporu ale co chceš po truhlářovyelbarto píše:Zdar kuciii neelektrikarsky. Bez znalosti ohmova zakona nelze delat proste nic, vubec nic. Potom to konci, ze mehaaanik v servisu nataha manzelce k LED svetlum co maji 2W 2.5mm2 vodice. Neni to nic sloziteho, je 6-8 trida ZS, ale bez toho to fakt nejde.
https://www.cez.cz/edee/content/microsi ... a/fyz3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Výpočty samozřejmě nejsou tak jednoduché jak bylo uvedeno. Mimo proudové zatížitelnosti musíte počítat i s úbytky napětí aj.
Vše je již vypočteno v tabulce: Je to z knížky Opravy elektrické výzbroje motorových vozidel z r. 1963
Vše je již vypočteno v tabulce: Je to z knížky Opravy elektrické výzbroje motorových vozidel z r. 1963
To by jeden nerekl, jak se dnesni den vsichni nudi a bavi je to psat si o techto veceh. Vysvetluji si to tim, ze by se na nas okoli spatne koukalo, kdybychom i dnes koncili spinavi v dilne :-]Tomáš S. píše:Výpočty samozřejmě nejsou tak jednoduché jak bylo uvedeno. Mimo proudové zatížitelnosti musíte počítat i s úbytky napětí aj.
Vše je již vypočteno v tabulce: Je to z knížky Opravy elektrické výzbroje motorových vozidel z r. 1963
Pisi protoye jsi mne predbehl. Zrovna ted taham v obytnem aute privod od solarniho panelu, a prave a jen kvuli ubytkum jsem volil 6mm prurez, ackoli z hlediska obecnych by bohate stacil prurez 1mm. Nutno vzit v uvahu i delku vodice, ktera u vetsich proudu hraje podstatnou roli.
[Pisi protoye jsi mne predbehl. Zrovna ted taham v obytnem aute privod od solarniho panelu, a prave a jen kvuli ubytkum jsem volil 6mm prurez, ackoli z hlediska obecnych by bohate stacil prurez 1mm. Nutno vzit v uvahu i delku vodice, ktera u vetsich proudu hraje podstatnou roli.[/quote]
Nevím jaký panel tam máš a kolik A tam poteče a určitě 6mm není na závadu, ale když mluvíš o úbytku napětí, tak by mě zajímalo zda jsi ho počítal. Nebo je to jen odhad a dojem, že by to bylo tak podstatné a zajímavé.
Nevím jaký panel tam máš a kolik A tam poteče a určitě 6mm není na závadu, ale když mluvíš o úbytku napětí, tak by mě zajímalo zda jsi ho počítal. Nebo je to jen odhad a dojem, že by to bylo tak podstatné a zajímavé.
Krása pomíjí, blbost je věčná